Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:19

Wat loopt ze voorzichtig met het kindje op dr rug.
Had ze net geplast of is ze nu hengstig? Trekt de staart zo schuin en knippert
Het is kouddddddd. Water is op en ik ben bang dat de grondwaterslang nu bevroren is, dat wordt dagelijks met kannen slepen :brr: |(

Flew

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:21

Ik heb net ook gesleept... Twee emmers heet water (gevuld in de douchebak, tot grote 'vreugde' van mijn vriend). Daarna nog zes met koud water.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:25

Ik vind het nu al niet meer leuk die vorst :+

Vanmorgen waren de waterbakken zowat leeg en bevroren, gisteren niet thuis geweest en mijn vriend had de buitenkraan open laten staan die dus ergens ontdooit raakte en een ijsbaan heeft gemaakt in de achtertuin.
En ik krijg het serieus niet meer warm als ik buiten ben geweest terwijl ik toch echt eens wat met Diva wil doen vandaag {:)-:(

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:57

Oeps! Dikke glijbaan bij jou, balen :(

Wat een lief filmpje!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:06

Ik heb hier gisteren de leiding naar achteren maar afgesloten voor de zekerheid zodat de boel me niet kapot vriest. Maar moet nog even bedenken hoe ik het water bijvullen dan ga doen. Had bedacht dat ik wel mijn h2go zak kon vullen via het raam bij de keuken, maar die kraam blijk ik geen aansluitstukje op te kunnen draaien :+ . En jerrycans heb ik ook (nog) niet. Kan voor nu altijd nog met emmertjes gaan lopen, maar ideaal is anders.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:27

Ik heb de kraan ook afgetapt. Ik loop nu met gieters en sherrycans.
Gisteren voor het eerst alleen hooi gehaald. 30 balen en ook alleen op het hooizolder. Hele dag mee bezig geweest, maar het is gelukt!
Dinsdag om 07:00 op het ziekenhuis zijn, dan wordt Daan geopereerd.
Hopelijk gaan we daarna langzaam weer de goede kant op.
Moet wel zeggen dat - omdat ik nu alles vrijwel alleen doe - ik me mentaal een stuk sterker voel. Lichamelijk is het best wel zwaar als die ‘mannen’ klusjes, maar het lukt. Als ik maar wel echt rust neem. Anders komt het niet goed.
En omdat ik gisteren druk ben geweest, vandaag een echte rustdag!
Wel gaan we nog ff een rondje wandelen.
Daan in de rolstoel, Marloes wil graag op Nick. Moet wel kunnen ivm ijzers.
Anders gaat ze gewoon mee op Blikkie.
Wil niet dat ze onderuit gaan.

Wat zouden jullie doen? Nick met ijzers thuis laten en voor Blikkie zonder ijzers kiezen?

Edit, ik denk dat Blikkie verstandiger is. Geen ijzers, korte pootjes en laag bij de grond.

Gisteren met het hooi uitpakken :)

Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:53

Hard gevroren vannacht, niets aan. Gistermiddag was de paddock goed door het zonnetje, maar denk dat we het vandaag wel kunnen vergeten. Gelukkig kunnen ze de overdekte paddock in en uit lopen wanneer ze willen dat scheelt wel.

Jakkes Azmay, dat is balen van de ijsbaan in je tuin.

Top Chasey dat je je zo goed redt. Mag je best trots op zijn.
Alvast sterkte voor dinsdag.

Dionne_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:01

Ik vind het ook niets, dit weer. Hoewel het zonnetje dan wel weer lekker is. Ik heb zulke koude handen dat mijn vingers helemaal stijf worden en niet meer meewerken.

Petje af hoor Chasey. Sterkte!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:25

Hier de leiding van de automatische drinkbakken ook afgesloten zodat het niet kapot kan vriezen. Het is erg koud maar ik vind het prachtig! Alles lekker droog, geen modder en het ziet er ook nog eens mooi uit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:28

Ik vind dit fijner dan regen. Veel / goede kleren aan en gaan met die banaan. Lastigste is idd water; wij hebben in de schuur thermolint om de leiding naar de kraan. Tuinslang eraan en bakken vullen, daarna de slang eraf en goed leeg laten lopen. Eventueel kunnen we op de deel warm water pakken. Bakken staan in de zon, zodat ze wat sneller ontdooien.
Normaal hebben we ook geen automatische drinkbakken, werken we ook met tuinslang en bakken. Het enige verschil is het thermolint en het afkoppelen en leeg laten lopen van de slang.
Gisteren nog een rondje door het bos gewandeld; alle pony’s schoenen aan en gaan. Wel de wat vlakkere paden uitgekozen, om hobbels te voorkomen.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:30

Ik kan mijn tuinslang aansluiten op de kraan in de bijkeuken en zo de watertonnen aanvullen. Dus ik was al helemaal blij met mn eigen genialiteit om de buitenkraan af te sluiten en zo nog wel aan water te kunnen. Was ik wel even vergeten om de tuinslag leeg te laten lopen, dus die was helemaal bevroren :+ Toch nog met emmers kunnen lopen dus. Nu ook de tuinslang maar in de bijkeuken gelegd :Y)

Nog een vraag naar aanleiding van een ander topic op bokt: hebben jullie je telefoonnummer aan het hek hangen? Ik woon vlak aan de rand van het dorp, met als gevolg dat er enorm veel honden worden uitgelaten langs mijn wei, dus aan de ene kant denk ik, ik hang mijn nummer op, mocht er iets zijn met de paarden kunnen ze me altijd bereiken. Aan de andere kant hoor ik daar soms ook een hoop problemen mee, dus ik twijfel nog een beetje. Woon hier ook nog niet zo lang, dus ken nog niet veel mensen. De mensen die zo'n beetje rondom mij wonen ben ik wel al langs gegaan toen ik hier kwam wonen en hebben een briefje met mn nummer.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:35

Staan je paarden ver van je huis af?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:35

Nee, wij hebben geen nummer aan het hek. Als er iets is, komen ze maar naar het huis toe. We hebben de paarden overigens het grootste deel van het jaar niet bij de weg lopen, alleen in de zomer op het weiland daar (tot het gras op is, dan gaan ze weer naar de andere kant van de pp).

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:52

Wij hebben wel onze naam en telefoonnummer bij de wei in het bos hangen. De wei ligt uit het zicht van de dichtstbijzijnde huizen en er loopt alleen een klein oud bospad langs.
Mocht er iemand dan een paard tegenkomen dan kunnen ze ons bellen.
Wei is ongeveer 2 km van ons huis.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:15

Ze staan recht achter huis, maar vanaf het wandelpad is het een eindje om, om bij het huis te raken (mijn wei en andere grond zit daar volledig tussen). Maar in principe is vanaf het wandelpad wel te zien bij welk huis ze horen.
In principe gaan de paarden ook alleen tot tegen het hek grenzend aan het wandelpad kunnen komen als in de zomer die wei open is. Nu is er alleen een kleine paddock, maar deze zomer wordt dat hopelijk omgetoverd in paddock paradise

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:27

Chasey, knap zeg, alle reden om trots te zijn zo. Sterkte dinsdag..

Zo met de zon erbij is het heerlijk... Net even een wandeling gemaakt met de paarden. Merrie was lekker fris en fanatiek. Ze geniet er echt van. En Shettemans heeft zich keurig gedragen. Veel drafjes maar heel rustig zodat we hem goed bij konden houden en terugkomend als we dat vroegen ( met enige tegenzin). Ze staan nu weer lekker in het weitje.

Hier waren vanochtend de waterbakken wel wat bevroren. Beetje warm water over de ventielen en het was weer opgelost. Het warmtelint doet het tot nu toe prima.
Alleen die vervelende rat zit steeds aan het isolatiemateriaal, dus volgende week alle planken van de boxwand er maar weer af, nieuw isolatiemateriaal waar nodig en beton storten zodat ze er niet meer bij kunnen en de planken weer terug. Stomme beesten, ze hebben maar zo;n klein gaatje nodig en de rest knagen ze wel open...
De paddock is al twee dagen stijf bevroren, daar helpt zelfs de zon niet meer. Zo jammer dat ik niet heb kunnen slepen voor de vorst...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:41

Lynn_Nikita schreef:
Wat loopt ze voorzichtig met het kindje op dr rug.
Had ze net geplast of is ze nu hengstig? Trekt de staart zo schuin en knippert
Het is kouddddddd. Water is op en ik ben bang dat de grondwaterslang nu bevroren is, dat wordt dagelijks met kannen slepen :brr: |(

Ja toen ik net begon met filmen ging ze plassen dus even gepauzeerd.
Maar ze is inderdaad ook hengstig.
Met de kinderen heeft ze echt het karakter van haar moeder, zo lief, voorzichtig en rustig.
Kinderen pakken ook rustig een kruk om haar te poetsen, dan blijft ze echt helemaal stil staan.

Dionne_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:46

Ja, wel adres en telefoonnummer aan het hek, vooral omdat niet goed te zien is bij welk huis ze horen. Wat voor problemen hoor je daar dan mee, Fangio?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:05

Chasey: goed bezig hoor!

Ik vind dit weer heerlijk. Zonnetje, geen wind, droog <3 love it!

Mijn nummer hangt wel aan het hek en zo ben ik dus ook wel eens gebeld als er iets aan de hand was (kip ontsnapt of paard over de zeik)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:59

I mijn nr hangt ook aan de wei aangezien ik er niet woon. Ook toen er een oud mager paard stond een briefje dat het paard oud was en daardoor mager maar dat ze voor vragen konden ze bellen

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:35

Dionne_A schreef:
Ja, wel adres en telefoonnummer aan het hek, vooral omdat niet goed te zien is bij welk huis ze horen. Wat voor problemen hoor je daar dan mee, Fangio?

Misbruik, snachts gebeld worden door geheime nummers, je nummer opgegeven aan allerlei diensten. Vooral omdat de plaatselijke hangjeugd ook wel eens langskomt als ze uit het dorp weg gejaagd worden ben ik daar bang voor.

Dionne_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:01

Hm, dat zou wel irritant zijn. Misschien alleen adres? Daar zal minder snel misbruik van gemaakt worden. En sowieso niet te opzichtig ophangen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:48

Vanmiddag een mooie wandeling gemaakt. Blikkie ging mee.

Afbeelding

Afbeelding

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:58

Alle mensen die langs onze wei wonen hebben mijn nummer. Ze bellen ook braaf als ze iets geks zien. Soms voor niks, maar ik ben er heel blij mee.

Wat een lieve foto Chasey!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 11:05

Knap paard Jes. Schattig zo met die hele grote ruiter!
Mooie plaatjes Tribunals! Ik heb dit ook zoveel liever dan regen.
Ahw Chasey, wat een leuke foto van jullie! Bliksem en Marloes zijn een stoer stel.

Ik ben zaterdag ontvoerd door een vriendin alvast voor mijn 30ste verjaardag. Stond te mesten maar mocht gelukkig nog wel even douchen. Dag afgesloten met een hele groep vriendinnen in een restaurant. Was zo lief en gezellig! Vriend moest helaas buiten uitmesten, daar was ik nog niet aan begonnen. :P Ik was bang dat ik moest trouwen toen ze daar zo onverwacht stond maar dat hoefde gelukkig niet :') :') Ze kwamen niet meer bij van het lachen.

De paarden hebben nu de hele wei erbij gekregen. Gister als een gek hollen, steigeren en bokken. Zelfs Willem deed mee.
Laatst bijgewerkt door Selka op 21-01-19 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt