het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 13:21

DubbelFun schreef:
[quote="MaritB"
: aarsmaden zie je ook niet, alleen het witte/gelige residu dat ze achterlaten. Het enorme schuren wat ze doen is het enige wat je verder aan het paard ziet.

Hier waterkoud met een miezertje, niks aan.[/quote]

Ik bedoelde dan ook dat niet het witte/gelige heb gezien.

Wij hebben een rondje gemend. 8 km in de benen.
Mijn zoontje was koud dus naar huis gegaan.
Dizzie bleef alleen achter met een losse plak hooi en een emmer slobber en mijn man paste op.
Ze heeft 1x gehinnikt.

Ik vind het zo jammer dat door bosonderhoud de paden zo stuk zijn, ik kan niet echt in het bos rijden met de wagen nu.

Gaat goed met het abces zo te zien. Fijn!

DubbelFun

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 13:35

Ik ben al tijden niet in het bos geweest, maar die kapot gereden paden kan ik me goed herinneren zelfs op een paard. Op een bepaald moment was het door de bosbouw zo slecht geworden dat ze ijzeren platen hebben moeten neerleggen omdat ze er zelf niet meer door kwamen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 13:45

Irritant als ze alles stuk rijden en niet vlakken daarna.
Horsii :D heerlijk zo

Hier mest weg gebracht aangezien het nu wel los was _O- gesleept en uitgemest. Straks hooi halen als de boer kan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 14:12

Ik heb net nog het ijs uit de waterbak gevist. Dat is haast een stukje kunst :) ; het was 15 cm dik en hol van binnen. Her lijkt een beetje op een buitenband van een auto :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 14:37

horsii schreef:
Nou idd waterkoud.

Tess en Kyra waren blij, konden de paddock weer in.
Een stuk nog flink bevroren mey diepe hoef afdrukken dus dat stukje afgezet.

Abces loopt mooi leeg.

[ [url=m/F7UvKQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yoZ4sW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1YcTP9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ietY0Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Q9rRMn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KICe4L.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ILWpJ1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke foto's! En fijn dat het abces leeg loopt. De druk eraf zal ook wel pijn en ongemak schelen.

Hier zijn de paarden ook een beetje druk vandaag. Die zachte grond rent toch lekkerder *\o/* .

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 15:07

Hier ook een fris en stuiterig paard. Even gelongeerd. Ofwel lekker op eigen benen om me heen laten draven. Maandag maar weer eens wat doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 17:37

Boon had op een wat vreemde plek liggen rollen, dus maar even wat gaten dicht geharkt. Het water doet het weer, dat is ook altijd wel prettig :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 21:15

Vond t wel koud vandaag

Hij zei, je bent er nu toch..
Afbeelding
Ik had spijt :+
Kleine draak vond t interessant
Afbeelding
En 40 zware lompe pakjes binnen
Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 23:39

Fijn!!! Ik kan in mn 1,5 paards maar 24 (wel redelijk grote) baaltjes mee nemen. Daar doe ik nog geen 3 weken mee, dus kost me echt veel tijd elke keer.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 01:08

Ik kan er helaas nog niet zoveel thuis opslaan.. had er nu 16..

Ga morgen 10 halen, kijken of het wat ja.. heb er nog 10 staan.. kan dan ook mengen :)

En gelijk wat adressen leren hier, dit is via marktplaats overigens :)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 02:32

Ik kan normaal gesproken 50 balen hooi in een keer meenemen maar de laatste keer hebben we er 60 in gekregen. Het pastte toen eigenlijk niet want de klep ging niet meer dicht wat ik al vreemd vond. Bij thuiskomst de balen nog eens geteld bij het uitladen en het waren er echt 60 wat verklaard waarom ik met een spanband om de klep naar huis moest rijden. Het is maar een klein stukje en de klep ging op een paar cm na niet dicht. Normaal gesproken tellen we niet heel actief omdat er toch niet meer dan 50 balen ingaan.
Hier begint eindelijk de grond wat zachter te worden. Mijn warmbloed heeft wel wat last van de oneffen bevroren grond en die begint nu wat meer te bewegen gelukkig weer. Echt gaten heb ik niet maar wel wat opgevroren oneffenheden en dat is al teveel blijkbaar voor hem nu. Heeft ook stalbenen daardoor momenteel.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 02:36

MarjanB schreef:
Vond t wel koud vandaag

Hij zei, je bent er nu toch..
[ [url=m/heAgpl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik had spijt :+
Kleine draak vond t interessant
[ [url=m/9R8dIa.jpg]Afbeelding[/url] ]
En 40 zware lompe pakjes binnen
[ [url=m/ACz5CB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zooo, die heb je flink vol gekregen!
Fijn, je kan het maar binnen hebben :D

Vanmiddag vanuit de woonkamer zag ik Indy een paar keer kaarsrecht overeind staan. Quinta staat terug hengstig en Indy irriteerde zich aan steeds die dikke kont van Quinta voor haar neus. Ze zag geen andere oplossing dan overdreven steigeren. Dramaqueen :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 07:35

Haha, heerlijk!

Ik kan aan mijn jack ook goed merken dat de grond zachter is.. hij komt weer elke keer zwart binnen.. lekker graven voor de muisjes.. :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 10:01

Er ligt weer sneeuw, heel mooi als je niks te doen hebt en geen paarden hebt maar voor hier, zo onpractisch!

Helaas weer geen rijden deze week, al 3 weken niks gedaan. Ik ben aan het denken om bij mijn dochter in de les mee te gaan rijden in de binnenbak. Voordeel, ik moet er toch al naartoe rijden, nadeel, hij kan nogal drama queen zijn en geen idee hoe hij daar dan is en of die kindjes geen last van mij hebben
ik denk dat ik het gewoon eens moet proberen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 10:34

@MarjanB: ziet er goed uit, mooi groen ook nog.
Dat geeft altijd een goed gevoel de stal weer lekker vol hooi hebben :)

@lyn: als je wilt rijden is een binnenbak nu wel zo lekker en als je er toch al naar toe moet...

Het is hier (nog) droog, maar wel waterkoud. Jasmijn had nog steeds natte manen en oren van gisteren, die is duidelijk goed geïsoleerd :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:05

Het regent hier al sinds gister. Was de bodem eindelijk zacht aan het worden staan er al weer flinke plassen. Bah bah.

Vroeger kon ik 30 balen mee in de trailer, maar die ik nu haal zijn groter (langer) waardoor de puzzel niet meer past en het er 24 zijn. Maar qua hoeveelheid hooi zal het ongeveer hetzelfde zijn.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:23

:j Wij kunnen 43 kleine baaltjes in de trailer kwijt. Maar ben zo blij dat ik daar niet meer hoef te werken. Ik ga hier denk ik serieus over op grote balen laten bezorgen. Dan maar wat meer betalen maar het gemak is mij het wel waard.

Hier flink dooi inmiddels dus alle paden weer afgesloten, die zijn nog zo nat dat wordt enkel dikke blubber en glibberig. Doe mij de vorst maar weer dan kan ik buiten meer. Gisteren nog net op de bevroren grond flink gesnoeid want we konden nog door de wei zonder wegzakken.

Op de valreep nog gereden want de bodem bande rijbak daarentegen was perfect. Onder hard boven zacht.

Verder heb ik de smaak te pakken schilderen.
Afbeelding
Afbeelding
Het haasje is gisteren gemaakt.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:37

Flink aan de sjouw geweest met de balen Marjan!
Zo’n voorraad doe ik hier 2 weken mee, ben echt blij dat het gesjouw met hooibalen hier nú niet meer hoeft.

Sneeuw? Mooi :o
Al snap ik wel dat rondom de paarden dit heel onhandig is. Hier wordt morgen sneeuw verwacht.

Vandaag regen, maar nu is het droog, dus ga zo even rijden.

Ik heb voor volgende week zaterdag een clickertraining geboekt met Mirtje. Ben heel benieuwd.

Training gedragstherapeut gaan ook nog gewoon door, maar in plaats van de afgesproken 2x per week komt het door allerlei redenen gemiddeld uit op 1x per 10 dagen.

En dan doe ik zelf nog heel veel op eigen houtje, want anders had er waarschijnlijk nog niet eens een halster om gehad. Merk ook wel dat het me echt dwars zit dat ik de hoefsmid beurt voor haar over heb moeten slaan afgelopen week, terwijl zij er het meest aan toe is.
Ben daarom aan het nadenken hoe ik verder wil gaan met dit traject. Ik snap echt dat trauma tijd kost, maar na 10 weken nog niet aan een halstertouw mee kunnen lopen zonder stress vind ik persoonlijk best heftig.
En dan moet ik erbij vermelden dat ik de enige ben die dat dan nog enigszins kan. Zodra de gedragstrainer zelf het touwtje over moet nemen, ontstaat er zoveel stress dat haar emmertje compleet overloopt en het echt beter is om te stoppen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:40

@belle: wat leuk gedaan. Die op hout zijn erg sfeervol :)

@boemel: klinkt idd niet dat het erg op schiet vooral niet als de therapeut minder 'ver' is als jij zelf bent...

Hier is de buitenboel weer schoon. Jasmijn heeft mijn jaszak ontdekt waar wel eens snoepjes uit komen en is niet bij me weg te slaan :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:42

Jeetje Boemel. Dat is wel echt lastig. Zeker als het goede basiszorg in de weg staat. En als ze niet mee kan lopen aan een touwtje zou je ook niet op andere manieren hoeven kunnen laten slijten. Lopen op asfalt bijv.
Ik snap je dilemma wel.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:43

Boemel ik zou haar eens op de feeling control pillen zetten. Is heel fijn spul.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:15

Belker schreef:
Boemel ik zou haar eens op de feeling control pillen zetten. Is heel fijn spul.

Daar heeft ze al op gestaan, deed helemaal niets.
Pijnstilling deed ook niets.

Heb net een mail gestuurd voor een gedragstrainer die de paarden intern neemt en wel de werkwijze heeft die mij aanstaat.

Het probleem voelt voor mij ook dat Mirtje echt niet oké reageert op de gedragstrainer, terwijl de gedragstherapeut wel echt oké doet.
Daardoor moet ik eigenlijk alles zelf doen.
Maar soms is dat helemaal niet handig, omdat je gewoon een paar extra handen nodig hebt of omdat een oefening even voorgedaan moet worden.
En eerlijk is eerlijk, ik ben gewoon niet meer zo handig en dapper als dat ik was toen ik jong was, dus als ze heel heftig reageert, dan vind ik dat best spannend.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:19

En die spanning draag je weer over en dat werkt alleen maar averechts... dus andere hulp erbij zoeken (intern of extern) is dan idd wel zo handig.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:24

Dat voel ik ook zo Dubbelfun en toch ben ik gek genoeg de enige persoon waar ze momenteel het meest positief op reageert. Dus, dan zou het zeker beter moeten kunnen denk ik zo :o

Toen ik haar kocht was voeten optillen een serieus probleem, vanwege mijn nekklachten heb ik daar een andere gedragstrainer voor gehad. Daar reageerde ze ook slecht op, uiteindelijk heb ik het dus maar zelf gedaan.

Zadelmakmaker reageerde ze ook goed op, maar die doet puur en alleen dat.
Hoefsmid ging ook prima.
Het is dus niet dat ze super eenkennig is, maar wel zo dat het heel goed bij haar moet aansluiten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 13:01

Wat vervelend Boemel! Ik snap dat je verder gaat kijken.