Amy schreef:Dank jullie wel voor alle berichten over het huren/kopen! Ik werk fulltime maar heb geen hoog loon, werk in de melkveehouderij. Ik kijk wel rond of er iets te huur is met wat weiland, maar dat is hier in de omgeving erg weinig op moment.
Wat ouder of veel opknap werk is geen probleem, ik vind dat wel leuk en heb een handige vader. Het zou ook eerst voor een c pony en een klein paard zijn, dus erg groot hoeft het niet.
Ik geef m'n droom zeker niet op maar het is inderdaad wel lastig. Mijn paarden zelf weer kunnen verzorgen speelt een grote rol, maar het huidige huurhuis waar ik in zit, daar zit ik niet op m'n plek. Hoopte dus dat ik twee vliegen in één klap kon slaan.
Bij ons liepen we spontaan tegen ons huis aan... Ik was geopereerd aan mijn schouder en mocht niet paardrijden, autorijden, fietsen enz. Dus toen ben ik maar gaan wandelen en op 2 km van ons oude huis stond dit huis met 1.7 hectare land. We hebben er veel aan op moeten knappen, maar dat hadden we er graag voor over. De eigenaar had een beetje pech en het huis moest verkocht worden van de bank. Dit scheelde voor ons in de aankoopsom.
Waar werk je in de melkveehouderij? Volgens mij val je onder de CAO dierverzorging? Die is volgens mij niet zo slecht, of vergis ik mij nu? Het ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat je allemaal kan op een melkveebedrijf, maar de startsalarissen zijn niet slecht. Ben je bekend met de "agrarische bedrijfsverzorging"? Zitten in Friesland en Noord Holland, mogelijk hebben zij beter betaald werk voor je?