Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar volgens mij zijn die balen ook niet ingepakt toch?
Ik moest wel lachen om de opmerking dat je het haar van je man nog steeds zelf knipt, dat doe ik dus ook
Alleen heeft hij wel een heel makkelijk kapsel
Gewoon even met de tondeuze rond, nek uitscheren, netjes rond de oren knippen en klaar.
Meer ga je hier echt niet vinden voor dat soort prijzen helaas
mijn jongste dochter heeft krullend haar, daar blijf ik af. En de oudste hoogstens bijpunten tussendoor. Maar die hoeven niet zo vaak en rekent de kapper minder voor

bruintje123 schreef:Ik als meelezer wil daar wel op reageren als dat mag
Wij leven ook zuinig.
Maar heeft een dier een dierenarts nodig bel ik die nu.
Is de stofzuiger of wasmachine kapot komt die vandaag.
Daar kan ik niet zonder.
Maar is mijn mobiel stuk komt er geen iPhone van 700 euro.
Ook geen levis broek als die van c&a ook prima zit.
Dat zijn de soort bezuinigingen. De echte luxe. Nooit op de dieren.
) die mij financieel hebben geholpen zodat ik momenteel nog een paard kan houden, want een leven zonder paard zou ik me niet voor kunnen stellen, zeker niet als het op zo'n manier moest eindigen. Door fouten van mijzelf en dingen die ik zelf niet in de hand heb gehad, is de nasleep van de kosten helaas groter dan ik ooit had kunnen voorzien. Maar met zuinig aandoen, denken in oplossingen in plaats van in problemen, blijven praten, praten en praten, en concessies doen, komt het licht steeds dichter bij. En wat betreft mijn huidige paard, die is verzekerd, dus qua kansen is zij gelijk aan mijn vorige paard gelukkig, terwijl het voor mij een stuk beter te overzien blijft. Vooralsnog hoop ik dat ze gewoon gezond oud word en de portie ellende hier inmiddels op is
Vorig jaar dacht ik de komende (tien) jaren nooit meer afscheid van een paard te hoeven nemen, uiteindelijk dit jaar meer paarden gedag moeten zeggen dan er vingers aan een hand zitten.
, is dat binnen een half uurtje per dag klaar. Hooi voeren we kleine baaltjes in een net in een palletbox, dat is dus een keer per dag voeren. Ik zou zelfs om de dag kunnen voeren, zoveel past er in de bak. Momenteel doet vriendin de paarden 's ochtends mesten en krachtvoer geven, ik geef 's avonds weer krachtvoer en hooi en mest weer uit. Ben binnen 20 minuten klaar als het moet. Vriendin heeft haar dochter op school, dus is er vaak rond 9 uur 's ochtends. Ik werk onregelmatig, meestal overdag vrij, dus dan ben ik er 's middags. Afhankelijk van mijn dienst ben ik er vroeg op de avond en 's nachts rond 02u nog een keer voor controle, of anders laat op de avond en 's ochtends rond 05u. 24 uur service dus bij onze paarden. Kan het me niet veel beter wensen 
Qua fatsoen, naar en door ruiters, zitten we dan wel weer in een minder gebied trouwens. Geregeld mest op het fietspad, of erger nog, voor of zelfs op iemands erf, en auto's die keihard door scheuren of achter je gaan kontje kleven. Ik heb een goede vriendin in Gieten en heb me echt verbaasd hoe netjes iedereen daar is, elke keer dat ik daar ga rijden weer een genot. Vrijwel elke boer zet gewoon trekker aan de kant met motor uit en auto's minderen vaart en laten je voorgaan. En ineens ben ik niet meer de enige die afstapt om mest de berm/goot in te vegen. Zo heeft elke omgeving iets ofzo.
Welke materialen heb je gebruikt en waar gekocht?
Mijn haar knipt de kapper gratis omdat ik het doneer 
Ik pas jaarlijks op bij de fokkerij van vrienden die ook in Drenthe zitten.
Wij hebben bewust wat goedkoper gekocht zodat we ook ruimte overhielden voor de extra's. Ik denk echt wel na over hoe ik mijn geld uitgeef, maar als we uit eten willen doen we dat.