Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:02

Heel veel sterkte Chasey. 24 is wel een hele mooie leeftijd :-).

DubbelDun, 1 pony meer of minder maakt toch ook niet uit joh ;-)

Vanochtend om 6 uur de paarden buiten gezet en de stallen gemest. Dan is het nog lekker buiten. De dames waren wel een beetje sloom vanochtend. Tot aan gisteren gingen ze nog met spaans temperament de wei in, maar nu was het echt op het gemak haha.

Nu weer een dagje buffelen op kantoor (met airco, dus ik klaag niet hoor :D )

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:07

Chasey, jammer dat hij zo kort bij jullie heeft mogen zijn, maar jij heeft wel nog een mooie tijd gehad

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:37

Wat verdrietig Chasey, sterkte.

Irritant en herkenbaar DD

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:59

Dankjewel allemaal.
Moet even mij ei kwijt. Omdat het inslapen ingeplant stond, hadden we op tijd contact opgenomen met rendac. Zodat hij zo kort mogelijk zou blijven liggen.
We kregen als antwoord dat je pas kon bellen als hij dood was. En we konden tot 00:00 bellen werd gezegd..
Dus gisteren einde middag gebeld toen het gebeurd was, zodat hij vandaag opgehaald kon worden... Kantoor dicht! Allen nog bereikbaar met een speciaal nummer. En die hebben we dus niet.
Vanmorgen gelijk om 08:00 gebeld. "Nee, rit zit vol. Wordt morgen pas opgehaald".
En dan bel je dus ruim, ruim!!! van te voren om dit dus te voorkomen. En dan nog.... Ik kan wel janken!
Vooral met dit weer.
En alles komt weer boven drijven van James. Die moest ook noodgedwongen 3 dagen in de volle zon aan de straat liggen. Man, wat een poedersuiker zooi dit.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:02

Oh wat naar, zeker omdat je het nog zo goed hebt nagevraagd |(

Ik weet je budget niet.
Maar laat je hem individueel ophalen komen ze wel vandaag nog, maar kost wel 500 euro.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:03

Ja dat klopt, maar dat gaan we niet doen. Dat schud ik 123 niet uit mijn mouw.
Laatst bijgewerkt door Chasey op 11-08-20 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:05

@chasey: ik het dat met Missy ook meegemaakt. Het opruimen van het zeil was na 2,5 dag écht niet prettig en dan lag ze hier gelukkig nog uit het zicht.
Dat 'bereikbaar zijn' is een bandje waar dus op staat dat ze alleen voor bedrijven bereikbaar zijn en anders tijdens kantooruren.

Hier binnen beginnen we al met 25.8...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:05

Kan ik me voorstellen hoor.
Maar wilde het wel even aandragen omdat sommige niet weten van die mogelijkheid en het anders wel hadden willen doen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:07

Hij ligt vanmiddag in de volle zon! |( Nu in de schaduw, maar staat nu al helemaal bol.
Zeil opruimen lijkt me morgen ook geen pretje. Maar dat hoort er wel bij... -O-

Penotti, bedankt voor het aangeven.

Karin_deBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:12

Jeetje wat erg Chasey! Dat wil je nooit niet en zeker met dit weer niet.
:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:13

Pfffff wat een ellende Chasey. Veel sterkte met alles!

Vandaag een thuiswerk dag. En dan ben ik lekker vrij tot volgende week maandag! Gisteren was het echt bloedverziekend heet...... Arme paarden, ze vinden het echt niet leuk, zitten helemaal vol met vliegen. Heb wel vliegendekens op, maar mijn oudje gaat daar dan weer onder zweten. Bah, bah, bah!

Echt dan heb ik nog liever zo'n zeiknatte winter. En mijn paarden ook volgens mij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:16

Overigens snap ik ergens wel dat ze meldingen pas aannemen als het dier daadwerkelijk dood is.
Toen ik belde voor Missy (maandagochtend half negen) stond de wagen 1.5 uur later al aan de weg. Dat zal een gelukje geweest zijn omdat er net eentje ergens in de buurt was, maar als je eerst belt en dan de DA pas kán het gebeuren dat de wagen er eerder is dan de DA.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:25

Chasey, wat verschrikkelijk. Heel verdrietig en dan dit erbij...

Ik zit er vreselijk mee en heb nog geen goede oplossing voor het inslapen/ophalen, terwijl ik het alleen niet mee ga maken als ik zelf eerder dood ga. Daar ga ik in niet vanuit. Ik wil het hem zo comfortabel mogelijk maken als het zo ver is, maar op een vertrouwde plek kan hij niet worden opgehaald, zelfs niet met de individuele ophaalservice. Het makkelijkst zou zijn aan de weg, maar dan zou hij echt pal voor de buren komen te liggen of half op onze oprit. Ik moet daar echt niet aan denken. Daarnaast ben ik bang dat hij op die plek de rust niet gaat vinden om rustig in te slapen. Hij is vreselijk autistisch, snel gespannen en ik ga er vanuit dat hij ook niet oud wordt en dus niet 'op' zal zijn in die zin. Vreselijk, die dingen. Ik weet gewoon niet wat wijs is, terwijl ik een plan klaar wil hebben, zodat ik er op het moment niet meer over na hoef te denken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:28

@lorette: kan er bijv. wel een gewone auto bij komen ? Dat hij op een zeil oid komt te liggen en dan met de auto naar de plek slepen waar hij wel opgehaald kan worden ?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:31

Hoe reageert hij op verdoving van bijvoorbeeld de tandarts?
Misschien kan hij zo wel naar een comfortabele plek gewandeld worden om daar te gaan slapen?

Zo naar die gedachte, maar wel heel goed dat je er al over nadenkt zodat het je minder overvalt als het zo ver is.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:33

Dat zou kunnen in één paddock. Ik kan hem dan niet ergens uit het zicht leggen voor het ophalen. Aan de wegkant van de wei hebben wij alle buren. De plek bij het hek (ze kunnen vast niet over de omheining tillen?) zit nou net bij de buren met de kleinste voortuin. Die kijken er pal op. Het is wel een boerendochter, maar paard ligt dan nog steeds op een confronterende plek voor de bocht, waar iedereen behalve wij er zicht op heeft. De enige andere plek is echt OP onze oprit. Daar moet ik ook niet aan denken.

Hij wordt nooit verdoofd, omdat hij dan van de benen gaat door zijn ataxie of enorm onzeker wordt door zijn wiebelige lijf (dan is het ook gevaarlijk voor omstanders). Er is zelfs al eens een stuk vel/vlees weggesneden zonder verdoving, terwijl ze daar normaal gesproken dubbel of driedubbel voor verdoven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:39

Ik ziet aan een drukke weg met veel toeristen op de fiets, maar het was hier ook de enige plek. Er zitten meer bedrijven met dieren langs de weg dus het gebeurd regelmatig dat er iets ligt.
Overigens kan de kraan best over een hekwerk heen zolang die niet te breed is er er geen boomtakken in de weg hangen.

Het waar en hoe is ook een tijd voor mij een schrikbeeld geweest ...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:40

Wat vervelend Chasey, helemaal met deze warmte. Tip voor mocht je het nog eens nodig hebben en voor de anderen in dit topic:

Telefoonnummer Rendac: 0900-9221
Je krijgt een voice over, toets de nummers zoals aangegeven op de site. Je kan de melding maken tot 00.00u en het dier wordt de volgende werkdag opgehaald. Met deze warmte rijden ze ook vaak een extra route in het weekend. De diercode van een paard is 51.
https://www.rendac.nl/faq/melden-kadave ... se-systeem

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:43

Chasey schreef:
Dankjewel allemaal.
Moet even mij ei kwijt. Omdat het inslapen ingeplant stond, hadden we op tijd contact opgenomen met rendac. Zodat hij zo kort mogelijk zou blijven liggen.
We kregen als antwoord dat je pas kon bellen als hij dood was. En we konden tot 00:00 bellen werd gezegd..
Dus gisteren einde middag gebeld toen het gebeurd was, zodat hij vandaag opgehaald kon worden... Kantoor dicht! Allen nog bereikbaar met een speciaal nummer. En die hebben we dus niet.
Vanmorgen gelijk om 08:00 gebeld. "Nee, rit zit vol. Wordt morgen pas opgehaald".
En dan bel je dus ruim, ruim!!! van te voren om dit dus te voorkomen. En dan nog.... Ik kan wel janken!
Vooral met dit weer.
En alles komt weer boven drijven van James. Die moest ook noodgedwongen 3 dagen in de volle zon aan de straat liggen. Man, wat een poedersuiker zooi dit.

Allereerst gecondoleerd. 24 is een mooie leeftijd, maar inslapen blijft altijd moeilijk |(

Tegen mij heeft de rendac hetzelfde gezegd. Mn dierenarts zei toen dat ze toch nooit dezelfde dag dat je belt al komen, dus dat je gewoon overdag kan bellen (en dan niet zeggen dat het daadwerkelijke inslapen nog moet gebeuren) ook als het dier pas 's avonds wordt ingeslapen. Dat heb ik ook gedaan en ze is de volgende dag opgehaald.

Echt klote dat dit nu gebeurt. Je hebt al zoveel verdriet van het inslapen en dat dit ook nog erbij -:(-

Edit: zie net het berichtje van DD. Dat eerder bellen heeft dus wel risico's. Had mijn dierenarts het toch mooi fout. Gelukkig is het bij ons goed gegaan.
Laatst bijgewerkt door Delaja op 11-08-20 09:48, in het totaal 2 keer bewerkt

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:43

Ik denk nu aan inslapen in de kleine paddock en hopen dat de individuele ophaalservice hem daar zou kunnen inladen. Het is alleen een beperkte ruimte. Er kan een trekker met kar komen, maar die moet achteruit weer terug. Een auto moet een paar keer steken om te draaien. Ik weet niet goed hoe dat inladen in trailer gaat en ook niet hoe handig de chauffeurs zijn... Daarnaast is dat alleen mogelijk bij droog weer, want je moet er via de wei heenrijden en onze kleigrond geeft bij nat weer garantie op vastlopen van elk voertuig.

Suffie, goed om te weten!

Pff, als ik er over nadenk, dan schiet ik al vol. Ik kan het op voorhand al niet aan, maar op het moment zelf ben ik een wrak, dus ik wil echt een plan A en B hebben...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:57

Ze kwamen hier met een 4x4 wagen en dan een trailer die denk ik net zo groot is als een 2 paards. Iets breder misschien?
Hoe goed de chauffeurs zijn weet ik natuurlijk niet.
Het opladen gaat met een metalen plaat die eruit komt geschoven. Ze zetten de trailer zo neer dat ze de plaat naast de rug hebben staan en dan draaien ze hem er zo op.

Is er ook niet bij buren een plekje waarvan je nu al regelmatig eens heen kunt om een paar wortels te geven zodat hij meer op zijn gemak raakt?

uiteraard moet hij dan op de dag zelf nog wel daar kunnen komen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:00

Ohh wat vreselijk Chasey.. :n

Goeie tip inderdaad suffie! Dankjewel voor het delen.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:00

Chasey, heel veel sterkte en wat naar dat ze pas morgen komen van de Rendac.

Lorette, lastig voor jou. Ik hoop dat mocht het ooit zover zijn, dat je er (voor zover dat al kan) een goed gevoel aan over houdt.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:15

wat frustrerend chasey, dat je het zo goed probeert voor te bereiden en op zo'n moment dan alsnog met gedoe zit ;(

DD, fijn dat het wat beter gaat, is er een mogelijkheid om ponietje terug te doen als het helemaal niet blijkt te klikken?

lorette, ik geloof dat ik er echt geen boodschap aan zou hebben dat de buren ook een dood paard zien liggen als dat voor het dier de beste plek is :o misschien een keer over hebben met ze voordat het zover is?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:26

@jade: terug doen is wel mogelijk, maar of ze dan een andere komen brengen (omruilen) weet ik niet. Verkopen mag alleen met schriftelijke toestemming.

Maar het is nog te vroeg om me daar nu al mee bezig te houden, maar na een maand moet het wel duidelijk zijn of het wat gaat worden of niet.

Het is niet zo dat ze loopt te jagen of hem konstant bijt, maar hij blijft wel voorzichtig bij haar als ie onder het draadje door duikt.