Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pmarena schreef:Hoe kan iemand nu onmiddelijk dat dier terugnemen als de stal inmiddels is gevuld door een ander paard
Zo simpel werkt dat gewoon niet. Daarbij het dier moest zover ik begreep van TS "met spoed weg" , als je daarmee accoord gaat dan weet je eigenlijk ook al dat er niet bepaald een gespreid bedje voor het paard achterblijft....
De TS heeft gewoon een groot risico genomen en moet daarvoor nu op de blaren zitten , dat is pech maar toch deels eigen schuld omdat ze zelf grote risico's genomen heeft.
Misschien is het maar beter als het dier naar een handelaar gaat , nu is het toch ook niet gelukkig.
Niemand die de TS tegenhoudt hoor om het dier door te verkopen
Dan heeft het waarschijnlijk een betere kans dan het per-sé terug willen doen naar iemand die hem sowieso al niet wil
pmarena schreef:Hoe kan iemand nu onmiddelijk dat dier terugnemen als de stal inmiddels is gevuld door een ander paard
Zo simpel werkt dat gewoon niet. Daarbij het dier moest zover ik begreep van TS "met spoed weg" , als je daarmee accoord gaat dan weet je eigenlijk ook al dat er niet bepaald een gespreid bedje voor het paard achterblijft....
De TS heeft gewoon een groot risico genomen en moet daarvoor nu op de blaren zitten , dat is pech maar toch deels eigen schuld omdat ze zelf grote risico's genomen heeft.
Misschien is het maar beter als het dier naar een handelaar gaat , nu is het toch ook niet gelukkig.
Niemand die de TS tegenhoudt hoor om het dier door te verkopen
Dan heeft het waarschijnlijk een betere kans dan het per-sé terug willen doen naar iemand die hem sowieso al niet wil
Citaat:Ik snap niet waarvoor deze discussie nog voortgezet word.. het paard weeft, is niet gemeld en dus een verborgen gebrek.
TS heeft alle recht om het paard terug te brengen, ongeacht het karakter. ]

Zwaantje1985 schreef:Het was binnen een week gemeld dat hij weefde.. toen werd er gezegd "ohh ja bij mij weefde hij alleen als hij voer kreeg maar het was niet zo erg dat hij er kreupel op liep, misschien moet je hem hard aan het werk zetten bijvoorbeeld longeren met bijzet misschien gaat het dan over".
Het feit dat ze dit na een week hoort is voor MIJ al duidelijk genoeg eigenlijk!!.. alleen ik denk dat dit een maanden - tot jaren plan zou kunnen gaan worden..
Voor mij is het duidelijk, maar voor de rechter, advocaten etc zou het nog eens heel lang gaan kunnen duren voordat het voor hun duidelijk is!

Yommie schreef:Zwaantje1985 schreef:Het was binnen een week gemeld dat hij weefde.. toen werd er gezegd "ohh ja bij mij weefde hij alleen als hij voer kreeg maar het was niet zo erg dat hij er kreupel op liep, misschien moet je hem hard aan het werk zetten bijvoorbeeld longeren met bijzet misschien gaat het dan over".
Het feit dat ze dit na een week hoort is voor MIJ al duidelijk genoeg eigenlijk!!.. alleen ik denk dat dit een maanden - tot jaren plan zou kunnen gaan worden..
Voor mij is het duidelijk, maar voor de rechter, advocaten etc zou het nog eens heel lang gaan kunnen duren voordat het voor hun duidelijk is!
Nou hoop niet dat dit jaren gaat duren want morgen krijg ik de verklaring van de dierenarts,en dan wil ik wel eens horen wat dat hun argument is...
pmarena schreef:Daar ben ik dus ook bang voor , dat het wel heel lang kan duren voordat Yommie haar gelijk gaat krijgen.
En als ze dat gelijk krijgt door een rechter , dan nog kan de verkoopster 1 en ander lang rekken en tegenwerken...iemand die tegenwerkt daar krijg je gewoon heel moeilijk vat op.
Net zoals nu met het op laten lopen van die kosten : als de verkoopster het geen reet interesseert en echt haar poot stijf gaat houden en er misschien ook niks van te plukken valt , dan ga je dat geld nooit krijgen....
Is allemaal niet eerlijk en niet hoe het zou moeten gaan , maar dat is gewoon vaak de realiteit , helaas.
Ik zou als ik TS was toch echt uit gaan kijken naar een mogelijkheid om het paard zelf te verkopen.
Voor het beestje is het ook geen oplossing om terug naar Chantal te gaan , TS wil er niet al teveel moeite in stoppen omdat ze het paard niet ziet als "eigen" (begrijpelijk hoor , maar het feit blijft) , dus bij een 3e persoon heeft hij de beste kansen.
TS heeft "gekozen" voor een risico-volle aankoop en neemt nu weer een risico door het dier aan te houden en de kosten op te laten lopen , terwijl ze maar moet afwachten of ze die ooit nog terugkrijgt....
Nogmaals , recht hebben en recht krijgen is echt een heel verschil.
Zo heb ik ook nog wel klanten die hun rekeningen niet betaald hebben , dat is een veel simpelere zaak maar als mensen echt hun poot stijf houden en echt kwaad willen , kun je mooi fluiten naar je centen , hoe hoog je het ook voor de rechter brengt
Het is dus maar een tip hoor om eens verder te kijken.
Ik zou ook puur uit principe de verkoopster er niet mee weg willen laten komen in TS haar geval , maar de kans is gewoon heel groot dat je dan uiteindelijk zelf de klos bent en het paard 2x betaald hebt doordat je het onderhoud ook niet terugkrijgt...
Mijn tip dus : blijven pushen dat ze hem terugneemt , maar intussen wel kijken of je het dier zelf kunt verkopen , ben je ook van het gezeik af en doe je nog een goede daad naar het paard ook door hem een betere kans te geven

Anoeska schreef:Maar dat kan toch eigenlijk niet. Want er heeft ook al iemand in dit topic aangegeven dat Amadeaus tijdens het voeren weefde. En iemand anders gaf aan dat hij jaren geleden ook al weefde. Dan klopt het gewoon niet om te zeggen dat het door de verhuizing komt.
superwoman schreef:Zwaantje1985 schreef:Maar zijn gedrag is niet de reden dat hij terug gaat hoor..
Dat snap ik
Het ging mij om de beschuldiging dat het paard zo moeilijk was en dat mensen daarover zouden hebben gelogen..
Dat kán erg veranderd zijn door de verkoop - zonder dat daar iemand schuldig aan is.
geerke schreef:ts is vermoedeljk alleen op het uiterlijk afgegaan....wat ik op foto's zie is het inderdaad een prachtig paard,waar ikzelf ook op zou vallen...
maar ja.....don't judge a book by the cover...
Als dit hoofdstuk voorbij/opgelost is raad ik ts aan om voor een 'gewone'fjord of haflinger te gaan die ze wel aankan(daar heb je ook moeilijke tussen zitten..)
het is alleen jammer dat er verschillende mensen hier worden zwartgemaakt...terecht of onterecht....dat maakt mj niet zo veel uit....netjes is anders...
en als Kirdena zegt dat er jonge meiden wel met amadee overweg konden heb ik weer mijn zoveelste twijfel bij TS wat betreft ts haar ervaring met paarden....waarbij ik ts NIET veroordeel....want het is geen schande om wat minder ervaring te hebben.....het is alleen erg onhandig als je een moeilijk paard hebt.
Yommie schreef:Ik denk dat Amadeus altijd al zo is geweest ,wat noortje al bevestigt hier....
superwoman schreef:Yommie schreef:Ik denk dat Amadeus altijd al zo is geweest ,wat noortje al bevestigt hier....
Maar een feit is het niet!
Kán zijn dat hij op de manege zich prettiger voelde en meer handelbaar.
Dit is idd een zachtjes uitgedrukt niet prettig.![]()
Toch had je meer aandacht moeten besteden aan de koop en vind ik het krom om alleen de verkopende partij aan te wijzen. Dan had je het zeker geweten of zelfs de koop natuurlijk niet gedaan.
iig ben ik het nog steeds met je eens dat ze het weven hadden moeten zeggen en dit paard dus terug zouden moeten nemen.
Maar waarom moest dit paard met spoed verkocht worden?