Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:21

Yeahhh hier ook een lekker buitje met even flink wind en onweer :D +:)+ Liep in m'n jurkje helemaal achterin de wei, als die druppels dan op je blote schouders/rug vallen ben je die hitte ook weer zo vergeten _O- Hahaha

Karin_deBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:24

Jaaa hier is de bui ook. Fijn *\o/*

Hoop wel dat de shet niet wegwaait met deze windstoten :D _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:27

Ik was aan het mestrapen onder de bomen en de nadruppelende bladeren waren ook best lekker idd. Er zijn ook knap wat eikels gevallen door de wind. Overigens staan er hier ook 2 beuken langs de weg die al heel bruin blad hebben.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:29

Wij hebben de vouwwagen achter op het terrein staan, afgelopen weekend lekker op vakantie in eigen tuin.. maar daar hebben we net toch nog maar ff wat haringen in geslagen _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:32

Hopelijk gaat het nu ook al wat afkoelen al zou het vannacht toch weer 20 gr blijven.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:58

Heb maar wat verkoeling in ons zwembadje gezocht. Werd heel dreigend, donderde flink. Geen regen.
Het waaide inderdaad ook behoorlijk! Heb nog wel een paar keer bij het zeil gekeken. Maar we hadden m goed ingepakt :)
Marloes heeft er net een bloemetje opgelegd, zo lief.
Hopelijk duurt het morgen niet te lang met ophalen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:01

Hier ook 0,0 regen. Zagen de bui met onweer aan de Duitse grens voorbij trekken.... regen was erg welkom, maar helaas. 30 juni laatste regen gehad :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:18

Hier stonden een paar aardige plassen. Echt afgekoeld is het niet, binnen nog steeds 26 gr.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:25

Hier een miezerbuitje langsgeweest maar ik zat buiten en ben niet eens o der het afdak gaan zitten.

Het is hier helaas ook windstil en bijna 30 graden in huis en buiten is het niet veel minder...

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:12

Gisteravond kwam er hier ook echt spookweer aan. Paarden tijdig binnem gezet, want het ging heel hard waaien en de lucht zag zwart en volgens buienradar zou het precies over ons komen inclusief een paar uur regen.

Precies boven ons draait de wind en gaat de bui weer weg. Niks regen! Aaaah balen :(.

Ik heb de dames maar extra hooi gegeven op de wei want het is gewoon 3x niks meer. Ik heb dan wel strookbegrazing, maar het is zo dor en uitgebloeid dat ze het niet graag eten. Het hooi gaat er goed in, in elk geval.

Verder zat ik nog te denken; wat doen jullie bij ineens noodweer en de paarden zijn alleen thuis? Gisteravond was het dan wel loos alarm, maar toch blij dat ik thuis was en ze binnen kon zetten.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:19

Bliksem en Nick hebben wel eens in zwaar noodweer gestaan buiten. Ze gingen met de kont in de wind staan en wachtte zo tot het voorbij was terwijl de takken hen om de oren vlogen. In de straat gingen wat bomen om.
We hadden toen geen fatsoenlijke stal.

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:36

Hier even flink wat regen gehad vannacht en wat gerommel en veel wind :) Warm is het wel nog steeds. Paarden stonden gewoon buiten op de paddock, die geven niet veel om dat weer, gaan inderdaad gewoon met de kont in de wind staan, maar naar binnen gaan ze niet gauw. Waren vast ook blij met de regenbui :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:44

Hier helaas niets wat ook maar lijkt op regen. Super benauwd en vies warm.

Ik hoop zo dat het vanaf vrijdag effe beter word.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:01

Hier wordt regen niet gewaardeerd door de bonte, die staat steevast in de schuiltent of open stal. De kleine was gister goed nat, dus die zal minder een watje zijn :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:09

Als het echt noodweer wordt en we zijn niet thuis, moeten ze het maar uitzingen zonder ons :7 Maar met die drie weekenden storm achter elkaar in februari hebben wij voor de twee oudjes toch even noodstallen gemaakt, want wij hadden toen ook nog geen stallen. Dan zetten we ze toch maar wel binnen :P

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:21

Sterkte Chasey! Mooie foto wel met je kids er bij. Hij heeft een mooie oude dag bij jullie mogen hebben <3

Maandag hebben wij 221 pakjes hooi naar binnen gesleept in de hitte 8)7 Was gister wel heel blij dat ik alles binnen had met de regen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:10

Dat geloof ik graag.
Moet er ook niet aan denken om hooi te sjouwen met dit weer.

Net Boon even geborsteld, die had het nodig gevonden om in het natte zand te gaan rollen. Peppy kwam heel nieuwsgierig kijken, maar liet zich toch niet aanhalen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:33

Maartje, lekker dat het weer binnen is.
Maar benijd je niet op zo'n dag hoor.

Peppy leert het nog wel :j

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:56

Als het echt van tevoren duidelijk is dat het noodweer wordt laat ik ze wel eens een dag op stal (i know, niet echt bokt-proof) maken ze niet veel van als ze maar voldoende hooi hebben. Meestal houdt mijn vader het ook wel een beetje in de gaten en die komt dan soms ook nog wel om ze binnen te zetten mocht er iets zijn.
En anders staan ze buiten, tot nu toe hebben ze het altijd overleefd. Al moet ik wel zeggen dat ik het zelf erg onprettig vind als ze buiten staan met onweer, na verschillende verhalen gehoord te hebben van paarden die getroffen zijn door de bliksem.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:57

De stal kan ook getroffen worden...

Waar ik wel mee zit is dat ik het niet prettig vind als de stroom dan aan staat op de draden. Dat schijnt ook inslag aan te trekken.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:01

Ja soms weet je het gewoon niet hoor. De stal kan in brand vliegen met inslag. En buiten kan het ook als ze onder een boom staan, of gewoon inslaat op henzelf. Het is kiezen tussen twee kwaden. Er kan van alles gebeuren.
Ik denk zelfs dat ik ze liever buiten heb en ze bijvoorbeeld bij inslag in één keer dood zijn, dan dat ze levend verbranden. Maar daar moet je ook niet te veel over nadenken.

Ik zit trouwens met smart te wachten op rendac. Het is geen pretje meer, zachtjes uitgedrukt...
%) :r
Laatst bijgewerkt door Chasey op 12-08-20 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 11:07

DubbelDun schreef:
De stal kan ook getroffen worden...

Waar ik wel mee zit is dat ik het niet prettig vind als de stroom dan aan staat op de draden. Dat schijnt ook inslag aan te trekken.

Bij onweer halen wij het apparaat los ook om te voorkomen dat het op de draad inslaat en stuk gaat

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:09

Dat is wel een goed idee, nooit echt over nagedacht. Over andere dingen dan weer wel, zoals de kinderen niet op zolder laten als het onweert.
David sliep bij het vorige huis op zolder, als er onweer werd voorspeld moest hij beneden slapen.

Daan is trouwens druk geweest met metselen van de stallen. En gisteren zijn er mensen geweest met een begin maken om ze af te werken, afsmeren. Wordt echt heel mooi! Jammer dat Pablo het niet meer mee mag maken. Maar de stal wordt vast ooit wel weer gevuld.
Zal een foto maken als de werklui weg zijn.

Foto van gisteren avond, ben benieuwd hoe het er aan het einde van de dag uit ziet. Tussen de twee stallen komt tralies.
Er stond een houten stalletje, die is weg gehaald.

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 11:15

Prachtig chasey. Gaat het weer goed met je man na zijn ongeluk? Dat was toch jouw man?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:16

Ziet er al netjes uit die stal. :j

Ik heb de paarden hier nu in de nacht buiten.
Maar vertrouwde het niet dus ze net na de regen hier om half 8 of zo buiten gezet en om 23.00 binnen gehaald.
Uiteindelijk is er niets gevallen dus baal ik dat ze binnen stonden.
Vanmorgen om 6 weer buiten gezet. En dat staan ze nu nog.
Het waait hier nu heerlijk en ik hoop dat ze buiten willen blijven staan.
Ze hebben bomen dus kunnen in de schaduw. Met wind erbij is dat beter dan binnen.