het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:26

Dat zou fijn zijn als daar plek zou zijn.
Want duurt nu wel erg lang en aan jou inzet ligt het niet.
Wat enorm balen van dat zand zeg, want jullie leken toch wel fijn op weg te zijn.

Mooie plaatjes hierboven...maar ben bang dat de ijsplaten die er nog zijn zo nog langer blijven.

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:35

Oja, zo’n pak?
Hier maar een beetje :o

Voor aanstaande vrijdag heb ik in ieder geval een gedragstraining staan met de huidige trainer en zaterdag een eerste clickertraining.

Ik merk dat ze op zich het wel heel leuk vindt om simpele opdrachten uit te voeren. Ze voelt zich alleen snel bedreigd.

Ik heb mijn vriend, die de agenda redelijk leeg heeft momenteel gevraagd of hij haar dagelijks meerdere keren het halster om wil doen, even aanklikken, klopje op de hals wil geven, klopje op de deken wil geven en dan weer los wil klikken.

Zo went ze er ook aan als iemand anders het doet en wordt het veel minder een ding voor haar omdat het dagelijkse routine wordt.

Ja, ik baal er enorm van Duo Penotti, het is een hele vervelende situatie waar niemand schuld aan heeft.
Ik ben al blij dat ik inmiddels weer veilig kan voeren zonder dat ze me probeert te grijpen en een halster aan kan doen, maar hoefsmid, deken eraf, ontwormen etc hoort ook bij een nodige basis.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:36

Lynn_Nikita schreef:
Vrij veel sneeuw, heb alles geruimd en ze kunnen alleen op de voorste paddock lopen vandaag
2 met ijzers en dat worden klompjes, dus dan maar allemaal stalarrest ( nou ja, nog 40m2 per 2 paarden om op te lopen

Marit ik vond juist fijn dat ze naar een andere school gingen, hoe oud zijn ze? Kinderen passen zich zo snel aan. Ik kwam van een dorp verderop en heb de eerste maanden nog tussen nieuwe huis en de oude school gependeld maar ik kreeg pas echt contact en zij speeldates toen ze ook van school wisselde. Nu weet ze niet beter

6,5 en 4 zijn ze.
Ik vind het spannend geweest omdat ik op flinke afstand een school moest kiezen waar ik slechts 1x was geweest..

De oudste vond het ook echt heel spannend.. maar ze hebben het wel enorm naar hun zin :)

MaritB

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:39

Fijn als ze een tijd extern in training kan Boemel :)

Hier ook wat sneeuw, nu is het meeste weer weg. Jammer genoeg voor de kindjes :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:55

Hier amper sneeuw. Net wel een rondje gemend, iedereen heeft even de benen gestrekt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:40

Hier valt er regelmatig vers, maar het is wel heel weinig. Ik las op KNMI over de vorst -3/-4 vanaf woensdagnacht tot na het weekend.... wordt je ook niet vrolijk van met die (half)bevroren kluiten sneeuw/aarde die nu in de paddock liggen ;(

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:54

Nee ik ben er bang voor dat ik het ook niet vlak krijg voor de tijd. Het was mooi vlak tot die eikels weer besloten om te racen en de idioot uit te hangen.. nu overal weer gaten en kuilen |o

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:56

Hier is het niet vlak geweest na de actie van het waterschap ons te laten "verzuipen".
Nog steeds ijs in de bak en een kapot gelopen wei.
De ondergrond nog niet ontdooit en nog steeds wit... En dan weer die voorspelde vorst. Bah

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:54

Ik heb het achterste deel van de paddock zo goed als mogelijk geharkt en afgesloten. Vannacht zou het big niet echt gaan vriezen (-1), dus misschien dat ik ze morgen gewoon op het voorste stuk houdt. Scheelt mij iig weer bonken kapot stampen en harken. En meteen maar de sneeuw uit de hooibakken geschept :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:09

MarjanB schreef:
Nee ik ben er bang voor dat ik het ook niet vlak krijg voor de tijd. Het was mooi vlak tot die eikels weer besloten om te racen en de idioot uit te hangen.. nu overal weer gaten en kuilen |o

Hier idem :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:18

Beetje inherent aan het weer vrees ik....

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:32

Was voor mij de reden om ze even aangespannen mee te nemen. Konden ze mooi gecontroleerd wat energie kwijt.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:36

Hier hadden ze beide opeens de kolder in de kop. Vooral de bonte ging helemaal los. Heerlijk om te zien

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:52

Zeker leuk om te zien, maar sinds Boon zo hard onderuit ging durf ik het eigenlijk niet meer aan om haar uit te dagen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:46

Die moesten even lekker hun ei kwijt.

Spekglad hier, hekken dichtgevroren..
Dat wordt strooien.
De brander staat al klaar, ben net onder en over de hekken heen gegaan..
Ellende dit weer. Geef mij dan maar droge vorst.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 23:39

Haha die moesten even lekker uitrazen :D

Ik heb ze net op stal geknald. Eerste keer in de nieuwe boxen. De ruin ging meteen eten, volgens mij gaat die echt als een koning slapen vannacht :')
Klein stressmomentje met de merrie, haar touwhalster gleed af dus ze liep ineens los over het erf.
Banjerde door de bak en viel bijna door een van de gaten van de oude omheining die ze niet zag door de sneeuw :=
Gelukkig nu relaxt op stal met de shet erbij.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 08:28

Ik lag ook al op mijn rug, gelukkig geen schade aan overgehouden ( en net buiten beeld van de camera)
Ik vind het lastig te bepalen waar ik ze laat, heb de paddock maar open gelaten, ze wilden erg graag de track op
Er zijn geen oneffenheden, mooie strakke paden alleen een laag sneeuw erop.
Bestrating heb ik sneeuw geschoven en erna zout erop, was 1 ijsbaan met gisteren dooien, sneeuwen en dat 3 x en toen weer aanvriezen.

Mijn man belde net al dat de wegen ook spekglad zijn, er lag al een vrachtwagen in de berm en op de rotonde schoof mijn man alle kanten op.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 08:30

Ik vernam hier ooo een gladde oprit. Auto zit ook flink dicht gevroren. Volgens mij hadden ze dat niet voorspeld hier.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-24 08:39

Nou ik heb het idee dat ze in Roermond met de fohn of zo overal gestaan hebben. Er ligt bijna niks. De weg was redelijk te doen. Wel het idee gladder dan gisteren.

Paarden vonden het raar om in het donker naar buiten te moeten, maar we moesten beide vroeg weg. Gelukkig geen ijzers en tot nu toe geen last van gladheid gelukkig. Gisteren wel een Guus wat weer in de knoop met zichzelf zat. De laatste paar dagen dacht ik he he eindelijk rustig. Maar gisteren flink aan de wandel, alles zien je ziet gewoon dat ze niet weet wat ze met zichzelf moet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:11

Hier een vers laagje knisperige sneeuw en Boon kwam al 'op stoom' de stal uit, Jasmijn moest eenmaal buiten zich eerst eens goed uitrekken. Ik kijk zo eerst KNMI even aan of/hoeveel sneeuw er hier nog voorspelt wordt en wat de vorst vannacht gaat doen voor ik de andere helft van de paddock open doe.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:29

Hier staan ze alweer op de wei.
Die van mij redden zich prima heb ik het idee en passen zich wel aan.
Ze hebben een rustige nacht op stal gehad!
Vanmorgen wezen kijken met mn dochter, het is net alsof ze ze streng toespreekt :')
Afbeelding

De kinderen lekker op de slee naar school gebracht :)

Nu even ontbijten en koffie en dan verder met klusjes buiten!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:39

Dat vingertje :) Of is het een worteltje ?? :D het paard denkt van wel zo te zien :)
Hier kwam de buurvrouw gister ook al met een slee voorbij voor een rondje 'koeienkijken' :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:48

Hier delen mooi zacht onder de sneeuw. Ze vermaken zich wel.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:18

Hier de paddock even dicht. Sommige stukken zijn een ijsbaan vd opgevroren hagel.
Straks even slepen.

Ln, gelukkig niets over gehouden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:31

Ik heb net even de jassen bij beide uitgedaan; Jasmijn is al aan het verharen :oo
Voor Boon wel weer de 200 grams klaar gehangen voor de komende nachten.