Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:45

Goed bezig Green Dragon!
We zijn hier ook voor het eerst aan het wecken. Appels hebben we nog niet zoveel.
Pompoen en peren wel.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:47

Wij hebben nu op 1 week tijd zo'n 150mm regen gehad denk ik. Alles is zeiknat, hoef echt even geen regen meer!! Paardjes staan al van 7 uur binnen, die waren het ook helemaal zat.

Verwarming heeft hier vandaag voor het eerst ook aangestaan. Wij verwarmen met de airco. Beneden is het nog prima, maar boven was het maar 15 graden en heel vochtig dus daar hebben we de airco aangehad.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:50

Ik heb net tijdens het voeren even de kachel aan gedaan en kom nu binnen in een lekkere warme kamer.
Stallen zijn weer opgestrooid, kunnen ze straks mooi voor de nacht op stal. Is een tijd geleden dat ik een baal houtkrul in de stallen gedaan heb :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:58

Hier net 2 hooinetten in de schuilstal opgehangen, daar staan ze prima vannacht. Hier net ook de kachel weer aangestoken. De kat vind het zo koud dat ze maar weer op schoot ligt….. Ze is 14 dus redelijk op leeftijd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:26

Ik had vorige week een regenmeter gekocht. Dus die heb ik mooi kunnen testen nu :+
52mm in 48 uur

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:36

Hier ook regen. Niet zo bizar veel als bij jullie. Maar ook ik heb er na 3 dagen alweer genoeg van :')
Alles wordt we opeens weer groen maar ik vond het maar koud. Huis warmt overdag ook niet op zonder zon.

Hier hebben ze ook wel eens zon panic day. Een keer koliekerig. Buren hadden koeien gekregen. 4 dagen van de leg. Of opvliegende fazanten in de struiken. Horen dan vanalles maar zien niks

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:54

18 graden en een petroleum kachel aangestoken, de normale verwarming durf ik met die gekke prijzen iet eens aan te zetten

Hoeveel mm weet ik niet maar vanaf 1500 tot nu regent het aan 1 stuk en best hard.
Gelukkig was het vanmorgen wel droog anders was die boom nog niet weg. Morgen iemand bellen waar ik contact mee gehad heb die wss donderdag kan komen Op MP niks in de buurt, allen minstens een uur verderop.

voor en na

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog 15 x 6 m bestrating ernaast en aan de stal komen tzt nog 2 stallen en de aanhanger ( die bij mij mesthhoop is) Aan de kant waar nu de aanhanger staat komt een wadi. Dan sluit alles netjes aan in 1 met verharding ervoor. Stuk logischer allemaal

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:35

boemel schreef:
Goed bezig Green Dragon!
We zijn hier ook voor het eerst aan het wecken. Appels hebben we nog niet zoveel.
Pompoen en peren wel.

Wel een klusje he..
Hier ook niet veel appels. De meeste zijn er af gevallen vanwege de droogte en zijn de kliko in beland.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:41

@lynn, zonde van de boom maar het bied wel meer logische ruimte idd als hij weg is!

Hier stond de ruin alweer te rillen.
Dus die heb ik op stal gezet met hooi tot hij droog was en net weer buiten gezet met regendeken op (eerst even de spinnen eraf geklopt :D)

Ben marktplaats aan het afspeuren voor een regendeken voor de merrie, al kan die het tot nu toe prima verdragen.
Maarja die schuilt wel.
De ruin laat ze niet schuilen dus die kiest na een paar keer proberen eieren voor zn geld en gaat dan maar in de stromende regen staan :\

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 08:25

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:09

@lyn: dat geeft zeker ruimte. Hij stond idd wel erg dicht op de stal.
Laat je de stomp ook nog verwijderen? Het wil wel eens gebeuren dat als de wortels gaan wegrotten dat de boel daar wat kan gaan verzakken.
Ik ben hier al 3 jaar bezig om de verzakking van een verwijderde denneboom in het gras op te vullen.

De meiden hebben heerlijk geslapen in hun houtkrul en kwamen fruitig uit stal richting hooi :)

Vanochtend op het nieuws hadden ze het voor vannacht over 5 graden, dus ik kan de 200 grams ook weer van stal halen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:30

Wat een leukerd DP.

Vannacht 5 graden……. Ok.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:39

Ja, dat wordt echt niet leuk meer wakker worden zonder kachel aan.
Net wel een te warm vestje uitgedaan met uitmesten. In het zonnetje was een fleecevest iig niet meer nodig en de meiden staan ook weer 'bloot'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 11:02

Wij hebben een straalkacheltje in de badkamer gezet. Heeft hem binnen 5 minuten aangenaam warm. Scheelt die hele cv aanslingeren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 11:12

Hier in huis wordt het vooral erg vochtig als er onvoldoende gestookt wordt. Je merkt het dan direct aan deuren die gaan klemmen, langpootspinnen in de hoeken etc.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 11:26

Leuk dier Duo Penotti! Behalve de maat, helemaal mijn type :o

Ik ben net even buiten geweest en de temperatuur is heerlijk.
Binnen in huis hebben we in het hele huis vloerverwarming en niets anders.

En dat bevalt prima, alleen in de overgangsperiode is het een klein beetje minder aangenaam.

Het is in huis 20 graden zonder dat de verwarming aan staat. En dat vind ik bij thuiswerken net niet aangenaam. Maar, ik doe wel een paar dikke sokken en een vest aan en een pot thee erbij, want ik vind nu al stoken nog niet echt nodig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 12:39

@boemel: ik heb voor die dagen dat ik erg koude voeten heb een warmtemat onder mijn bureau liggen. Warme voeten geven vaak al een algeheel warmer gevoel :)

Net buiten alvast wat zomer spul opgeruimd, zoals mijn zonnedak en winddoek. Kan het iig niet meer weg waaien mocht het ineens hard gaan waaien :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 12:47

Wat een leuke pony op MP!

Klinkt lekker zo'n warmtemat. Moet ik ook eens naar kijken want ben echt een koukleum en ons huis vind ik echt koud (ondanks dat het redelijk nieuw is en goed geïsoleerd).

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 12:50

Erg leuke pony.

Hier was het vanmorgen 18,2 beneden.
Kachel nog niet aan.

Gisteren ontzettend veel geregend
Afbeelding

Vanmorgen lag de paddock er zo bij

Afbeelding
Afbeelding

Nu regent het weer behoorlijk.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 12:53

Hier 17 graden beneden. Boven zou het wel nog iets lager zijn qua temperatuur. Gelukkig schijnt er een zonnetje nu en draait ie langzaam naar de grote raampartij. Probeer iig zolang mogelijk de cv-ketel uit te houden.

Strokorrels zijn vanochtend geleverd dus die voorraad is in elk geval weer aangevuld.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 12:59

Hier ook in de middag en avond zon. Hij draait nu net de hoek om en komt net op de vensterbank. Dus het zal zo ook wel weer lekker opwarmen.
Wel weer veel van die kleine buitjes op BR, dus rijden waag ik me nog maar niet aan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 13:27

Weinig goeie zon hier helaas. Steeds veel wolken.

Ik moet weer eens op zoek naar ander strooisel. Wordt er beetje moedeloos van. Maar goed dat ik hier even een reminder krijg, anders ben ik weer te laat.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 14:24

Nu we het over strooisel hebben... ik heb het idee dat het vlas dat ik nu heb veel slechter urine opneemt.
Het vlas ziet er niet anders uit dan anders. Iemand hier ervaring mee?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 14:32

Heb je het gevoel dat het ook 'harder' is als eerder??
Misschien dat de buitenkant van de stengel door het hete weer wat minder poreus is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 14:51

Geen ervaring mee. Maar zou natuurlijk best kunnen. Het blijft natuurlijk een natuurproduct.