het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 13:27

Flinke lading Marjan.

Hier nu midi balen in plastic, ideaal.

Mooie schilderijen bb, doe het je niet na.

Ln, gewoon proberen toch. Zou fijn zijn binnenbak.

Boemel, lastige situatie.

Hier rondje gewandeld. Tweede x voor Tess in het verkeer.
Braaf ding.
Daarna zus van kyr gevallen in de bak. Vol op haar rug. Ze was zonder zadel. Kyr is echt mega braaf. Rondje wandelen was ze ook erop.
Bij de buurman achter de heg mega herrie en toen gingen ze..
14u hap

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 16:06

Heb een hooistomer waar precies een baal in kan. In de touwtjes geeft dat veel meer gemak dan los hooi stomen. Dus daarom wil ik ook geen grotere balen. Verpakt in plastic is sowieso een no go.

Hier gewoon al hele dag regen. Beetje jammer.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 16:12

Hier -5 in België. Af en toe sneeuw.
Onsjonkie staat er goed bij.
Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 16:30

Hier rond vriespunt en sneeuw gehad onderweg met mennen.

Nu bij indoor in Geldrop kijken.

Heb je een haygain manzano? Bij m’n vorige stal deden we er los hooi in omdat het van een ronde baal kwam.

De man stuurde me net dat de hond weer 2 muizen uit een hol heeft gegraven, dapper ding!

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 16:35

T is echt mega koud!
Horsii hoop dat t meevalt!

Heb volgende week weer een drukke week. Naast t werk en de paarden heb ik een dag OR training in Utrecht en een presentatie van een casus voor een andere baan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 17:05

@belker: -5!! :oo Holy moly ;(
@horsi: hoop dat je zus er geen last van krijgt/heeft.
@marit: hopelijk niet glad met die sneeuw??

Hier regent het gewoon, maar nog wel boven nul. Maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:33

Geen idee hoe koud het hier het volgens mij net onder het vriespunt. Heb me bij elkaar geraap dan ben toch gaan rijden. Het bos was eigenlijk vrij goed te doen en na bijna een maand niet gereden te hebben was ik blij dat ik erop gekropen ben.

Ik baal alleen een beetje want ik heb eindelijk nieuwe verwarmde handschoenen gekocht die dun genoeg zijn om mee te kunnen paardrijden in verband met mijn raynaud.
Gewone verwarmde had ik al maar die zijn te dik om mee te rijden

Helaas zijn deze echt heel erg dun wat door ik bang ben dat ze binnen no time kapot geschuurd zijn maar het alles stomste is de plaatsing van de batterij aan de onderkant bij de pols. Handschoenen krijg ik niet over de jas heen getrokken waardoor het kastje telkens in mijn hand Palm zit

Morgen gaan ze retour

Marit, super fijn zo'n hond.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:44

Jonkie staat er zeker goed bij Belker.

Phoe Marit, mennen met dit weer. Respect!

Irritant zulke handschoenen Lynn Nikita. Hopelijk vind je iets passenders.

Het was hier 1,5 graad boven 0 en er was wind.
Eerst heb ik Diekke gereden en het duurde echt lang voordat mijn rechtervoet en handen dooi waren. Bah, wat koud.

Terwijl ik aan het rijden was, heeft mijn vriend Tess opgezadeld voor me. Daar had ik al een maand niet opgezeten, omdat dat niet echt haar periode van het jaar is. Maar aangezien ze van alleen maar grondwerken en longeren ook een beetje tureluurs wordt, ben ik er maar weer eens opgeklommen.
De eerste paar minuten wat spektakel en daarna braaf en op zich wel fijn rond kunnen sturen.

Mirtje had vandaag echt slechte zin. Ik heb ‘t simpel gehouden. Om te desensibiliseren het touw steeds over haar rug gegooid. Dat vond ze wel prima.
Aan aan dr nek kriebelen ook. Hand stil op haar hals wordt ze heel boos. Ik denk dat ze bang is dat ze dan een spuit krijgt. Ze heeft natuurlijk heel veel spuiten in haar hals gehad.
Ze zit weer aan het einde van een zandkuur, dan is de mest ook weer wat dunner, dus haar buik zal wel niet al te fijn voelen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:05

Wat een verschil. Denk dat het hier 3/4 graden is. Prima te doen alleen jammer van de druilregen. Langzaamaan wordt alles weer modderig

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:13

Ja er kan los hooi in de haygain, maar dat geeft enorm veel troep en vervuiling. Heb dat in begin gedaan, maar in baal is een verademing.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 00:00

Belker, jonkie ziet er goed uit.

Marit, brr koud men rondje.
Ln, balen vd handschoenen, onhandig. Wel fijn weer een lekker ritje.

Hier sneeuw.
Afbeelding

Rondje gewandeld

Afbeelding
Afbeelding

Dit was onze muizenvanger, maar inmiddels 12,5 en nog goed actief maar muizen vangen doet hij niet meer actief.

Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 00:18

Sneeuw was niet glad, we hebben geen ijzers onder.
Mennen was wel koud ja, kouder dan toen het -4 was en zonnetje scheen.. gek hoe dat anders kan voelen.

Aaagh een oude muizenvangers nu lekker met pensioen.

Onze Jack is vrij nerveus, maar hier op de boerderij komt hij helemaal goed tot zijn recht. Muizen vangen kan hij super goed, en hij heeft er veel lol in.

Morgen gaan de kindjes weer naar school, eerste week ging super goed en ze hebben al speeldates gehad en gaan met plezier heen. Toch altijd spannend zo’n keuze maken en dan hopen dat t bevalt.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 07:35

Heerlijk dat hij nu lekker zn gang kan gaan.

Paddock weer deels opgevroren hier, opgevroren sneeuw.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 08:03

Vrij veel sneeuw, heb alles geruimd en ze kunnen alleen op de voorste paddock lopen vandaag
2 met ijzers en dat worden klompjes, dus dan maar allemaal stalarrest ( nou ja, nog 40m2 per 2 paarden om op te lopen

Marit ik vond juist fijn dat ze naar een andere school gingen, hoe oud zijn ze? Kinderen passen zich zo snel aan. Ik kwam van een dorp verderop en heb de eerste maanden nog tussen nieuwe huis en de oude school gependeld maar ik kreeg pas echt contact en zij speeldates toen ze ook van school wisselde. Nu weet ze niet beter

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 08:07

Ah balen. Maar ze kunnen in ieder geval nog lekker naar buiten.
Hier geen ijzers dus heb ze wel in de paddock.

Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:11

@lyn: jammer dat de handschoenen niet werken. Eerst de handschoenen aan en dan de jas geen optie ??

@horsii: leuke foto's, mooi grijs snuitje ook :)

Hier ook sneeuw, al lijkt het nu gestopt te zijn. Boon kwam blij haar stal uit en Jasmijn begon al meteen te dreigen om uit haar buurt te blijven :)

Het ziet er mooi en gezellig uit, maar van mij hoeft het niet; morgen weer even warm water regenen ;)

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:01

DubbelFun schreef:
@lyn: jammer dat de handschoenen niet werken. Eerst de handschoenen aan en dan de jas geen optie

[ [url=m/ZQWAlF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zit de mouw te strak en ff snel uittrekken gaat dan niet

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:13

DubbelFun schreef:
@lyn: jammer dat de handschoenen niet werken. Eerst de handschoenen aan en dan de jas geen optie ??

@horsii: leuke foto's, mooi grijs snuitje ook :)

Hier ook sneeuw, al lijkt het nu gestopt te zijn. Boon kwam blij haar stal uit en Jasmijn begon al meteen te dreigen om uit haar buurt te blijven :)

Het ziet er mooi en gezellig uit, maar van mij hoeft het niet; morgen weer even warm water regenen ;)

[ [url=m/ZQWAlF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wel tof met die runderen op de achtergrond :D ideaal om toffe sneeuwfoto's van te maken.

Hier ook nog steeds vriezen & sneeuwen, voor woensdag voorspellen ze zelfs 8,5 cm sneeuw! Geen idee of dat ook gaat uitkomen. De paddock is gelukkig net gedaan door de aannemer dus die ligt er netjes bij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:23

Ja de koeien zijn wel in hun element zo, Jasmijn trouwens ook :)

Tijdens het uitmesten maakte ik een sneeuwbal (lekkere plaksneeuw) en gooide die een meter naast Jasmijn. Zij er naar toe, snuffelen en een beetje met haar neus er tegen duwen. toen keek ze met pretoogjes naar mij. Dus ik weer een sneeuwbal gemaakt en weer gegooid. Zij er weer achteraan met die korte pootjes en lol dat ze had :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:43

@horsii, hoe is het afgelopen met je zus??

@boemel, lastig! Klinkt wel heftig idd als ze na 10 weken nog niet "simpel" meeloopt aan een touwtje.
En ook mega irritant als de afspraken niet lopen als gepland, wie weet hoeveel verder je al was met de daadwerkelijke 2x per week..
Snap dat je verder aan t kijken bent!

Hier sneeuwt het ook, vriest niet, blijft wel liggen.
Ga de paarden zo op de wei knallen en dan de nieuwe stallen opstrooien.
Daar ga ik ze 's nachts maar inzetten vanaf vannacht.
Kunnen ze even goed rusten en drogen.
Meer werk voor mij maar t is maar even zo.

*gaat zichzelf nu een schop naar buiten geven*

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:42

Boemel, ik zou ze denk ik ook bij iemand in training zetten. Heb je even rust en soms is het even goed om uit de situatie te zijn ook voor het paard. Al twijfel ik wel eens aan alle “gedragstrainers” denk dat sommige mensen zonder zo’n label meer gevoel voor paarden hebben dan sommige zweverige types die ergens een cursus gevolgd hebben. (Lees sommige)

Ik baal van de natte prutzooi buiten. Het was net lekker aan het opdrogen en nu staat er weer vorst op het programma -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:51

Ik heb ooit eens goede dingen gehoord over een man in Drenthe die probleempaarden weer blijvend 'goed' kreeg. Geen idee of die het nog doet, zou ook even moeten zoeken wie dat is.

Hier sneeuwt het nog steeds lekker door in wisselend grote en kleinere vlokken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:59

Ik heb even wat oude berichten doorgespit, maar hij wordt niet met naam genoemd, verder dan G uit Slagharen kom ik niet.

Het is even gestopt met sneeuwen dus ik ga meer even snel voeren.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:22

Ik voel er inderdaad ook het meest voor om haar extern in training te zetten.

De trainingen zijn nu ook nagenoeg iedere keer door de week en ik moet er steeds vrij voor nemen.

Ik zoek echt een trainer op de natural horsemanship methode. Wil absoluut niet dat mijn toch al getraumatiseerde paard het nog zwaarder voor de kiezen krijgt. En het liefst ook op goed reisbare afstand.

Ik heb een trainer op 15km afstand gevonden die paarden intern neemt voor de duur van minimaal 3 maanden. Ik heb daar al het eea aan filmmateriaal van bekeken en dat past me wel. Nu afwachten of en wanneer ze plek hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:25

Wel fijn dat het dicht in de buurt is, want ik zou er ook moeite mee hebben als dat ver weg zou zijn.

Er ligt hier al een aardige laag sneeuw en Boon heeft de paddock professioneel omgespit :) De sneeuw zat tegen de staldeuren aan :oo

Nu een lekker zonnetje.... voor zolang het duurt :)