Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 08:58

Knap zeg! Wel lekker een weekend weg.

Wij hebben hier 19/20 juni lesweekend. Ga met Aurelia werken naar zonder zadel rijden 2 x en dan met bob en Mo beide nog een grondwerk lesje :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 09:06

Knap van je dochter. Geniet ze met zijn allen.

Lekker, lesweekend.

Hier gaan de paarden 19/20 naar de zomerwei en hebben ze vakantie. In september een midweek vakantie met paarden en honden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 09:13

Hier heeft het wel geregend, maar er staan nergens plassen, dus érg is het niet geweest. Paarden wel binnen gedaan voor de zekerheid.

@karin: knap van de jongste om het zo lang vol te houden.

Dat verkeerde sexen is mij met cavia's ook wel eens overkomen met idd veel te vroeg (op te jonge leeftijd) jonkies er bij, maar alles gelukkig goed gegaan.
Ik hoop dat moeders en de kleintjes het ook allemaal redden.

Bob en bier is wel een leuke kombi :D
Voerzak gaat vast goed komen.

Plat gras is wel zonde, geen idee hoelang je daar nog iets mee kunt.
Hier bij de nieuwe buren staat het momenteel ook zowat een meter hoog, geen idee of ze er iets mee gaan doen. Punt is wel dat als het straks in het zaad zit en dat gaat vliegen dat wij hier daarna onze lol op kunnen met overal gras in de borders en tussen de paden.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:10

Bob en bier vind ik juist heel grappig. Je hebt gewoon altijd een Bob, maar of hij je ook altijd veilig thuis brengt??

Hier net ff onder de omheining gemaaid met de bosmaaier want het gras en onkruid groeide allemaal tegen de draad. Ik heb 3x een paal geraakt, 1 wilg afgezaagd en 1 x raakte ik de draad, maar die bleef gelukkig heel.

Misschien moet ik dit gewoon aan een ander overlaten :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:11

Dais_ schreef:
Bob en bier vind ik juist heel grappig. Je hebt gewoon altijd een Bob, maar of hij je ook altijd veilig thuis brengt??

Hier net ff onder de omheining gemaaid met de bosmaaier want het gras en onkruid groeide allemaal tegen de draad. Ik heb 3x een paal geraakt, 1 wilg afgezaagd en 1 x raakte ik de draad, maar die bleef gelukkig heel.

Misschien moet ik dit gewoon aan een ander overlaten :')

Hahaha :D al doende leert men? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:17

:+

Nouja gezien zijn staat van beleerdheid zou ik bob niet perse aanraden als bob :+

Hier is het een stuk koeler nu, lekker!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:32

Jinte schreef:
Oei Bianca dat is minder

Hier gaat t nu heel hard waaien, verwacht zo ook wel regen.
Konijn-lief is (eindelijk) bevallen. Stuk of 8 jonkies. Arm ding :(:)

Dat zijn er een hoop!! Foto! :D Gefeliciteerd :D
Hier verwacht ik eind volgende week weer 2 nestjes :):) Als het dekken goed is gegaan en de bevalling goed mag gaan :P
Oh, jij niet bewust := Wat erg hè, dat dierenartsen die fout gewoon zó vaak nog maken...

Bij jou ook lekker gegaan Dais!! Gelukkig had je lieve konijnen dan, meestal loopt 't niet zo goed af met zoveel mannen := Maar vroeg castreren helpt wel inderdaad :D
Hahaha Dais, met je bosmaaier _O-

Leuk Karin, een weekendje weg :D En inderdaad knap van je dochter <3 Bikkeltje!!

Wat leuk om te organiseren Jolijn, een lesweekend :D
En stuk lekkerder nu buiten hè! +:)+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:37

Het is idd een stuk koeler, wat wel lekker is, maar ook nog wel benauwd. Maar het buitengebeuren is weer schoon.

@dais: heb je geen beugel oid aan de voorkant zodat je nergens met de messen tegen aan kan komen ??
Ik heb er eentje met een plastic 'mes' en die moet ik na elke snoeibeurd ook vervangen óf als ie niet te kort is geworden wil ik hem ook wel eens slijpen zodat ie nog een ronde mee kan.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:49

Mijn bosmaaier heeft ook geen bescherming aan de voorkant van het mes. Dan zou ik er ook niets mee om kunnen maaien. Ook nooit gezien trouwens...

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 10:55

Hier is het nu ook een stuk frisser, beetje miezerig en wat wind. De paarden zijn ook een stuk vlotter. Afgelopen week leek alles in slowmotion te gaan, nu gaan ze weer op normale snelheid.

Zo'n beugel, hoe ziet dat er precies uit in de praktijk DF? Want dan heb ik toch ook geen maaivlak?

Ik heb nu echt pijn in mijn hand/arm van dat ding vast te houden. Geef mij maar gewoon de zitmaaier, veel leuker!

@ Utopia, ik heb nu nog 2 broertjes en 1 zusje over en die knokken echt gigantisch door het gaas nu ze apart zitten. Ruim 9 jaar samen gezeten, 2 maanden gescheiden geweest en nu is het echt knokken. Mijn doetje is nu ineens zo'n doetje niet meer nu er gaas tussen zit. Dus we gaan dubbel gaas plaatsen zodat ze elkaar niet kunnen verwonden.

Afbeelding
Onze softie Mouse. En ja, hij heeft altijd zijn hooi voorraadje bij ergens in zijn gezicht :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:05

Haha ahh Mouse <3 Stom hè, dat ze dan ineens zo om kunnen slaan :? Konijnen zijn echt lastige huisdieren :') En hier ook al eens oortjes kapot gehad, dóór het gaas heen :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:09

Hier zie je die beugel aan de voorkant, die kun je uittrekken.

Afbeelding

mesjes
Afbeelding

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:28

Mijn bosmaaier was er vorige week mee opgehouden, maar iemand uit het dorp kreeg hem weer aan de praat :D Eergisteren heb ik gelijk maar nieuw draad en 2takt benzine gekocht en ook een heel stuk gedaan, ook een paal geraakt maar dat heeft gelukkig minder impact dan messen :P

Ik moet nog een stuk langs de paddock/bak doen, maar er groeien een paar boompjes(?) die ik nergens in de buurt terug vind..
Afbeelding
Afbeelding
Als ze niet giftig zijn plant ik ze in het land. Ik ben ook al een treurwilg aan het groeien voor bij de slootrand/vijver langs.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:44

Hier zou ik de plantnet app eens overheen halen Merexa. Bladvorm doet mij aan esdoorn denken en deze zou ik persoonlijk ruimen.

DF, wij hebben een iets ander model, maar er zijn ook beugels voor verkrijgbaar staat er op de Stihl website. Eens proberen, kan nooit kwaad :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:54

Ik denk ook dat het jonge esdoorn is. Welke geen idee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:28

Es of Esdoorn idd.

De ruinen van de pensionbuur zijn ook weer blij... ze mogen het gras weer op. Momenteel staan ze er kniehoog in :)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:22

Utopia zo leuk! Ja was idd niet de bedoeling, maar het is wat het is. Ik heb nu alleen een filmpje, straks even checken hoe t gaat met ze dan zal ik foto's proberen te maken.

Onze bosmaaier heeft alleen aan de achterkant (dus waar je staat) een beschermkap zitten. Is ook wel nodig :=
Morgen ga ik weer los met alles weghalen bij de stroomdraad, vandaag weer verder met de kinderkamers *\o/*

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:32

DubbelFun schreef:
Es of Esdoorn idd.

De ruinen van de pensionbuur zijn ook weer blij... ze mogen het gras weer op. Momenteel staan ze er kniehoog in :)

Es niet, die heeft een samengesteld blad: https://www.google.com/search?q=es+blad ... 66&bih=657

Je kan ook eens googelen op Spaanse aak:

Afbeelding

Veldesdoorn:

Afbeelding

Gelderse roos:

Afbeelding

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 14:27

Het is inderdaad een Esdoorn. Maar hoe dan?? -O-
Die hebben wij (gelukkig ook maar) niet eens in de buurt. Nou, die ruim ik dan wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:09

Die krengen komen overal vandaan :+

Zo, Maikel had vanochtend de bak weer losgetrokken, zo heerlijk haha, half uurtje met Aurelia gereden, mijn les even herhaald; ritme houden, aanleuning, lucht in mijn ellebogen en zijgangen. Paard doet t allemaal met 2 hoeven in de neus :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:42

Heerlijk Robijn!! Echt superfijn dat je nu ook lekker thuis aan de slag kunt met huiswerk uit je lessen :D.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:43

Merexa schreef:
Het is inderdaad een Esdoorn. Maar hoe dan?? -O-
Die hebben wij (gelukkig ook maar) niet eens in de buurt. Nou, die ruim ik dan wel.

De kracht van de helikopterzaden :D ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:11

Rot esdoorns.

In september ga ik weer een georganiseerde rit rijden hier in de buurt :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:12

Ik heb net maar een ongeorganiseerde rit gedaan, in mijn eentje (zoals altijd :D )
Dit keer maar eens langs het hondenlosloopgebied. Dat is een leuke route, maar je moet geen loslopende honden tegen komen waarvan de baasjes denken dat dít pad ook bij het losloopgebied hoort (en die niet reageren op 'hier Fikkie' en zich vergoedelijken met 'dat doet ie anders nooit').
Maar het was blijkbaar geen uitnodigend hondenwandelweer :)
Boon was redelijk voorwaarts en met de wind op de kop kon er zelfs een vrolijk galopje af.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:19

Mijn bak staat weer onder water, prut zooi. En nu is het ook allemaal te nat om de paddock aan te pakken zodat ze iets meer plek hebben

Mijn nieuwe meisje is er, ging allemaal heel goed!
Afbeelding

Er is dus verder niks blijven hangen hier :+