Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kimmeuwissen schreef:Ik doe 1x per maand mijn bankafschriften exporteren naar Excel.
Achter elke regel een omschrijving neerzetten, bijv. paard, telefoon, verzekering ect.
Dan een draaitabel erop los laten gaan.
Zo kun je iedere maand zien hoeveel je kwijt bent.
De app Money Manager kende ik nog niet.
Ik betaal voor de stal € 150,00. Daar moeten we zelf nog hooi, stro en brokken bij kopen.
De stal is zelfvoorzienend, heeft een binnenbak, longeerbak buiken, poetsplaatsen en wasplaats met warm water.
Seni schreef:kimmeuwissen schreef:Ik doe 1x per maand mijn bankafschriften exporteren naar Excel.
Achter elke regel een omschrijving neerzetten, bijv. paard, telefoon, verzekering ect.
Dan een draaitabel erop los laten gaan.
Zo kun je iedere maand zien hoeveel je kwijt bent.
De app Money Manager kende ik nog niet.
Ik betaal voor de stal € 150,00. Daar moeten we zelf nog hooi, stro en brokken bij kopen.
De stal is zelfvoorzienend, heeft een binnenbak, longeerbak buiken, poetsplaatsen en wasplaats met warm water.
En een binnen bak?! Voor dat geld? Wauuww!!
Onali schreef:Locatie, locatie, locatie.
Zeker verzekeringen en land kunnen per regio verschillen.
IngeK schreef:Ik heb twee paarden aan huis. Nog niet zo lang dus ik heb de afgelopen maanden ook veel uitgaven gehad aan een nieuw zadel, bodyprotector en andere ruitersportzaak-uitgaven. Die heb ik er even uitgelaten omdat ze niet heel representatief zijn.
Autumnn schreef:IngeK schreef:Ik heb twee paarden aan huis. Nog niet zo lang dus ik heb de afgelopen maanden ook veel uitgaven gehad aan een nieuw zadel, bodyprotector en andere ruitersportzaak-uitgaven. Die heb ik er even uitgelaten omdat ze niet heel representatief zijn.
Maar dat is juist het idee van dit topic. Als je er dingen uithaalt is het geen realistisch beeld…
IngeK schreef:Ik heb twee paarden aan huis. Nog niet zo lang dus ik heb de afgelopen maanden ook veel uitgaven gehad aan een nieuw zadel, bodyprotector en andere ruitersportzaak-uitgaven. Die heb ik er even uitgelaten omdat ze niet heel representatief zijn.
Juli:
Hooi 512 euro
Overig voer 130 euro
Dierenarts 123 euro
Hoefsmid 90 euro
Probiotica 57 euro
Augustus:
Hooi bijna 400 euro
Hoefsmid 90 euro
Lessen 135 euro
Grootste kostenpost bij ons is hooi omdat ik geen weidegang heb, weinig opslag en wel twee hongerige jongens in de groei. Ook niet de goedkoopste hooileverancier, daar ben ik me van bewust, maar de kwaliteit vind ik giga belangrijk.
Poekkie schreef:Wow hooi is idd een grote kostenpost bij jou? Mag ik vragen hoeveel je geeft en wat jouw leverancier vraagt ervoor?