Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maikeltje schreef:Ik vind het zo'n kul dat een verzorgster/bijrijder moet betalen. Maar schijnbaar is dat tegenwoordig de trent. Ik heb een bijrijdster voor de pony van mijn dochter en ze hoeft echt niets te betalen. Ze sloeg stijl achterover van verbazing.
Maar zij helpt mij uit de brand, ze zorgt ervoor dat de pony genoeg beweging krijgt want ze rijdt 4 keer per week. Ik vind het namelijk belangrijk dat mijn dochtertje ook nog met vriendinnetjes speelt naast haar hobby en dat kan ze nu ook. En ik heb zelf geen tijd om naast mijn eigen paard ook nog die van mijn dochter beweging te geven.
Mijn bijrijdster is altijd bereid bij te springen met allerlei dingen maar dat hoeft ze niet. Als ze die pony maar lekker rijdt dan vind ik het allang best. En dat beestje is toch al in de kost, of zij er nou op rijdt of niet.
Zij bewijst mij een dienst, zo zie ik het. En ik ben heel heel blij met haar. Ik zou echt geen bijdrage van haar willen hebben. Ze heeft er zo'n plezier mee en dat gun ik haar van harte. Pony staat er toch.
XEMERx schreef:maikeltje schreef:Ik vind het zo'n kul dat een verzorgster/bijrijder moet betalen. Maar schijnbaar is dat tegenwoordig de trent. Ik heb een bijrijdster voor de pony van mijn dochter en ze hoeft echt niets te betalen. Ze sloeg stijl achterover van verbazing.
Maar zij helpt mij uit de brand, ze zorgt ervoor dat de pony genoeg beweging krijgt want ze rijdt 4 keer per week. Ik vind het namelijk belangrijk dat mijn dochtertje ook nog met vriendinnetjes speelt naast haar hobby en dat kan ze nu ook. En ik heb zelf geen tijd om naast mijn eigen paard ook nog die van mijn dochter beweging te geven.
Mijn bijrijdster is altijd bereid bij te springen met allerlei dingen maar dat hoeft ze niet. Als ze die pony maar lekker rijdt dan vind ik het allang best. En dat beestje is toch al in de kost, of zij er nou op rijdt of niet.
Zij bewijst mij een dienst, zo zie ik het. En ik ben heel heel blij met haar. Ik zou echt geen bijdrage van haar willen hebben. Ze heeft er zo'n plezier mee en dat gun ik haar van harte. Pony staat er toch.
Zo zie ik het ook....
je hebt de eigenaar van het paard ermee, omdat hij/zij geen genoeg tijd heeft..
Sees schreef:Valt mij wel op dat m.n. de jonge meiden hier een probleem met betalen hebben...
XEMERx schreef:maikeltje schreef:Ik vind het zo'n kul dat een verzorgster/bijrijder moet betalen. Maar schijnbaar is dat tegenwoordig de trent. Ik heb een bijrijdster voor de pony van mijn dochter en ze hoeft echt niets te betalen. Ze sloeg stijl achterover van verbazing.
Zo zie ik het ook....
martine0503 schreef:Ja, ik ben zo'n rare. Ik heb een eigen paard en ook een bijrijder. Daar vraag ik inderdaad een bijdrage aan. Ja, ik hoef dan die dag niks te doen. Heb er wel tijd voor, maar best lekker niet te hoeven. Diegene kan lekker actief bezig zijn met mijn paard, waar ik alle risico's voor loop en verantwoordelijkheid. Dat heeft diegene niet. Als iemand anders graag wil sporten, betaalt ie daar ook voor. Of voor een hobby. Ik bied de mogelijkheid om met een goed paard te kunnen rijden waar ze, naar kunnen, alle vrijheid mee hebben. Daar mag best wat tegenover staan. Vraag ik diegene extra ivm vakantie of ziekte, dan ben ik daar mee geholpen en vraag ik er niks voor.
sasco schreef:meestal ligt het bedrag tussen de 20 en de 50 euro per maand. 100 euro zou ik persoonlijk niet doen omdat het echt heel veel geld is, dan kun je bijna net zo goed een eigen pony nemen!
IlonavB schreef:ellehcir schreef:Alleen de dierenarts kosten te betalen, als het zijn schuld is, anders doe ik het zelf.
Hoe weet je of het zijn schuld is, ofniet?
Zo zie ik het ook....
IlonavB schreef:Ik blijf het maar raar vinden hoor, al die mensen met een eigen paard, die vervolgens opzoek gaan naar verzorgers omdat het allemaal toch wel een beetje veel is. En nog geld vragen ook, ze moeten blij zijn dat iemand wél tijd wil opofferen voor hún paard.