Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:29

haha spatter, stoere chick! :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:46

Welke huurprijs zouden jullie vragen voor een stuk wei van 1hectare, inclusief stallen met water en elektriciteit? Prijs per maand...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:55

Per wei of per paard?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:55

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:56

Zou over het geheel gaan, maar hij zou er maar 1 paard zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:58

Ik heb in Zeeuws Vlaanderen, 100 euro betaald per maand, voor een halve hectare/ 1 stal (heb de 2e zelf erbij gebouwd)/water/container voor je spullen. Dus geen electriciteit.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:02

Heb ook eens zoiets gehad met de trailer. Ik moest hooi halen, dus trailer mee en mijn vader was er ook, dus kon hij mooi helpen sjouwen. Belt mijn broer, dat hij op het station staat, of ik m effe op kan halen. Dus met trailer door de stad, broer erin, naar het hooi. Of ik dan de trailer achteruit in de schuur kon zetten. Lekker makkelijk met laden. Maar was daar nogal krap met alle schuren er omheen. Dus broer en vader stappen uit, duimen omhoog: succes, hè! Ik draai de trailer erin. Komt de oude boer naar me toe: zo, mevrouwtje, dat heeft u vaker gedaan, zeker. :D

Toch altijd leuk. Mijn overburen (2 oude koeienboeren), waten met mijn man aan het kletsen, terwijl ik de trailer op zijn plaats moest parkeren. Zegt die boer tegen mijn man: dat wordt nooit wat. Vrouwen kunnen dat niet. Nou, zegt mijn man, hij staat anders wel. Sommige kunnen het leren, zegt de boer.... _O-

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:03

Limburg twee keer een weitje gehuurd voor de schapen.
3000 m2 met stal, opslag en water: 55,- per maand
3000 m2 zonder stal, water ect: 35,- per maand

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:04

Was hier pas een hele discussie over een paard alleen zetten. Verbaast me dan, dat jij dan wel een weiland wil verhuren aan iemand voor 1 paard. Of komen jouw paarden daar dan nog bij als gezelschap?

Maar ik had 150 euro in mijn hoofd.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:10

Bedankt voor de prijzen!

Ik kan moeilijk aan een huurder gaan zeggen dat hij zijn paard niet alleen mag zetten. Dat gaat me wel wat ver.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:16

Eerlijk gezegd had ik dat wel gedaan. Het is jouw grond, neem ik aan. Dan mag je ook voorwaarden stellen over wat er op gebeurt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:17

Kwestie van principes....

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:21

Fietsen / steppen doen wij vrij vaak met de shet en mijn welsh. Ze zijn allebei natuurlijk gewend aan gewoon wandelen, waarbij we de afspraak hebben dat mens voorop gaat en pony schuin achter volgt, tenzij wij een andere hulp geven.
We gebruiken bij beide touwhalsters; met de leadrope hebben ze geleerd dat het niet de bedoeling is dat er onderweg wordt ingehaald. Als je het touw voor hun neus ronddraait, schrikt dat meestal al voldoende af. Werkt dat niet, dan lopen ze zelf in het draaiende touw en geven ze zichzelf een mep :D Beetje als schrikdraad dus.
Op de fiets / step gebruiken we een halstertouw met knoop aan het uiteinde; halstertouw is minder lang dan leadrope, en anders zit je met zoveel te veel touw. Verder nemen we een kort menzweepje mee of een lange dressuurzweep. Die geldt als 'grens': je mag als pony tot de zweep, anders zelfde consequenties als bij de leadrope.

Kirrr, ik ben het wel met Fabster en DD eens, eigenlijk... Gevalletje als de gecoupeerde staarten van Belgen: als die paarden gekocht blijven worden, hou je het couperen ook in stand (even kort door de bocht).

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:22

Het is niet mijn grond, ik ben alleen de tussenpersoon.
Ik heb het al lang opgegeven van mijn mening door te duwen bij anderen.
Ik heb gezegd wat ik er van denk en de rest is aan de persoon zelf.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:24

Kerels met open mond ook vaak genoeg gezien toen ik nog werkte.

Gewend om met trekker en sleep van 20m te rijden,op de milimeter...ook met heftruck.Vooruit,achteruit...draaien in een kleine loods.

Wel eens met een sleep in een loods van een andere maatschappij geweest,had sleep van bijna 20 meter erachter hangen.Vroeg waar ik moest zijn en werd keurig naar plek gewezen.Daar aangekomen kon men mij ( met een brede grijns) dat ik toch aan de andere zijde moest zij.

Heertjes gingen al vol zelfgenoegen langs de kant staan kijken hoe ik mij uit die krappe ruimte met lange sleep ging redden.
Karren hadden draaistang dus 3x steken met acheruit rijden om 180 graden te draaien en gaan.Geen doos of pallet geraakt,niet uitgestapt of niks.... "UP YOURS" <<) Vonden ze ook niet grappig _O-

Kon draaien op een dubbeltje met dat materiaal,hadden zelf kleine loods dus dan leer je het wel :o

Wat een lieve slaapfoto-met-pyjama-aan <3

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:28

Dan ben ik dus de enige vrouwelijk idioot die echt geen gevoel voor rijden heeft.
Ik kan niet met een trailer rijden. Nu ja, wel vooruit natuurlijk :Y)
Manoeuvres zijn een hel. Snap er helemaal niets van.
Heb al vaak geoefend maar zou nooit alleen met de trailer op stap durven. We hebben overigens een B-combinatie dus ik hoef geen BE te halen en die zou ik ook nooit halen denk ik.

Als we met de trailer wegmoeten, moet mijn man dus chauffeur spelen. Die heeft zijn BE ook.

Met de auto ben ik trouwens ook geen held. Ik heb niet voor niets een Fiat 500. Die flans ik inderdaad overal tussen :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:30

Tinky _/-\o_ :))
Volgens mij zijn echte paardenvrouwen aardig mans :D

Wat een ongelovelijk takke weer :r
Paarden net toch maar naar buiten gezet, hooi onder het afdak en succes er mee.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:33

Yontheke ik zeg altijd dat je bij vrouwen maar 2 catogarieen hebt, ze kunnen het of ze kunnen het niet!
En verstandig dat als je het niet vertrouwd gewoon een ander laat rijden :j
Bij mannen heb je een skala aan niveaus wat dat betreft.

Mijn zoon is gestopt met auto lessen, ziet geen diepte en vond het veels te eng zogauw het verkeer drukker werd, hij kon het niet inschatten.
Mijn dochters, laten we zeggen dat vooral de jongste veel van mij geerft heeft :D
Laatst bijgewerkt door spatter op 04-02-16 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:33

Altijd grote auto's gereden. Vanaf dat ik mijn rijbewijs had. Wij woonden aan een (ook dé) veldweg en je kon daar amper parkeren. Moedt langs de weg, met 30 cm speling en dan de sloot. En iedereen wou voor het huis parkeren, dus moest altijd in een heel krap plekje wringen en niet in de sloot belanden. Dan word je snel handig. Krijg mijn auto iveral in en overal uit.

Kirr, ik ben wel principieel daarin. Ga ook altijd de discussie aan en op mijn terrein gebeuren dat soort dingen niet. Als het niet jouw terrein is, kun je er inderdaad alleen je mening over geven en verder niet.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:34

Ik ben duidelijk de categorie : KAN HET NIET! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:35

Ik heb geen E. Heb mijn rijbewijs in het jaar gehaald dat het automatisch verstrekken van B en E echt net was afgeschaft...
Maar ik kon vroegah ook alles op een duppie draaien. Heb ook voor werk met heftrucks en pompwagens gereden, met meters karren erachter. En kon mijn Pickup zonder stuurbekrachtiging echt overal in zetten.

Dat is helaas met mijn huidige autootje (opel corsa 1.2) wel anders, dat kleine kreng heeft serieus een draaicirkel van 25 meter geloof ik. :+
Maar dat gekke kleine ding heeft mij al 3x echt van de ene kant naar andere kant van het land verhuisd, met een net zo een klein aanhangertje erachter en gaan!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:37

fabster ik heb ook heel veel grote auto's gereden en busjes.
Mijn veewagentje waar ik 10 jaar lang mee rondgeknort heb, ook als gewoon vervoer om de kinderen van school te halen :D , was de grootste boedelbak waar je nog met B mee mocht rijden.
Mis die nog altijd |(

Yonthke een mens kan niet alles en je bent in ieder geval zo slim om te beseffen wat je beter niet kan doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:37

spatter schreef:
Yontheke ik zeg altijd dat je bij vrouwen maar 2 catogarieen hebt, ze kunnen het of ze kunnen het niet!
En verstandig dat als je het niet vertrouwd gewoon een ander laat rijden :j
Bij mannen heb je een skala aan niveaus wat dat betreft.
:D

Heb daar eens zo n test van gezien. Klopt inderdaad, wat je zegt. Alhoewel vrouwen gemiddeld wel beter uit de test kwamen. Het probleem bij vrouwen was alleen dat ze vaak bang waren dat het niet lukte. Die maakten zich dus veel drukker. Terwijl mannen zelfs bij schade bij parkeren nog redelijk laconiek blijven. Zit dus vooral tussen de oren.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:38

ohjajoh ik ook, paar maanden voor ik opging werd het afgeschaft _-:(

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:38

Bij ons is het andersom.
Ik rij veel vlotter bij manoeuvreren omdat ik er vanuit ga dat ik niks ga raken.
Vriend is erg bang om overal tegen aan te botsen en dan gaat het dus veel trager.

Ik rij ook met alles. Wil in de zomer voor men CE rijbewijs gaan.