Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:18

AbbyBlues schreef:
Vertelde net idd dat wij vanmorgen twee dazenvallen van Agradi gekocht hebben. Hoop dat die dingen werken, maar hoor er geode dingen over.
Net een hele zoektocht afgerond naar vliegendekens voor onze reuzen. Nu twee gevonden die passen. Ze zijn er blij mee, staan een stuk rustiger. Helaas kun je ze niet helemaal in pakken, stukje borst en nek en de benen blijven onbedekt, maar ja, kan er weinig anders van maken. Dazenspray helpt in ieder geval voor geen meter.

Oke top bedankt!
Ik hoorde ook iets over de dazen val ja, ik ga er ook maar eens over na denken denk ik.
Maar waren die niet vrij prijzig?

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:20

Je kunt ook emmers met dazenlijm gebruiken. Een stuk vriendelijker geprijsd!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:20

Fabster schreef:
Je kunt ook emmers met dazenlijm gebruiken. Een stuk vriendelijker geprijsd!

Oh dan ga ik daar eens na kijken ja! Bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:31

Dan heb ik nog wel een bijna volle grote emmer dazenlijm staan met 10 nieuwe emmers erbij....
Misschien iets voor mensen bij mij uit de omgeving? Spul werkt wel als een tiet, want heb de al ingesmeerde emmers bij mijn vriendin opgehangen en die zitten al helemaal vol...
Maar het zijn er daar zoveel, eerlijk gezegd is niks echt afdoende op het moment, behalve vliegendekens.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:32

Emmers met dazenlijm heb ik ook. Werkt goed en geen onschuldige diertjes mee gevangen. Hangt al weken.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:33

pff die dazen hier, vreselijk!! Zag een giraffedeken, zo 1 heb ik ook besteld. Bij divoza in de aanbieding, helaas nog niet binnen. Hoe valt de deken? Ben heel benieuwd ivm lastige maat pony.

Ik heb een dazenval, een "echte" loer. 17,50 op marktplaats van een oud mannetje. Lucky me. Helaas mag ik hem niet ophangen omdat mijn vriendin dat zielig vindt voor de dazen... Serieus.. Arghh. Pony wordt helemaal lek geprikt (is bruin). De tinker met zebradeken heeft er veeel minder last van.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:35

Zielig vindt voor de dazen??
Oké ik zeg maar niks ;)

Ja de deken zit wel goed hoor. Heb een dikke haf en hij heeft nu maat 185 op. Bij de borst had het iets ruimer gemogen maar het kan wel.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:48

Zielig voor de dazen??? Ik ben echt een ongelofelijk zacht ei (breng alle spinnen naar buiten voor ik ga stofzuigen) maar alle dazen mogen dood. Nu direct! Is je vriendin zelf wel eens gebeten door zo'n kreng?

Maar goed, hier dazenval en dekens en ik sla er een stuk of 50 dood per dag. Het enige wat imo echt heel goed werkt zijn zwaluwen. Maar daar zijn er te weinig van teruggekomen dit jaar |(

Trainen doe ik tot 25 graden volgens normaal rooster hooguit iets rustiger boven de 25 graden rij ik heel vroeg of wat grondwerk om 10 uur wil ik alles klaar hebben.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:51

Zwaluwen? Daar zeg je wat, die zitten hier wel. En ik heb niet zo veel last van de dazen als toen James nog bij mijn schoonouders stond.
Nu zit ik ook echt tegen het industrieterrein aan, misschien helpt dat ook wel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:48

ohjajoh6 schreef:
Dan heb ik nog wel een bijna volle grote emmer dazenlijm staan met 10 nieuwe emmers erbij....
Misschien iets voor mensen bij mij uit de omgeving? Spul werkt wel als een tiet, want heb de al ingesmeerde emmers bij mijn vriendin opgehangen en die zitten al helemaal vol...
Maar het zijn er daar zoveel, eerlijk gezegd is niks echt afdoende op het moment, behalve vliegendekens.

Lijm kan zeker niet verzonden worden? Ik heb namelijk mega veel muggen, meer dan dazen en wil proberen of die ook werk tegen muggen

@Abby rijden doe ik in de vroege ochtend of later in de avond. Nu niet, gisteren werd ik lekgestoken door de muggen, paard ook, die bleef maar rennen. Nu maar deken bestellen met zadeluitsparing

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:49

Chasey schreef:
Zielig vindt voor de dazen??
Oké ik zeg maar niks ;)

Ja de deken zit wel goed hoor. Heb een dikke haf en hij heeft nu maat 185 op. Bij de borst had het iets ruimer gemogen maar het kan wel.

Met de barokke typen vind ik Nika dekens heel fijn en niet duur. het zijn de enige dekens die hier passen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:57

Emmer is al verkocht. Maar het werkt iig wel tegen de grote muggen, die zie ik er namelijk hier en nu bij vriendin wel opzitten ook.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:01

Ik heb juist heel veel kleine mugjes, die ook mensen steken. Juist in de avond zijn die nu actief en is longeren of rijden in de bak ook geen doen.

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:02

Zielig voor de dazen? :Y)
Jouw vriendin mag hier wel even id wei komen zitten om de dazen uit te proberen, ik leen ze met liefde even uit. Overigens hebben we hier vooral enorme muggen.
De ene pony staat onder een zebra vliegendeken, de ander kon ik echt geen passende deken voor vinden, maar staat nu zonder schuurplekken onder een amigo aussie alrounder deken (wel een beetje warm met dit weer), maar veel beter dan zonder deken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:07

Heel eerlijk Lynn Nikita? Ik denk dat daar geen lijm of hete emmer (door de zon, die dan al weer grotendeels weg zal zijn) tegen op gewassen is, tegen vers lijf en bloed...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:07

Haha ja gewoon je vriendin in de weide met dazen zetten, dan verplicht laten zitten met blote huid. Dan denkt ze er wel anders over.

Nika dekens, ik houdt het in gedachten voor de volgende keer! (Deze was in de aanbieding ;) ) Geen idee hoelang hij er mee gaat doen.
Maarrrr ik het James' deken ook nog. Dat was een hele goede en heeft al heel wat zomers op James gelegen. Misschien dat ik die wel weer kan gebruiken als het gemis niet meer zo vers is. Ik moet hem weer even wassen en dan gaat die de kast in.

De emmer die ik heb hangen vangt inderdaad heeeel veel van die kleine jeuk vliegjes.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:12

Ik hebruik ook alles en wat niet past verkoop ik, gelukkig hebben mijn vorige paard en de nieuwe dezelfde maat en vind het juist een fijne gedachte dat ik niks hoef af te geven of verkopen maar dat ik het bij mijn nieuw epaard kan gebruiken. Begrijp jou dat het moeilijk is en niet iedereen dat kan.
Blonde ik,. volgens mij heb ik zelfs nog een uitrijdeken thuis liggen van jaren geleden. Straks eens graven

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:17

Ik denk dat als ik een jaar verder ben het geen probleem meer vind hoor! Maar met die deken lijkt Nick als 2 druppels op James. Dat is voor nu nog net iets te veel. Komt wel goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:21

Ik ben ook al weer gestopt met alles van MiniMe te koop aan te bieden; kreeg er ondanks de vermelding erbij dat het niet zo gemakkelijk voor mij was ivm inslapen, toch redelijk kort door de bocht reacties en vooral biedingen...

Van Lona bewaar ik zo wie zo alles; Het is toch mijn grootste wens om in de toekomst weer een groot paard te kunnen hebben, waar ik een buitenritje mee maken kan. En ik heb nu eenmaal een fantastisch Euroriding dressuurzadel, met massief ijzeren boom zelfs. En Lona had geen ongebruikelijke rug en schoft, dus wie weet... Past het niet, is het zadel altijd nog zo verkocht, maar zou mijzelf voor mijn kop slaan als ik het straks niet meer zou hebben en zou passen...

Ik heb er dan weer totaal geen moeite mee, om bv de dekens op andersmans pony te zien, ben ik alleen maar blij dat het nog gebruikt kan worden, ben zelf namelijk ook een hergebruiker en repareer zoveel als mogelijk, je moet nu eenmaal zuinig zijn, als je in de paarden zit, kost toch al godsvermogen allemaal.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:25

Pfff spulletjes verkopen lijkt me ook moeilijk! Heb ik tot nu toe ook nog niet gedaan. Zelfs de menwagen staat er nog en ik doe er niks meer mee. En ik zie Nick er ook nog niet voor staan. Dus tja, eigenlijk mag hij weg, maar... ik kan het nog niet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:38

Fabster schreef:
Was dat die merrie die ineens hysterisch werd? Heb je de vit/min nog laten checken? Met name dan de vit E. Moet boven 2 uit komen. Anders kun je dat nog met Mg bij geven. Scheelt bij mijn paarden wel.

Ja heb echt alles mee genomen, alle waardes zijn super voor een 21-jarige.
Dierenarts wist ook even niet wat nu te doen omdat bij een lichamelijk check ook niets naar voren kwam, tuig is goed en ligt goed, wagen is ook niets aan veranderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:40

Doe dan toch maar eens gek Meggiemeg en ga magnesium als apart supplement bijvoeren. Baat dat niet, dan schaad het zeker niet, want te veel plassen ze weer uit...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:43

dat is waar, ga maar eens wat halen/bestellen.

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:47

De buren zijn ook bezig, graszaad hooi , best uitzicht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:52

Hier zie ik dat ook altijd als de achterbuurman gaat persen, hij haalt gemiddeld 3x per jaar balen voor de koeien van zijn land en als het mogelijk is een 4x die direct onder het plastic in de kuil gaat.