Show de huisvesting van je paard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke_Mandy

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:29

Mooi zeg! :j

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:48

Wow die hengstenstal is mooi <3

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:29

Mando schreef:
Mijn Blondie staat hier. En in het echt ziet het er ook zo mooi en schoon uit.
Wel een grote pensionstal maar ik sta er al bijna 4 jaar prima naar mijn zin.
Wat ik persoonlijk erg fijn vind zijn de open stallen en aan de voorkant die voersleuf. Ik zie de paarden
altijd met hun hoofd naar buiten staan en je heb nooit last van hooi dat door de box gewandeld wordt.
Ik heb wel eens rond lopen kijken wat dichter bij huis omgeving Bakkeveen en straal van 10 km maar
en dichterbij een bos daar vind ik dit gewoon niet.

http://www.wobbesheerd.nl/id/8-Faciliteiten/

Zonde dat ze niet gewoon álle paarden in groepsstalling doen. De door hun genoemde voordelen gelden natuurlijk net zo goed voor volwassen paarden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:52

Klopt maar je heb altijd mensen die neuzelen over hun paard wel/niet in de groep. Enz enz...

Maar ik sta hier prima, kom zelf ook uit Rotterdam en heb daar ook wel eea gezien maar hier sta ik zo goed, verzorging prima misschien het enige minpuntje is dat ze in de winter minimaal 2 uur in het paddock komen ipv bv 4-6 uur maar goed ze komen eruit.
En denk niet dat mijn pown blij is om meet sneeuwstormen en -20 stil te staan in een paddock.
Hij is hier heel erg tevreden en erg braaf geworden door de 3 R-en... rust, regelmaat en reinheid. Wat voor ons belangrijk is zie ik ook terug voor hem.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:16

Even een update van onze schuilstal
Wij hebben dit weekend voor de stal bestraat
Was daar zo gauw het regende altijd een modder boel
Nu kunnen ze redelijk droog de stal in en uit
Ja achter die houten schot aan de voorkant kunnen ze ook staan, staan ze lekker uit de wind
In geval van nood kunnen we aan de binnen kant er een balk tussen plaatsen zodat we een stal hebben
Stal is in totaal 6 meter lang en 3 meter breed
Dat voor een schuilstal voor 3 shetten en een kleine tinker
Afbeelding

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 23:07

super mooie schuilstal en zo met de stenen er voor heb je een mooie moddervrije in/uitloop voor je stal!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:22

Inmiddels staat mijn paard ook aan huis en kan ik jullie de foto's showen. Voor het gezelschap heb ik een welsh x shetlander bij haar gezet :)

De stallen (door mijn vriend zelf op maat gemaakt) n.a.v. gekregen onderdelen. De rechtse stal is voor die kleine smurf :D
Afbeelding

De weides
Afbeelding

En de bak/paddock
Afbeelding

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:07

PPPeet

wat zijn de afmetingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:52

hier thuis (winterwei) word wrs de wei in 2 gedeelt (grootste stuk voor overdag, kleinere stuk is voor snachts (als het weer het toelaat) en om te rijden)
in het stalgebouw komen 2 ruime stallen, BLesco en Flint gaan een stal delen (aangezien we het stalgebouw bijna onmogelijk in 3 stallen kunnen indelen) met daarbij een paar kasten voor spullen

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:06

Ja vraag ik me ook af het oogt erg klein.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:09

Wàt een gave stallen hier zeg! Momenteel zijn mijn stallen nog niet in staat om geshowd te worden.(Paarden hebben een van de stallen de muur omgeploegd, vader had niet goed gemetst := ) Zal zeker eens een foto maken en hier plaatsen als de beton/zand gegoten/gestort word. Onze stal is nu 3x3m. (Inloop) Ga nog eens vragen om één grote stal van 6x6m te maken.

Edit; Hier leefde de muur nog.. :')
Afbeelding

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:14

De grote stal is 3 bij 3 (stal loopt rechts nog door) en de kleine stal is 2.5 bij 1.5 maar daar staat een klein ponytje in :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:32

PPPeet schreef:
De grote stal is 3 bij 3 (stal loopt rechts nog door) en de kleine stal is 2.5 bij 1.5 maar daar staat een klein ponytje in :)

Voor die fries uit je profiel? Is 3x3 niet erg klein?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:40

3x3 is toch goed te doen voor een fries?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:23

Calimero_ schreef:
PPPeet schreef:

Voor die fries uit je profiel? Is 3x3 niet erg klein?

als je paard de hele dag verder buiten staan kan dat toch prima?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:46

zo gaat het hier thuis ong. er uit zien (dit word winterwei)
overzicht:
Afbeeldingdus stallen met een padje naar de wei (padje is niet super duildelijk) een oprit, een stuk tuin, een weiland voor overdag & een weiland voor snachts/rijden
en de stallen worden zo ingedeelt:
Afbeeldinghooi/eten/drinken/stro opslag, een grote stal voor flint & blesco, een kleinere stal voor Rahere, een apart stukje voor rijspullen & een apart stuk voor buitenspullen (aangezien mijn vader ze soms is binnen/buiten zou zetten & dan niet een goed halster naar buiten zou doen of zo, er is een deur+raam (naar garage) in

en de zomer wei (weiland om te hooien grenst aan de straatkant, de piste aan een priveweg) de stallen zijn die 2 blokjes in de piste, in het onderste blok staan ze, in het bovenste is het opslag van spullen & hooi en zo
Afbeelding

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 00:13

wat een leuk topic!
Wij gaan volgend jaar een stal bouwen aan ons nieuwe huisje en ik heb hier toch wel een paar leuke ideetjes opgedaan, ik blijf meekijken :)

:) Super mooie stallen hier, bij ons zal het eenvoudig blijven vrees ik :P

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 07:02

gossa4ever schreef:
3x3 is toch goed te doen voor een fries?

Paarden groter van 1.56 moeten een stal hebben met een minimale grootte van 10 vierkante meter.

Dit is volgens de nieuwe richtlijnen van het paardenwelzijn..
Maar als hij meestal buiten staat is het inderdaad een stuk minder erg.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:55

Een paard hoort buiten te staan. Liever een kleinere stal en het paard hele dagen buiten dan een prachtige grotere stal en de paarden hele dagen binnen. Oja, en een paard geeft NIKS om luxe, dat is alleen voor mensen, dus eenvoud is helemaal niet erg, maar heeft imo vaak juist wel een bepaalde charme. :)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:13

ow ja dat had ik wel eens gehoord ja.... maar bij de nieuwe stal waar ik sinds kort sta zijn de boxen 3x3 en heb je de mogelijkheid om overdag je paard op de paddock te zetten... maargoed ik ben al hartstikke blij met een stal van 3x3 want op de vorige stal waar ik (nog gedeeld) sta zijn de boxen veel kleiner

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:22

Lante schreef:
Een paard hoort buiten te staan. Liever een kleinere stal en het paard hele dagen buiten dan een prachtige grotere stal en de paarden hele dagen binnen. Oja, en een paard geeft NIKS om luxe, dat is alleen voor mensen, dus eenvoud is helemaal niet erg, maar heeft imo vaak juist wel een bepaalde charme. :)

Klopt, wij hebben ook een heel erg simpele inloop. Paardjes mogen lekker zelf kiezen of ze binnen of buiten staan. Handig ook, je moet haast niet uitmesten :D (wel op het weiland natuurlijk)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:05

Lante schreef:

Daarom heb ik er ook bij gezet dat buiten zijn inderdaad nog belangrijker is.. Maar eigenlijk vind ik dat je toch streven moet naar beide..

Over luxe hoor je mij niks zeggen.. Alleen over de grootte.. Zolang het paard zich nergens aan kan verwonden maakt het weinig uit hoe de stal er precies uit ziet.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:07

gossa4ever schreef:
ow ja dat had ik wel eens gehoord ja.... maar bij de nieuwe stal waar ik sinds kort sta zijn de boxen 3x3 en heb je de mogelijkheid om overdag je paard op de paddock te zetten... maargoed ik ben al hartstikke blij met een stal van 3x3 want op de vorige stal waar ik (nog gedeeld) sta zijn de boxen veel kleiner

Persoonlijk had ik mijn paard niet in een van beide stallen gezet.. Alleen even In de paddock elke dag en dan in zo'n kleine stal vind ik niet paardwaardig meer.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:16

Voor onze 2 shetters hebben we een paddock van 15 op 30 meter, een rijbak van 40 op 60 meter met daar naast een longeerring. Een weiland waar ze in de winter op lopen en daarnaast de grote zomerweide ,dan nog een stal met 2 boxen waar de shetters in staan en nog een extra box die als zadelkamer dient.Naast de stal ligt een schuurtje voor de opslag van stro hooi en voer (en paardensnoepjes) met dan nog een verhard overdekt stukje dat dient als poets en spuitplaats met solarium. Elke box heeft een luik en in het dak zit ook nog een luik zodat het licht en fris is in de stal. Dan hebben we ook nog een hokje waar het sprinmateriaal en kegels enzo in hangen. Met daarnaast een overdekte mesthoop.Dan hebben we ook nog een schuilstal met een verhard stuk grond ervoor.en bij de winterweide naast de schuilstal ligt de weg en tussen de weg en de schuilstal is een soort asvaltwegje gemaakt dat kan afgesloten worden met een hek en achter dat hek staat veilig opgeborgen de trailer een plannetje heb ik niet maar ik zal zo goed mogelijk proberen uit te leggen waar alles ligt dus:eerst heb je men huis dan de tuin en dan staat er achter in de tuin een hek en daar begint het dieren gedeelte als je aan het hek staat en je kijkt naar links zie je de paddock kijk je naar rechts zie je de stal tussen de paddock en de stal is een grasstuk waar kippen lopen om het grasstuk staat geen hek dus als ik de stal opendoe kunnen de ponys rustig grazen. Als je weer bij het hek staat en je kijkt recht voor je zie je de winterweide als je in de winterweide staat en je kijkt naar links zie je de grote zomerweide kijk je naar rechts zie je nog een huis en hun tuin.Als je in onze tuin staat en je kijkt naar rechts zie je een schutting van nog een huis maar dat huis is weg en in de plaats daarvan is er de asvaltweg gekomen.Als je bij onze stal staat helemaal aan het einde van de poetsplaats zie je eerst het hek van de winterweide en daarnaast de schuilstal naast de schuilstal zie je de asvaltweg.Naast de asvalt weg komt eers het hok met de trailer dan een overdekte mesthoop en dan een hok met springmateriaal.Als je weer in de winterweide staat zie je recht voor je de rijbak en daarnaast de longeerring en dat is het einde van de rondleiding. :)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:18

Jadeken, heb je ook foto's?