Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 23:45

Long time no see van mijn kant, ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden voor het laatst iets geplaatst in het vorige topic :o Zou ik hier weer een beetje mee mogen praten?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:56

Boemel, betershcap.

Laurie welkom terug.

Wji hadden een grote slurpie na dooi en 20 mm regen donderdag op vrjidag nahct en dat alles op bevroren grond wat een bende...

Voor open gezet, dus ze kunnen op bestrate en meter hoger gelegen deel. Ze staan sowieso het liefst voor auto's te kjiken en te flirten met voorbjigangers.

Bjina allesneeuw wasgedooid maar nu sneeuwt het weer, als het gaat vriezen wordt het heel apart iets denk ik...
Afbeelding
Van dit naar dit binnen 15 uur..
Rondom voerbak zak je in is modder, de rest is drijfnat( bevroren eronder en water erop, maar zak je niet in.

Rehcts naast Ventje liggen paddockmatten, maar daar lag nog aangestampt deel sneeuwlaag op.

Afbeelding

Blji dat ik een bestraat stuk voor heb.
Nog met sneeuw gister en vandaag...

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Wel alle mest nu uit paddock *\o/* :') En sneeuw in aanhanger was ook voor groot deel gedooid.

En nu.... weer sneeuw op de drek en de vorst vh weekeind gaat het ehct spannend maken.

Camera voor is momenteel ingesneeuwd, staat de wind op, dus geen ponyspycam _O-

Laurie

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 04:06

Ohh wat een bende he, als het eerst zo gaat dooien -O-

Hier ligt inmiddels ook weer een laagje sneeuw over het smeltwater, ik hoop dat alles in het weekend een beetje begaanbaar blijft voor de paarden.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:06

Hier is vannacht weer een flinke laag sneeuw gevallen en het was net schoon helaas dus maar van korte duur geweest…

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:59

Ik had gister de bak kunnen slepen waar de jonkies staan.. het voorstuk lag nog teveel sneeuw dus de dames eerst op de bestrating voor de stallen maar toen ik het touw wilde verzetten vlogen ze naar het voorstuk dus daar staan ze alsnog. Maar ze waren eerst druk met elkaars stal inspecteren en de container aflikken en met de sneeuwberg spelen..

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:05

Hier is ook alles nog wit met her en der flinke sneeuwduinen _O-

Heb niet kunnen slepen door de sneeuw, maar de paddock lijkt nog redelijk vlak gelukkig. De paarden staan wel vrijwillig het grootste gedeelte van de dag onder de verharde schuilstal. Heb er maar een een grote baal hooi neergezet

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:07

Vanmorgen met mijn vriend samen de paarden gedaan.
Gisteren zijn ze voor het eerst niet in de wei geweest en hebben ze alleen op de paddock gestaan.

Ice was zo gek als een deur. En maar snurken en achter Diekke aanjagen. Ik heb de nog ongeschonden wei maar opengezet. Pfff t ging los hoor. Handen voor de ogen momenten.

Ik merk dat Ice er ondanks dagelijkse weidegang slecht op gaat om niet te werken. Ze is fris, drammerig en boos op Diekke.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:10

boemel schreef:
Vanmorgen met mijn vriend samen de paarden gedaan.
Gisteren zijn ze voor het eerst niet in de wei geweest en hebben ze alleen op de paddock gestaan.

Ice was zo gek als een deur. En maar snurken en achter Diekke aanjagen. Ik heb de nog ongeschonden wei maar opengezet. Pfff t ging los hoor. Handen voor de ogen momenten.

Ik merk dat Ice er ondanks dagelijkse weidegang slecht op gaat om niet te werken. Ze is fris, drammerig en boos op Diekke.

Zo was mijn paard ook, heb hem om die reden verkocht. Ik kom er met een jong kind gewoon niet aan toe om dagelijks te trainen, maar zonder dagelijks werken werd hij ook drammerig en begon dan ontzettend te jagen en dreigen op de andere paarden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:13

Ice staat inmiddels 2 weken stil. Het is niet dat ze normaal iedere dag gereden hoeft te worden gelukkig :o
Maar, ze is graag bezig, wil graag afleiding en afwisseling en houdt niet van regen en sneeuw op haar snoet, dus dit is even niet haar moment zeg maar :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:27

Eten, drinken, schone stal en de wei staat open. Meer kan ik er niet van maken vandaag. We hebben nog sneeuw van eerder deze week, gister best veel blijven liggen en (gelukkig) vannacht niks bij gekomen. Ik merk dat met name Meriva onwijs aan het klitten is bij mij. Die verveelt zich stierlijk (niet dat ze normaal in het werk staat verder, maar ze kan haar eigen ding niet doen) Zafira is er gewoon wel klaar mee geloof ik.

Zijn die van mij gek of vinden jullie paarden rollen in de sneeuw ook helemaal het einde? Geloof dat ik ze wel 6x heb zien rollen. Toen moesten ze even gek doen en nu staan ze in de schuilstal hooi te kabbelen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:17

Poeh ik ging vanmorgen de shet haar medicatie geven en ging toen bijna op mn plaat van de gladheid, de merrie en de ruin ook want die volgde mij.
Was wel even eng momentje.
Nu zout gestrooid en de gladheid lijkt weg dus vooralsnog hoeven ze niet op stal, gelukkig.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:18

Oei jakkes! Gelukkig is het goed gegaan. Ik had het zout klaar staan, maar was hier gelukkig niet nodig.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:22

Ik heb gisteravond de bestrating gestrooid en blij toe. Wat buiten gesleept was viel mee kwa gladheid dus ben blij dat ze toch naar buiten konden.

Gelukkig kon je overeind blijven.. het is echt oppassen en je wilt niet vallen want je weet dat de dieren afhankelijk van je zijn!

Ac_tion

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:16

Hier helaas wel op stal. Er ligt een enorme sneeuwduin van zo'n 60cm in de paddock. Ik hoop op een hele snelle dooi :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:41

Oei, dat is hoog. Het gaat dinsdag pas dooien. Houdt je ze zolang op stal?

Vandaag ondanks dat ik niet fit ben, toch even van de frisse lucht genoten. De paarden zijn lekker gepoetst.
Onze gekke lieve kat Ratje was ook van de partij Afbeelding
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:04

Ac_tion balen zeg.. dat zijn fikse bulten.

Boemel wat een prachtige foto van jouw paard en kat..

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:07

Rollen in de sneeuw vinden ze helemaal het einde hier. Had vanochtend de bak opengezet, werd gewaardeerd door de paarden.

Afbeelding
Afbeelding

Heb vandaag in twijfel gestaan om de weide open te gooien, maar het stukje paddock waar ze dan doorheen moeten is echt vreselijk ongelijk met diepe kuilen. Maar volgens mij hebben ze zich zo ook wel vermaakt.

Ratje zorgt voor entertainment zo te zien!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:25

Haha die Ratje, wat een geweldige plaatjes! Hopelijk ben je snel weer helemaal fit Boemel.

Leuke foto's Qimm en Moska! Die zijn duidelijk wel blij met de sneeuw :D

Moet ik me wellicht weer even kort voorstellen hier trouwens? :o

Ac_tion

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:31

boemel schreef:
Oei, dat is hoog. Het gaat dinsdag pas dooien. Houdt je ze zolang op stal?

Vandaag ondanks dat ik niet fit ben, toch even van de frisse lucht genoten. De paarden zijn lekker gepoetst.
Onze gekke lieve kat Ratje was ook van de partij [ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik vrees inderdaad dat het tot die tijd binnen staan wordt. De ijzerloze pony is jong en niet zo zuinig op zich zelf, die wilde er aan een touwtje al vol gas doorheen. Dat durf ik eigenlijk niet zo goed aan (om hem los te laten). De pony met ijzers krijgt enorme ijsklompen. Zij is gelukkig wel super rustig op stal en tijdens een korte wandeling van de week wilde ze het liefst zsm terug naar binnen :7

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:09

Ahh, Ratje.

Actionn, da's een hoop... beter de paarden binnen houden en heel.
Toobsie was altjid reuzekluns dan had ik nu ehct al slapeloze nachten gehad, huidige zjin voorzichtiger.

En heerljik al die paarden rollend en doelend in de sneeuw.

Hier was vandaag alles stukken droger. Heb nu echter achter dicht gezet na gaten dichtstampen aangezien het vannacht hard gaat vriezen, dan is het morgen gewoon plat, mogen ze er overdag op. ( hoewel ik niet weeet of de plastplek gaat bevriezen :+ .
En ze staan toch het liefst voor :+ . Had 2 mesthoopjes achter rest allemaal voor.
Stenen daar zjin ijs en sneeuwvrij. En bodem is daar prima.

En dan is winter voor komende week weer voorbji.