Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:39

@ Chasey, heel veel sterkte, een schrale troost misschien, maar het beestje heeft bij jullie zeker nog een top pensioen gehad, dat weet ik zeker

@ DD, er is nog hoop: mijn minipony is het eerste half jaar doodsbenauwd geweest van mijn haflinger. Die kwam van een mini fokkerij ineens bij een 4 jarige speelvogel van 2x zn grootte en was enorm onder de indruk. Stond ook meer op z'n eigen 'escape stukje' dan wat anders. Nu is het de grootste terrorist en spelen ze heel wat af. Hij gaat alleen nog in zn eigen hoekje als tactische terugtrekking tijdens het spelen om daarna weer vol in de aanval te gaan :')

Afbeelding
Winterfoto, maar zo rollebollen ze dus regelmatig rond

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:47

Heerlijk ... spelende ruinen :)
Dat gaat hier niet gebeuren -denk ik- met een oudere merrie.
Wel een leuk ding trouwens :D

Maar ik merk wel dat ondanks dat ie bang is hij met voer 'een uitdaging' gaat worden als ie niet meer bang zou zijn :D

Karin_deBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:48

Ik zou ook niet al teveel nadenken over anderen als het om dit soort dingen gaat.
Zo schokkend is het toch niet als er een overleden dier onder een zeil ligt?
Dat zie je hier in boerengebied genoeg en zelfs aan mijn dochter van 4 kan ik dat uitleggen.
Dood hoort nu eenmaal bij het leven :(:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:05

Helaas ook al eerder meegemaakt met het warme weer en een weekend wat ertussen viel 3 dagen gelegen.
Op het werk ook, met feestdagen 4 dagen moeten wachten, omdat er veel klanten kwamen rond die dagen en er geen geschikte verstopplek was, is die op de mesthoop gelegd met mest eroveheen, wat lekker warm word. Ik ben blij dat ik niet bij het opladen was want ze viel uit elkaar

Ik moet iemand met tractor vragen om haar naar de verharde weg te slepen, op een zeil heb ik ooit geprobeerd met een a pony maar dat scheurde. Een groot paard erop rijgen zal helemaal niet lukken ben ik bang, zowel met erop krijgen als met scheuren

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:17

Ik ben achteraf heel blij dat ik mijn merrie destijds naar de kliniek heb gereden. Ophalen is hier ook lastig en zo is het heel rustig en netjes gebeurt op de kliniek en geen gedoe met ophalen.

Ik zou het zo weer doen! Helaas is dit zeker niet altijd een optie :( we hebben er hier ook nog twee van 25 en 18 Jaar staan. Ik hoop dat het nog lang duurt voordat we hier weer mee bezig moeten.
Sterkte!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:27

Mijne kan helaas niet op een trailer anders was dat ook een optie ja. Voor sommige anderen is dat misschien wel een idee

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:31

Dat moet dan ook nog maar gaan.
Mijn paard kon goed op te trailer maar had net van te voren een toeval gehad. Zou dan niet graag vervoeren.

Het is allemaal maar moeilijk :knuffel:

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:52

Sterkte Chasey!

Het nadeel van op de kliniek inslapen vind ik vooral het wegnemen van de kans om afscheid te nemen door de achterblijvers. In april hebben wij de Shet moeten laten inslapen, dat is op de track gebeurd, met de andere paarden vlakbij (wel vastgehouden voor de zekerheid). Na het inslapen hebben ze allemaal een paar uur de tijd gehad om afscheid te nemen en dat hebben ze allemaal gedaan.
Pony is opgehaald met de individuele service; het is idd een 4x4 auto met brede trailer erachter en onze chauffeur kon er keurig mee sturen.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:11

Heel veel sterkte chasey. Hoop dat hij snel opgehaald wordt.

Mijn merrie is 2 jaar geleden ingeslapen toen het ook 35 graden was, helaas moest ik toen ook 3 dagen wachten. Vreselijk was dat. Ze is (niet gepland) 's avonds heel rustig in haar vertrouwde paddock ingeslapen. Volgende ochtend lag haar dochter naast haar te slapen, die heeft echt afscheid genomen. De buurman heeft haar de volgende ochtend met zijn trekker met voorlader aan de weg gelegd, dat ging heel netjes. Goed afgedekt met een stevig groot zeil. Maar ik had pas rust in mijn hoofd toen ze opgehaald was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:44

@Lorette, ik heb dezelfde situatie als jou. Toen in februari mijn pony moest worden ingeslapen heb ik dit gewoon in de paddock laten doen. Anders had ik dat aan de weg op ons erf op het asfalt moeten laten doen. Onze boerenbuurman heb ik gevraagd om hem met de tractor en voorlader dan voor aan de weg neer te leggen zodat de Rendac er goed bij kan.

Boerenbuurman heeft hem zeer netjes opgetild en daarna op zijn platte wagen gelegd en meegenomen naar zijn boerderij alwaar de Rendac hem de volgende dag heeft opgehaald. Het is een heel vervelend gezicht en het opladen op de wagen gebeurde ook gewoon langs de drukke weg, maar dat kan mij niet interesseren.

Ik heb geen enkel probleem met het feit dat er een dode pony op mijn oprit (langs een drukke weg) ligt, niet voor de buren en ook niet voor langsfietsende mensen en kinderen. Het is natuurlijk geen prettig gezicht, maar dit hoort er nu eenmaal bij. Ik zou er uiteraard ook een zeil of kleden overheen hebben gelegd, maar het blijft een naar gezicht.

Heb jij geen buurman met tractor of loonwerker in de buurt die hem zou willen verplaatsen?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:19

Pablo ligt ook in het zicht van alle buren hoor. Uiteraard met een zeil erover.
David en Marloes zijn de hele dag bij hem gebleven. Hebben hem in de middag nog vertroeteld en met hem gespeeld. Als in, appels plukken vanaf zijn rug en lekker vol stoppen met appels en peren. Vond ie prachtig.
Knuffelen, poetsen etc. Tegen de tijd dat de dierenarts bijna kwam zijn we met hem naar de weg gelopen. Daar op ons toekomstige speelveldje is hij heel rustig ingeslapen.
Terwijl David nog op zijn rug zat te knuffelen, pakte de dierenarts de spuiten.
Pablo heeft er weinig van gemerkt.
Is heel rustig gegaan gelukkig.
David en Marloes zijn er bewust bij gebleven en hebben een hand op hem gelegd terwijl ‘hij ging’...
Daarna samen afgedekt met zeil en stenen.
Vanmorgen gingen ze gelijk bij hem kijken.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:21

Fijn dat het zo gegaan is Chasey. Jammer dat je zolang moet wachten met deze temperaturen.

Nogmaals sterkte.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:23

Dat klinkt als een mooi afscheid, Chasey.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:32

Sterkte, Chasey. Hij heeft een prachtige laatste periode bij jullie mogen hebben.
Wat goed dat je de kinderen er zo bij betrekt, ik denk dat het op een bepaalde manier heel leerzaam is.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:48

Ik vergat in mijn vorige post trouwens te bedanken voor de lieve reacties. Dankjullie wel.

En dit is ook fijn om te weten, dankje. Al hoop ik dat het voorlopig even niet nodig is.
suffie schreef:
Wat vervelend Chasey, helemaal met deze warmte. Tip voor mocht je het nog eens nodig hebben en voor de anderen in dit topic:

Telefoonnummer Rendac: 0900-9221
Je krijgt een voice over, toets de nummers zoals aangegeven op de site. Je kan de melding maken tot 00.00u en het dier wordt de volgende werkdag opgehaald. Met deze warmte rijden ze ook vaak een extra route in het weekend. De diercode van een paard is 51.
https://www.rendac.nl/faq/melden-kadave ... se-systeem

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:50

Hele fijne tip van suffie idd. Ga ik zeker onthouden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:45

Niwla schreef:
Wat goed dat je de kinderen er zo bij betrekt, ik denk dat het op een bepaalde manier heel leerzaam is.

Dat wilde ik ook zeggen maar kwam even niet op de juiste woorden.

Ik heb als kind nooit dieren mogen hebben en ervaar nu toch dat het een veel grotere impact heeft.

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:01

Heel veel sterkte Chasey :(:) en wat naar dat het nu zo lang nog moet duren :(.
Klinkt wel als een heel mooi afscheid!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:36

En we hebben regen ... *\o/* (en onweer)... -O-

Het gaat er flink op hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:53

Hier heeft een uurtje gedruppeld, heerlijk!

Sterkte chasey!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:55

De paddock is nu een zwempoeltje, maar dat is morgen vast wel weer weg. Ik ga er nu niets aan doen iig...
Jammer dat de deuren en ramen niet wagenwijd open kunnen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:20

Het lijkt even droog te zijn, al rommelt het nog wel (op afstand), dus maar snel brok voeren en even uit mesten (lekker dat ik dat weer kan :D )

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:07

Sterkte Chasey, wat een lieve laatste foto’s van Pablo en je kinderen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:09

DD, ik zit maar een klein stukje boven je en wacht al bijna 3 uur op die bui...

Sterkte Chasey! Echt top inderdaad hoe je de kids erbij betrekt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:13

Hij zal zeer plaatselijk geweest zijn en ging hier aan de kant van Lunteren voorbij.

De paddocks zijn weer mestvrij, eikels geraapt, waterbakken ververst, Peppy zijn oogjes gedaan en even gewandeld en een poging tot 'aanhalen' gedaan. Toen ik richting zijn benen ging wilde die gaan liggen :)

De appelstukjes als beloning gingen er goed in.