Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zapje

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:16

Wat een lieve kinderpony bij Horsii en ik zie ook een mooi fietsenrek!

Hier gelukkig niet echt glad en dus blije paarden. Ik heb alleen zand/wei. Wel alles bevroren, zelfs de mest in de stallen. Ik had de kranen afgesloten maar ze zijn toch bevroren (hoe dan?) dus ik mag veel water slepen vandaag.

Geen problemen met het dak, maar de dakgoot heeft het wel begeven door alle (ijs)sneeuw.

De schaatsbaan is open hier, twijfel om te gaan. Eerst de schaatsen maar eens vinden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:53

Wat een leuke winterplaatjes en wat wordt Tess groot Horsii!

Mijn vriend en z’n dochter gingen vandaag op de laatste sneeuw sleeën achter Diekke aan.
De eerste paar keer vond Diekke het heel eng en begon ze een beetje raar te doen, daarna was ze braaf. Maar pittig paard, 20x40m voelt klein met zo’n uitzwaaiende slee erachter, dus we hebben haar niet los durven laten.
Wel goed om te weten dat de buren een slee hebben :D

https://www.instagram.com/reel/DTX1DGii ... NoOGxxdA==

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:36

Onze PRE was vanochtend lekker op en neer aan het sjezen, de grond is nog wel hard en op sommige stukken ook wat ongelijk dus ik hield mijn hart vast, maar na even rennen en bokken stond hij weer rustig hooi te eten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:28

Leuk Boemel, wij waren vandaag naar Markelo, naar het paard skien. Was leuk, ijskoud maar echt leuk.

Je jonkie wordt groot Horsii. En wat een fijne kinderpony heb je gekocht. Echt een gouden diertje.

Hier grond ongelijk en bevroren maar de paarden redden zich prima. Nog even geduld en het is weer weg.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:40

Leuke foto’s gezien.

Wat leuk Boemel! Lijkt me nog lastig zo in de bak met die wendingen.

Bijzonder Belker!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:41

Horsii, doe 2 saampjes uit 1 raampje, zoet!

Dais,jammer dat je hem noet gevonden hebt.

Ik had gister modder geplet dus konden ze vandaag toen het hard was en plat ahcter.

En ik ga denk ik bordje aan de weg zetten, dat ie gewoon raar is voordat mensen 's nachts gaan aanbellen dat ie dood is of ziek :+

Hji lag er al wel vaker, maar vannahct met die kou had ik niet zien aankomen _O- .
Later is ie verkast naar logischer plek.
Afbeelding

En vanavond.... ziet het er zo uit..

Afbeelding

Dit was vanmiddag achter
Afbeelding
Ze deden rustig aan drafje en dat was het, en is er plat nu. Maar ze zjin verder voor eignljik niet meer weggeweest.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:42

Sjolver, die boompjes, is dat acacia of knotwilg?

En dat die dat lekker vind liggen daar, paarden zijn soms echt raar!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:57

Lynn_Nikita schreef:
Sjolver, die boompjes, is dat acacia of knotwilg?

En dat die dat lekker vind liggen daar, paarden zijn soms echt raar!

Geen v beide, zjjn bol Catalpa's.
De acacia / rhobinia die in de tuin stond is minitiues uitgegraven tot op laatste stukje wortel voordat er paard het loodje aan zou leggen.
Afbeelding

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:27

Ongeveer een uur geleden was ik een paard kwijt op de camera. Een stond in de stal en de ander nergens te bekennen. Heel raar, aangezien ik de bak en paddock afgesloten had wegens bevroren en vreselijk hobbelige ondergrond. Ze hadden alleen de bestrating om te lopen (+-100m2). Zie ik ineens een schaduw in de paddock lopen. Dus ik denk, hij is onder de draden door gegaan. Kijk ik de beelden terug, is meneer gewoon vanaf de besneeuwde bestrating over het hek van 1.40 heen gesprongen de paddock in 8)7 Er lag ook nog een beste bult bevroren afval hooi voor, dus het was een aardige sprong. Zag dat beide paarden voor de sprong wat aan het bakkeleien waren geweest, waarna de jongste dus ineens besloot dat ie er genoeg van had. Zo op het eerste gezicht geen schade aan het paard gelukkig.

Hopelijk vanavond en morgen voldoende dooi zodat ze ook daadwerkelijk de paddock weer in kunnen. En dat de bak weer te gebruiken is, geloof dat ze wel wat beweging kunnen gebruiken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:01

Dat is schrikken! Gelukkig geen schade.

Sjolver Gulukkig was je al op de hoogte van accasia

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:04

Moska,war een boefje. Je schrikt je toch rot als je er 1 most op camera. Maar je hebt bljikbaar leuk springpaard.

Lyn_ nikita, ja gelukkig wel, anders was ik snel v paarden af geweest. Dat was niet de bedoeling.