Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:48

Ik zie het net. Zo erg geen zin in strenge vorst.... Dat wordt een drama. -O- En eeuwig gesleep met emmers.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:17

Zo'n H20 zak voor in de kruiwagen is echt een uitkomst met dit weer, ik vind het ondingen maar het is beter dan emmertjes slepen. Moet je nog wel ergens een kraan hebben waar een stukje tuinslang aan kan, ik vul hem in de zadelkamer en dan is het 1x een kruiwagen per speciekuip. Ik moet er alleen wel om denken dat ik dan een slang voor de vorst binnen leg, zodat het vullen nog gaat.

Ik heb ook stress om het vooruitzicht, we krijgen vandaag dooi. Morgen nog code rood door de sneeuwstorm die ze verwachten en dan t/m dinsdag echt hele flinke vorst. Woensdag ook nog, maar dan wel weer redelijk normaal -2.
Tot nu toe heb ik de schuilstallen open kunnen houden, maar met dooi en daarna vorst is het wel spannend of de verharding niet gevaarlijk gaat worden.

Ik heb ook weer hooi drama, zal je altijd zien net met dit weer. Had een partij droge voordroog voor de hele winter ingeslagen, heb nu 2 grote pakken achter elkaar die grotendeels pitrus zijn. Zat in voorgaande balen soms ook pitrus in, maar dit is bijna een baal vol. Ik heb 3 a 4 balen echt mooi spul gehad, 6 met pitrus maar daartussen ook prima spul en nu 1 die helemaal niet te voeren is en 1 waar meer dan de helft weg zal gaan. Leverancier wil het wel terugnemen, maar heeft geen alternatief en alles wat ik nu kan vinden kan of niet lossen (wij zelf ook niet) of is 2x zo duur.
Gisteren maar even snel naar de lokale dierenwinkel om 3 kleine baaltjes in de auto te proppen (die is niet meer toonbaar nu :') ) zodat ze met de kou in ieder geval wel ook goed spul hebben. Maar die zijn na 3 dagen ook wel weer op.
Ik begin dan echt aan mezelf te twijfelen of ik te zeikerig ben of dat het gewoon zo moeilijk is om goed spul te krijgen zonder failliet te gaan aan hooi :Y)

kiko

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:11

Hier ligt zoveel sneeuw dat ik nog niks merk van de dooi. Ik hoop echt dat het hier ook goed gaat dooien en dat ik voor de vorst kan slepen maar houd mijn hart vast..
vandaag een beetje de ergste natte plekken eruit gehaald en weer nieuw glas erbij gedaan.. beetje oppotten zodat ze een dikke bodem hebben met die koud..
ze moeten hier eerst over een stukje bestraat.. daarna gras en de bak in en dan zou ik eventueel de wei kunnen gebruiken met die vorst maar zie ze eerst maar daar te krijgen zonder in de spagaat te staan

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:14

eten de jouwe geen pitris? Mijne eten dat wel, maar hooiproblems zijn wel gewoon mooi balen. Heb nu een aantal balen als je ze openmaakt valt het compleet uiteen, zo fijn is het. Valt ook niet te voeren.

Sneeuw blijft hier ook nog wel lekker liggen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:18

Ik zit redeljik zuidelijk en naar het westen dus morgen kom ik goed weg. Het dooit hier heel hard alleen als deze bende gaat opvriezen :roll: amai...

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

Daar houd ik dus ook mijn hart vast bij. Dan wordt het stalarrest voor ze. Heb 2 2-jarige hengsten staan.. die gaan dat niet leuk vinden. Mijn merrie heeft een hele grote stal (2 boxen 1 gemaakt) en de shet heeft ook een stal. En ik mag 100 meter glibberen naar de stallen toe.. ik hoop dat het rondpompsysteem blijft doen met zulke koude nachten anders moet ik nog met water gaan lopen klooien ook voor 4 paarden..

WANNEER WORDT HET VOORJAAR?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:30

Het regent hier al uuuren non stop. Als dit morgen weer gaat aanvriezen dan gaat het een hel worden. Ons huis staat op de dijk, de stallen onderaan de dijk. Dat gaat nog wat worden :=

Ik wil ook voorjaar :j

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:39

Hm, hier valt het eigenlijk wel mee qua problemen. We hadden enorm veel sneeuw en het heeft wel iets gedooid, maar er ligt nog steeds behoorlijk wat sneeuw. Volgens mij komt er vanacht weer een nieuwe lading bij ook. Maar de grond eronder is eigenlijk nog mooi vlak. Nergens drassig of ongelijk opgevroren. Onze tuinslang hangt binnen en die kan ik precies zover uitrollen als waar de waterbakken staan dus gelukkig ook geen ellende met emmers. Hoogstens in de ochtend even met een stok de bak weer open bikken.

Ik zou het op zich wel fijn vinden als ik even kon slepen voor die strenge vorst, maar aan de andere kant vind ik die sneeuw ook wel heel gezellig.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:47

Op de dijk lijkt me best spannend! Ik hoop dat de regen op is voor hij hier komt.. Hier voorspellen ze vanaf 0.00 neerslag.. Sneeuw en/of regen, hoop sneeuw. Alle paarden binnen, benieuwd wanneer ze weer na buiten kunnen. Buiten was het nu een vieze prutzooi maar ben vooral bang voor een grote ijsbaan waardoor ze een week binnen moeten blijven. Hier ook een 1 en een 2 jarige. Gelukkig wel grote stallen. In 10 jaar paarden houden dit nog niet meegemaakt.

December was nog wel zo mooi droog..

Die keer dat het dak van de schuur er bijna afwaaide (sandwichpanelen) was stressvoller. Hoewel ik 25 cm sneeuw op het golfplaten dak kwa gewicht ook wel wat spannend vind.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11 min geleden

Hier regent het al sinds gisterenavond 20.00 :Y)
Straks in daglicht maar eens bewonderen hoe alles er bij ligt en achterstallig poep scheppen.

Vooralsnog geven ze bij ons regen op tot morgenmiddag 13.00 en vanaf 18.00 gaat het vriezen, een graad of 4.
We gaan het zien..