Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:32

Het is altijd prettig als paarden eigenaar op vakantie wilt of ziek is of gewoon een dagje niet kan om dan iemand te hebben waar ze op terug kunnen vallen.
Het zou inderdaad normaal zijn als diegene dan betaald zou worden, maar dat moet een ieder voor zich weten.

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:34

maikeltje schreef:
Ik vind het zo'n kul dat een verzorgster/bijrijder moet betalen. Maar schijnbaar is dat tegenwoordig de trent. Ik heb een bijrijdster voor de pony van mijn dochter en ze hoeft echt niets te betalen. Ze sloeg stijl achterover van verbazing.

Maar zij helpt mij uit de brand, ze zorgt ervoor dat de pony genoeg beweging krijgt want ze rijdt 4 keer per week. Ik vind het namelijk belangrijk dat mijn dochtertje ook nog met vriendinnetjes speelt naast haar hobby en dat kan ze nu ook. En ik heb zelf geen tijd om naast mijn eigen paard ook nog die van mijn dochter beweging te geven.

Mijn bijrijdster is altijd bereid bij te springen met allerlei dingen maar dat hoeft ze niet. Als ze die pony maar lekker rijdt dan vind ik het allang best. En dat beestje is toch al in de kost, of zij er nou op rijdt of niet.

Zij bewijst mij een dienst, zo zie ik het. En ik ben heel heel blij met haar. Ik zou echt geen bijdrage van haar willen hebben. Ze heeft er zo'n plezier mee en dat gun ik haar van harte. Pony staat er toch.

Zo zie ik het ook....
je hebt de eigenaar van het paard ermee, omdat hij/zij geen genoeg tijd heeft.. :j

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:39

XEMERx schreef:
maikeltje schreef:
Ik vind het zo'n kul dat een verzorgster/bijrijder moet betalen. Maar schijnbaar is dat tegenwoordig de trent. Ik heb een bijrijdster voor de pony van mijn dochter en ze hoeft echt niets te betalen. Ze sloeg stijl achterover van verbazing.

Maar zij helpt mij uit de brand, ze zorgt ervoor dat de pony genoeg beweging krijgt want ze rijdt 4 keer per week. Ik vind het namelijk belangrijk dat mijn dochtertje ook nog met vriendinnetjes speelt naast haar hobby en dat kan ze nu ook. En ik heb zelf geen tijd om naast mijn eigen paard ook nog die van mijn dochter beweging te geven.

Mijn bijrijdster is altijd bereid bij te springen met allerlei dingen maar dat hoeft ze niet. Als ze die pony maar lekker rijdt dan vind ik het allang best. En dat beestje is toch al in de kost, of zij er nou op rijdt of niet.

Zij bewijst mij een dienst, zo zie ik het. En ik ben heel heel blij met haar. Ik zou echt geen bijdrage van haar willen hebben. Ze heeft er zo'n plezier mee en dat gun ik haar van harte. Pony staat er toch.

Zo zie ik het ook....
je hebt de eigenaar van het paard ermee, omdat hij/zij geen genoeg tijd heeft.. :j

Beetje érg simpel gedacht dit...

Ik heb genoeg tijd, ik heb genoeg geld dus...

HP, dat doen mijn stalgenoten gewoon en mijn paarden staan 24/7u buiten dus ook geen klusjes die overgenomen hoeven te worden. Mijn bijrijders hebben alleen de lusten en verder totaal geen lasten, niet meer dan normaal dus dat ze betalen.

Sees

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:41

Valt mij wel op dat m.n. de jonge meiden hier een probleem met betalen hebben :o...

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:50

Ik hoef voor mijn verzorgpony's (gelukkig) niets te betalen.

Toen ik daar pas begon betaalde ze mij zelfs dat ik elke keer zo trouw kwam, haha!
Nu is dat niet meer zo omdat ik ze op het hart heb gedrukt dat dat echt niet hoefde. Wel ligt er elk jaar met sinterklaas een kadootje of chocoladeletter op me te wachten, en als het heel warm is komen de kinderen met ijsjes. Heb het enorm getroffen, het zijn echt geweldige mensen.
Spullen heb ik wel zelf aan moeten schaffen, maar dat lijkt me ook meer dan logisch. ;)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:44

Gelukkig is mijn bijrijdster (en haar betrokken ouders :D ) hartstikke verantwoordelijk
en snapt ze ook goed dat voor niets de zon op gaat.
Ze kan 2x per week rijden op een M1 paard die ontzettend braaf/lief is op een
hele mooie accommodatie met alles erop en eraan (inclusief binnenbak) en ze hoeft
geen enkel klusje te doen. Ze betaald mij 50 euro per maand wat ik zelf een heel net
bedrag vind, en zij zijn het er ook mee eens :)

Vind het zo belachelijk als mensen voor niets willen rijden.
En dan maar zeggen, ja de eigenaar heeft toch geen tijd/geld? Dat heb ik
wel, maar als ik mijn huis verhuur omdat ik op vakantie ga doe ik dat toch
ook niet gratis? De gebruikt iets van iemand, en je beleeft er veel plezier aan maar
betalen ho maar. Nee dat vind ik echt te skraal (zoals we dat hier zeggen) voor woorden.

Als je nog allerlei klusjes moet doen zoals mesten, voeren, binnenhalen of er zijn heel weinig
faciliteiten, dan
begrijp ik wel dat er geen vergoeding betaald wordt.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:47

xApple, vollédig mee eens!!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:53

Sees schreef:
Valt mij wel op dat m.n. de jonge meiden hier een probleem met betalen hebben :o...

Ik ben afgekeurd als jonge meid....!

Het gaat eigenlijk om vraag en aanbod.
Is er veel vraag en geen aanbod, tja dan moet de portemonee van de eigenaar open.
Maar vaker is 't andersom.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:07

Ik zie ook niet in waarom je zou moeten betalen.

Als bijrijder/verzorger steek je al veel werk in een dergelijk paard. De stal wordt uitgemest, paard krijgt beweging enz. Oftewel; de eigenaar wordt (in zeker zin) ontlast. Wanneer je als eigenaar weinig tijd hebt kun je op deze manier iemand die geen eigen paard heeft of kan onderhouden ook een plezier doen.

In mijn ogen een win-win situatie.

Maar zoals hierboven wordt beschreven; wanneer er alleen wordt gereden en geen klusjes hoeven worden gedaan kan ik me wel iets voorstellen bij een vergoeding. ;)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 23:26

Sees schreef:

Tja, ik denk dat die nog niet helemaal beseffen dat een paard meer is dan kosten en tijd. Maar dat er nog 100 andere redenen kunnen zijn waarom je een bijrijder neemt. en dat het aan meerdere factoren kan liggen waarom iemand wil dat je betaald. Als ze op je kunnen rekenen, je verantwoord met alles om gaat, eerlijk bent (wat bij veel verzorgers nog steeds niet is jammer genoeg..) en het beestje werkelijk beter maakt(hoger op trainen, conditie opbouwen, lekkerder in zijn vel laat zitten) zou het voor vele niet meer nodig zijn om te laten betalen, maar zeker de jongeren onder ons zien het nog steeds als dat hun de eigenaar een dienst leveren en andersom niets bijzonders terug krijgen.. Snap ik niet? Wat geef jij dan de eigenaar en wat geeft de eigenaar jou terug?.. Ik vind die stal mesten, paardjes voeren en buitenzetten, invetten echt minimaal voor het gene dat ik terug krijg.. een goed beleerde pony waar ik ontzettend veel van leer en alles wat ik nodig heb staat voor me klaar.. daar aast is het toch veel gezelliger als je met zijn 2e op stal bent :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:54

HP, vandaar ook het m.n. dat jij een man bent, wist ik natuurlijk al lang ;). En ook al zou en geen aanbod aan bijrijders meer zijn, de portemonnee van deze eigenaar blijft dicht hoor ;).

Sababber, ben het met jou eens.

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:44

XEMERx schreef:
maikeltje schreef:

Zo zie ik het ook....

Ja wij hebben een bijrijdster voor ons paard en vinden dat zij ons paard verder brengt en haar ook veel leert wij vragen dus ook helemaal niets.

Vroeger bij ons Tinkertje kwamen we uiteindelijk in de knel met de kosten en toen vroegen we wel een bijdrage.. Het ligt er maar net aan waarom je een bijrijder neemt.
Als jij tijd te kort hebt of hij/zij leert jouw paard dingen en helpt jouw bij het leerproces van je paard dan vind ik een bijdrage onnodig zeker als het (in ons geval) 1x per week is.
Als het echt om plotselinge geld problemen gaat dan is een bijdrage vragen weer iets anders.

Nou is het ook zo dat er bij ons geen klusjes hoeven worden gedaan. Maar soms denk ik dat sommige eigenaren beter hun bijrijder kunnen betalen, omdat ze hun heel veel last ontnemen, dan vind ik een bijdrage vragen absurd. :o

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:51

Ik moest 110 euro voor mijn LEASEpaard betalen. Dat betekende dat ik 3 x per week mocht komen en 1 keer les had. Niks stallen uitmesten, voeren op wei zetten o.i.d. Alles werd gedaan.
Ik begrijp best dat ze willen dat je les neemt met de pony (dus elke week zelf een lesje betalen), maar als je ook de stallen moet uitmesten en daarnaast geen les o.i.d. hebt vind ik 100 euro echt veel te veel.
Aangezien je verder niks speciaals met de pony doet, zou ik max. 25 euro per maand betalen

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:51

Ik blijf het maar raar vinden hoor, al die mensen met een eigen paard, die vervolgens opzoek gaan naar verzorgers omdat het allemaal toch wel een beetje veel is. En nog geld vragen ook, ze moeten blij zijn dat iemand wél tijd wil opofferen voor hún paard.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:59

Ja, ik ben zo'n rare. Ik heb een eigen paard en ook een bijrijder. Daar vraag ik inderdaad een bijdrage aan. Ja, ik hoef dan die dag niks te doen. Heb er wel tijd voor, maar best lekker niet te hoeven. Diegene kan lekker actief bezig zijn met mijn paard, waar ik alle risico's voor loop en verantwoordelijkheid. Dat heeft diegene niet. Als iemand anders graag wil sporten, betaalt ie daar ook voor. Of voor een hobby. Ik bied de mogelijkheid om met een goed paard te kunnen rijden waar ze, naar kunnen, alle vrijheid mee hebben. Daar mag best wat tegenover staan. Vraag ik diegene extra ivm vakantie of ziekte, dan ben ik daar mee geholpen en vraag ik er niks voor.

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:08

martine0503 schreef:
Ja, ik ben zo'n rare. Ik heb een eigen paard en ook een bijrijder. Daar vraag ik inderdaad een bijdrage aan. Ja, ik hoef dan die dag niks te doen. Heb er wel tijd voor, maar best lekker niet te hoeven. Diegene kan lekker actief bezig zijn met mijn paard, waar ik alle risico's voor loop en verantwoordelijkheid. Dat heeft diegene niet. Als iemand anders graag wil sporten, betaalt ie daar ook voor. Of voor een hobby. Ik bied de mogelijkheid om met een goed paard te kunnen rijden waar ze, naar kunnen, alle vrijheid mee hebben. Daar mag best wat tegenover staan. Vraag ik diegene extra ivm vakantie of ziekte, dan ben ik daar mee geholpen en vraag ik er niks voor.

Ja dit is wat ik bedoel.. Je kan dit onderwerp van alle kanten bekijken en geen enkele is fout. Zo heeft iedereen zijn eigen kijk.
Ik ben het ook hier mee eens, want ja je paard loopt risico's en jouw spullen worden gebruikt. ;)

sasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:12

meestal ligt het bedrag tussen de 20 en de 50 euro per maand. 100 euro zou ik persoonlijk niet doen omdat het echt heel veel geld is, dan kun je bijna net zo goed een eigen pony nemen!

Kodaloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:17

sasco schreef:
meestal ligt het bedrag tussen de 20 en de 50 euro per maand. 100 euro zou ik persoonlijk niet doen omdat het echt heel veel geld is, dan kun je bijna net zo goed een eigen pony nemen!

Dat ligt eraan in welke regio. Want in mijn omgevind heb je echt geen stalling (kosten ook icl. voer en bodem) voor 250,-

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:18

Ik heb een bijrijder die wel 100 euro pm betaald, hiervoor mag hij 3 dagen in de week rijden, krijgt hij 2x per maand een half uur privé les. Hij hoeft niks te doen verder, alleen poetsen en alles netjes houden. Mag verder eigenlijk doen en laten wat hij wilt. Hoeft niks te betalen aan hoefsmid of dergelijke. Alleen de dierenarts kosten te betalen, als het zijn schuld is, anders doe ik het zelf.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:53

ellehcir schreef:
Alleen de dierenarts kosten te betalen, als het zijn schuld is, anders doe ik het zelf.

Hoe weet je of het zijn schuld is, ofniet? :)

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:55

IlonavB schreef:
ellehcir schreef:
Alleen de dierenarts kosten te betalen, als het zijn schuld is, anders doe ik het zelf.

Hmm.. Goeie vraag haha.. Njaa het is een man van 62 jaar.
Ik denk dat hij daar wel eerlijk in is.. Hoop ik haha..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:35

IlonavB schreef:
ellehcir schreef:

Nog zo iets leuks ja, ik heb ooit een pony gereden die de eigenaar savonds binnen zou zetten. Dat had ze niet gedaan en het was gaan onweren, is het dier uit gegleden in de modder. Kreupel, niks ernstigs een beetje stijf vanuit de schouder. Had ze 3 keer in een week de dierenarts laten komen en vervolgens vond ze dat ik het beestje maar moest kopen omdat het mijn schuld zou zijn geweest. :+

Wat dat betreft heeft betalen zeker nut.

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:28

mijn verzorgster betaal 30 euro per maand voor 4 dagen per week.
het gaat om een shetlander. mesten hoeft ze inprincipe niet elke dag,
maar een keer in de week wat drollen scheppen (uitloopstal) wordt wel
op prijs gesteld. vroeger vroeg ik er nooit geld voor, maar na een
aantal slechte ervaringen (rondcrossen, niet komen zonder afbericht, slecht
omgaan met spullen etc) ben ik toch een kleine bijdrage gaan vragen.
je trekt er toch wel de iets sirieuzere mensen mee aan en de ouders
zijn er dan ook bij betrokken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:46

XEMERx schreef:
maikeltje schreef:

Zo zie ik het ook....

Ik zie het niet zo, maar mischien is het in mijn geval ook wel anders hoor.

Ik zocht een bijrijdster voor mijn pony voor 2 dagen in de week, en soms een dagje extra in overleg. Dit omdat ik HBO ging studeren en ik merkte dat ik een beetje krap qua tijd kwam te zitten.
echter, heb ik een stal waar je niks hoeft te doen, de paarden worden binnen en buiten gezet, gevoerd, er wordt afgemest en opgestrooid en er wordt zelfs in overleg nog dekens gewisseld (zweet dekens voor gewone dekens etc) je hoeft dus echt alleen maar te komen, te poetsen, te zadelen en te rijden/te longeren.
je mag alles gebruiken en er hoeft niks aangeschaft te worden voor het paard, dat doe ik namelijk zelf.
mijn bijrijdster mag het paard in die dagen beschouwen als haar eigen (wel met bepaalde regels in acht genomen)
echter maak je wel gebruik van mijn spullen, waaronder op maat gemaakte zadels en hoofdstellen, en van mijn paard.
die spullen slijten ook als je ze gebruikt.
voor een eigen paard betaal je, voor een manege betaal je, dus waarom zou je niet voor mijn paard betalen, terwijl je daar niet de kosten en zorg voor hebt als voor een eigen paard, maar er, in tegenstelling tot manege paarden, wel (bijna) alles mee mag doen?

ik heb uiteindelijk voor de volgende opstelling gekozen.
Omdat Gil erg lastig is in het rijden en de omgang wilde ik dat er les genomen werd.
De les geef ik (ik ben instructeur) en daar wordt ik voor betaald en voor de rest mag je zonder kosten gebruik maken van het paard.
zo heb ik in feite een bedragje voor het lesgeven en voor het gebruik van de spullen en heeft de bijrijdster verder geen kosten maar wel een paard om te gebruiken en les.

maar nog steeds vind ik het in bepaalde gevallen gewoon heel logisch dat er betaald wordt voor een bijrijdpaard.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:53

IlonavB schreef:
Ik blijf het maar raar vinden hoor, al die mensen met een eigen paard, die vervolgens opzoek gaan naar verzorgers omdat het allemaal toch wel een beetje veel is. En nog geld vragen ook, ze moeten blij zijn dat iemand wél tijd wil opofferen voor hún paard.

en dit vind ik toch wel heel erg banketstaaf over komen.
ik heb mijn paard 8 jaar lang zelf gedaan en heb dat altijd goed gered, maar omdat het HBO toch wat zwaarder is wil ik daar iets meer tijd voor uit trekken datn ik heb gedaan voor het VMBO en het MBO.
echter betekend dit niet dat ik dan zo maar een paard heb genomen, er achter kwam dat ik het niet ging redden qua tijd, dus maar iemand moest gaan zoeken die WEl met plezier TIJD in mijn paard wilt steken... want dit is dus echt niet het geval ;)
ik steek met PLEZIER WEL tijd in mijn paard... ;)
maar dat betekend maar niet dat ik zo maar willekeurig iedereen er op laat rijden (waarvan de meeste ruiters het dier nog verwoesten ook omdat ze denken dat ze zo goed kunnen rijden) en dankbaar op mijn knietjes moet gaan zitten kijken, waneer de bijrijdster weer eens wat wilt, want tjah zij steekt toch WEL tijd in MIJN paard...
zo werkt het niet...
je betaald voor je sport, je betaald voor je hobby, je betaald voor de manege, voor een eigen paard en voor lessen dus kun je ook makkelijk voor het gebruik van een goed paard en zijn spullen betalen...
voor niets gaat de zon op in het leven ;)