De overkapping voor de paardenstal is zo goed als af en wat heeft ie vandaag goed dienst kunnen doen... Het zou de hele dag droog blijven, op een buitje hier en daar na.. dacht BR... Nou, volgens mij heeft het de hele dag aan een stuk geregend, of ik keek gewoon op de verkeerde momenten naar buiten.. Ik moest toch werken, dus prima verder.. Maar het gras groeit ineens heel hard. Zelfs mijn gele gazon is ineens weer groen!
Zou het deze week niet lekker droog en nazomer weer worden?
Ik hoop het echt. Maar ik hoop het nog veel meer voor volgende week. Dan zijn we zelf op vakantie en mijn schoonzus zorgt voor de paarden. En mooi weer is net wat fijner dan blubber en regen en wind etc.
@greendragon: mooi dat de overkapping af is, geeft ook weer rust
Jasmijntje kwam een beetje 'ontdaan' uit de stal vanochtend. Normaliter loopt ze meteen met Boon mee naar het hooi, maar nu wilde ze eerst geknuffeld worden en zelfs toen ik de 2e hooibak volgooide liep ze er niet meteen naar toe. Toen ik weg liep begon ze wel te eten.
Mag deze meelezer nog eens een poging doen om mee te reageren? Heb ik in het verleden ook gedaan geloof ik maar denk door wat gebrek aan tijd kon ik niet meer goed het topic bij houden.
DubbelFun
Geplaatst: 20-09-22 09:24
De boel bijhouden is geen must hoor Gewoon leuk als je af en toe weer eens mee doet
Het 'gras' bij de koeien achter is wittig en voor vannacht -hoorde ik net op het nieuws- 1 a 2 graden met misschien hier en daar een graadje vorst aan de grond.
Mooi, laat de vorst maar komen kan ik dekens gaan wisselen haha.
Ik heb vandaag lekker vrij (heb 2 weken met cursusdagen dus draai meer uren) en ga lekker shooten op de heide! Wel koud denk ik want in jurk
joyce83
Geplaatst: 20-09-22 09:36
Moet hier echt aan gaan wennen hoor dat we weer richting de winter gaan. Toch wat meer gaan plannen en klaar zetten zodat ik bij slecht weer minder lang bezig ben bij de paarden.
Vandaag weer aan het werk, gisteren terug naar huis gekomen van weekendje weg. Op zich heb ik mij over de paarden geen zorgen gemaakt, dat was wel goed geregeld. Maar ja meer dus over pap, maar zover ik zie is het goed gegaan. Hondjes zijn tenminste tevreden moe.
Vanmiddag de hoefsmid, hoop dat de troela zich gedraagt. Ze vind voetjes geven niet altijd even prettig. Oudje moet ik wel aan denken dat ik zeg dat hij daar weinig aan moet doen die loopt anders te gevoelig. Nu extra wat eerder ingepland maar de hoeven slijten nu sneller omdat ze op het verharde loopt.
Guus is vraatzuchtig. Ze krijgt 8-10 kg hooi per dag, er zit altijd nog een restje in het net. Maar gisteren bij het vullen van de stal met stro duwde ze gewoon de kruiwagen aan de kant en liep er half overheen om naar in de stal te komen en het stro te kunnen eten. Ik weet van schoonzus dat ze eerder altijd inviel in de tijd van vachtwissel, maar ze krijgt hier zoveel meer aan voer als op de manege dat ze toch wel genoeg moet hebben te zien aan haar buik en flinkere omvang als eerst. Wel heb ik het idee dat ze het in netten wat minder fijn vind, de echte fijnmazige hooinetten wordt ze niet zo happy van en laat dan meer erin zitten. Maar wil natuurlijk niet dat ze 5 kg zo achter elkaar naar binnen schrokt en dan uren zonder staat. En die slowfeeder wat dan eten omhoog duwt is toch wel aan de prijzige kant.
Ik voer om die reden uit grove maas en fijne maas netten.
Voor de snelle trek en zodat ze niet gefrustreerd raken en de rest om langzaam op te peuzelen.
horsii
Geplaatst: 20-09-22 10:26
Wat een verschil dan hè per paard. Mijne eten super relaxed uit hun twee bij twee mazen. Met z'n tweeën gemiddeld een klein baaltje per 1,5 dag.
Ja dat lang en vroeg donker.. bah Verder hou ik wel van de winter maar niet van nattigheid haha.
MarloesHJ
Geplaatst: 20-09-22 10:30
Ik voer uit fijnmazige netten, anders lopen ze alles door de stal. Moesten ze trouwens wel echt uit leren eten want de heren waren in het begin nogal beledigd dat ze daar uit moesten eten. Buiten staat nog gras dus daar krijgen ze niet. Volgens de hooiboer is er te weinig hooi voor iedereen dus ik probeer een beetje verspilling te voorkomen.
Het is hier trouwens vannacht warmer geweest dan gisternacht. Er is volgens mij wel wat regen gevallen.
Momenteel regent het hier ook en een andere bui die er aan komt zou ons net midden. Moet het nog zien
Ik voer eerst uit hooibakken of grove netten zodat de ergste honger over is. Daarna zit er nog iets in de netten met kleinere maas. Boon wordt anders érg ongeduldig en dat overleven de netten niet
Hier verschillende netten zodat ze wat te kiezen hebben. Staan nu overdag op de wei en voor de nacht zo’n 5 kilo hooi met z’n twee. Verder her en der wel wat te knagen en te knabbelen voor ze.
Het vroege donker ben ik ook nog niet aan gewend. Morgen maar een poging doen om even bij de rijvereniging te gaan kijken. Hoop dat die een verlichte bak hebben betaal dan 75 euro per jaar voor 1 keer per week les en gebruik van de buitenbak. Dus als die goed is kan ik weer even vooruit.
De pot met goud was er niet maar de rest wat goud waard is (en goud geld verslind) wel
En die rijvereniging is echt geen geld. Dat zou ik ook mooi doen. We wonen achter de rijvereniging en zij vragen eur 500 per jaar. Ik heb dus echt geen zin om daar lid van te worden. Neem voor dat geld liever privéles van een instructrice die ik zelf echt fijn vind
Gelukkig móet/hoeft Boon niet zo nodig meer en ik ook niet Net nog wel een klein wandeltje gedaan met Jasmijn. Rustig naast me blijven wachten terwijl een grote vrachtwagen achteruit een oprit op moest. Braaf ding
En mijn verf is op dus ik moet straks weer naar het dorp ook.
Laurie
Geplaatst: 20-09-22 13:28
Mooie foto Marjan! En inderdaad een hele nette prijs, zou ideaal zijn als je daar fijn kunt rijden!
Ohh ik krijg het al koud als ik aan een jurk denk Robijntjah Maar heel veel plezier, ben heel benieuwd naar het resultaat!