[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:19

Mag ik even jullie eerlijke mening?
Afgelopen weekend hebben we zo goed als de laatste spullen verhuisd vanaf de oude plek (die van de wateroverlast). Ik heb tot 1 juli huur voor het perceel betaald (500 euro). Er moet alleen nog wat plastic weggehaald worden en wat kleine dingen nalopen. Nu vraagt de eigenaar van het stuk wanneer we klaar zijn en of ze er al op kunnen omdat de nieuwe huurders alvast willen beginnen met dingen daar en ze hebben gezien dat we alles al weggehaald hebben.
Wat vinden jullie? Doen? En dan geld terug vragen? Of verlies nemen? Of niet doen?
Mijn gevoel zegt namelijk wat anders dan mijn verstand en mijn partner heeft er een hele duidelijke mening over, maar ik vind het wel fijn om wat meningen te hebben van mensen die er wat verder vanaf staan :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:22

Ik zou zeggen 500 terug of pas opleveren op datum..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:26

Ik zou een deel terugvragen en de oplevering vervroegen. Zoniet, prima, dan is 1 juli ook goed. Is nog maar 10 dagen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:45

Betaalde je €500 per maand? En er zijn meteen nieuwe huurders voor dat natte perceel? 8)7
Ik weet niet hoe de verstandhouding is, maar proberen flexibel te zijn. Wel de tijd krijgen om te doen wat jij nog wil doen, en die nieuwe huurders tegemoet willen komen (mogelijk willen ze nog wat overnemen?).

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:27

Ik zou het erbij laten zitten...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:44

Ik zou het er ook bij laten, maar je kan natuurlijk ook altijd subtiel iets laten vallen maar als het niet opgepakt wordt het laten gaan.
Vraag is ergens ook een beetje of het de moeite waard is je heel druk over te maken?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 18:02

Oh ik had t te snel gelezen.. als t alleen om deze maand gaat zou ik het laten maar niet extra haasten om er vanaf te komen..

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:14

Zijn er dingen die je er nog echt wil doen? Als het nalopen inhoud dat je nog dingen gaat doen voor de nieuwe huurder dan zou ik zeggen dat het prima is als ze er nu al aan de slag gaan maar dat jij de laatste klusjes dan ook aan hun over laat. Als je voor jezelf nog dingen wil doen en dat is vervelend als er al nieuwe huurders zijn dan zou ik dat ook gewoon zeggen en aangeven dat het deze maand nog van jou is.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:21

Officieel mag het niet, dubbel verhuren van hetzelfde ‘object’. Dus ik zou iets aanhouden als Malenka, maar ook even kijken of je er financieel nog wat mee kan.
Bij een huurhuis mag de nieuwe huurder er ook pas in vanaf de sleuteloverdracht.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:35

We moeten vooral nog opruimen. Toen ik het overnam was er achterstallig onderhoud. 1e wat er gedaan moest worden was met de bosmaaier alles langs. Dus moet er een bosmaaier gekocht worden. De weitjes moesten gemaaid en gesleept, dus zitmaaier gekocht. Die 1e maand heb ik zoveel geld aan dat soort dingen uit moeten geven.

Nu vraagt ze of ik nog een rondje met de bosmaaier doe. Stalgenoot zou gister nog het hooi meenemen dat er lag, maar doet het toch niet. Dus dat moet ik nog afvoeren. We hebben alle spullen gisteren al weg gehaald. Het plastic van het hooi moesten we nog opruimen, maar dat hebben ze ineens zelf gedaan. En zo ligt we nog wel meer spul om op te ruimen.
Ik wilde dat dit weekend nog allemaal doen en dan de sleutel afgeven. Voel me nu een beetje voor het blok gezet zeg maar.

Er zit inmiddels aardig wat irritatie achter en ben echt blij als ik het af kan sluiten en daar helemaal weg ben. Vandaar dat ik even emotieloze meningen wilde :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:47

Laat haar lekker zelf met haar bosmaaier rondgaan O:) Ik zou me eerst richten op wat je echt moet doen, dus het hooi en nalopen. Mocht je tijd en energie hebben dan kun je je bosmaaier pakken, maar ik zou gewoon zeggen dat dat niet meer gelukt is omdat je te moe bent. :+
Sterkte nog even.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:49

Oh nee ik zou echt niet met de bosmaaier rond gaan en alleen de spullen opruimen. Laat ze de rest lekker zelf doen :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:51

Grote blauwe ogen en "O?" roepen.
Als in: "Ik wilde dit weekend nog wat dingen komen opruimen en ophalen maar ik begrijp dat dat niet meer hoeft? Hier is de sleutel en nog bedankt voor de prettige samenwerking".

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:56

:') :') :') :') :') :') :')
Niet mijn stijl doorgaans. Zou wel een stunt zijn :=

De bosmaaier was ik ook niet van plan. Maar
komend weekend wilde ik die laatste dingen doen, juist nu het nog leeg is. Even netjes achterlaten.
Overigens ook geen aanbod gehad van een deel terugbetalen van het geld. Als ik vandaag de sleutel zou inleveren is dat toch 1/3 van de maand zeg maar.
Niet dat ik het had verwacht. Toen ik de paarden kon evacueren, heb ik ook tegen mijn stalgenoten gezet dat ze dat deel van de maand niet hoefden te betalen. Zij waren toen ook pensiongeld kwijt aan de noodstalling. Maar ik heb geen compensatie gehad ofzo. Tuurlijk, is allemaal mijn keuze. Maar ik vind dat een stukje tegemoetkoming/fatsoen naar mijn pensionklanten zeg maar.

Ik wil er gewoon vanaf, maar het wel op een fatsoenlijke manier. Maar ik merk wel dat ik een beetje een grens begin te bereiken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 23:01

Daihyo schreef:
:') :') :') :') :') :') :')
Niet mijn stijl doorgaans. Zou wel een stunt zijn :=

De bosmaaier was ik ook niet van plan. Maar
komend weekend wilde ik die laatste dingen doen, juist nu het nog leeg is. Even netjes achterlaten.
Overigens ook geen aanbod gehad van een deel terugbetalen van het geld. Als ik vandaag de sleutel zou inleveren is dat toch 1/3 van de maand zeg maar.
Niet dat ik het had verwacht. Toen ik de paarden kon evacueren, heb ik ook tegen mijn stalgenoten gezet dat ze dat deel van de maand niet hoefden te betalen. Zij waren toen ook pensiongeld kwijt aan de noodstalling. Maar ik heb geen compensatie gehad ofzo. Tuurlijk, is allemaal mijn keuze. Maar ik vind dat een stukje tegemoetkoming/fatsoen naar mijn pensionklanten zeg maar.

Ik wil er gewoon vanaf, maar het wel op een fatsoenlijke manier. Maar ik merk wel dat ik een beetje een grens begin te bereiken.

Dat is toch 166 € weet ik toch wat anders leuks mee te bedenken hoor :D

Dus ik zou zeggen dat het prima is maar wel bijv €150 dan wilt voor het deel van de maand waarbij jij het niet meer gebruikt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:03

Sorry voor de typo’s. Ik ben moe en heb een vol hoofd en dan ik mijn typvaardigheid wat afgenomen.
En ja, dat is 166 euro. Het gaat me niet eens om het geld. Maar iets met principes.
Ik gun de nieuwe huurder best dat ze er eerder op kan. Zou ik zelf ook prettig vinden. Maar niet door me in allerlei bochten te moeten wringen zeg maar.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 20-06-22 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:04

Jouw principe is dat je voor 166 Euro klaar bent. Is niet zo moeilijk ...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:09

Nieuwe huurster mag eerder komen maar dan krijg je nu de sleutel en doe ik niks meer. Scheelt jou het laatste stukje en dan hoef je geen geld terug. Mooie oplossing, geeft jou rust.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:09

Als ze er eerder op willen dan blijft het werk liggen (en evt 160€ toe. )
Willen ze dat niet, lekker rustig aan je ding doen en dan hebben ze pech.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 02:08

Ik zou zeggen, of nu sleutel inleveren en de rest klusjes mogen ze zich dan mee redden. Of gewoon lekker de tijd voor nemen en overdracht op de afgesproken datum. Geld terug wordt alleen maar gezeik, is dat d energie waard?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 06:01

Geld zou ik zo laten, zonde van je energie, afronden wat je wou doen op jouw tempo. Bosmaaien zou ik echt niet doen, zo heb jij het ook niet opgeleverd gekregen. Ohja ik zou wel een paar laarzen achterlaten voor de nieuwe huurder :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 07:40

Thanx allemaal. Ik ben er uit :D

Dit zag ik vanmorgen op de camera. Ze zoeken elkaar steeds vaker op <3
Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:19

Caily schreef:
Ik zou zeggen, of nu sleutel inleveren en de rest klusjes mogen ze zich dan mee redden. Of gewoon lekker de tijd voor nemen en overdracht op de afgesproken datum. Geld terug wordt alleen maar gezeik, is dat d energie waard?

Zo zou ik het ook doen. :j

Wij hebben sinds enkele weken een vlotterdrinkbak in de loopstal. Wat een zegening om niet meer met de hand waterbakken te hoeven vullen! Maar heeft mijn driejarige een nieuwe hobby; 'met je voet kijken of je de 160 liter bak kunt verschuiven'. :') Vandaag is de beugel klaar waarmee de bak aan de wand vastgezet kan worden. Helemaal blij want hij weet de bak toch stukjes te verschuiven, door de flexibele leiding gelukkig nog geen schade maar dat is een kwestie van lang genoeg schuiven zeg maar. :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:52

Met een voet is nog beschaafd. Mafje was meer van: “effe de schouders eronder”.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:04

:')
Sukkels zijn het ook.

Ik heb meelezers :wave: