Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:44

meggiemeg, Dat is luiheid. :P de "Geen zin om schoenen aan te trekken modus" ;)

Antheman, wat een flut bedrijf... Ik zou al niet meer met ze willen werken...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:05

Het hooi in netten vertraagd wel, maar nog lang niet genoeg. 2 volle kruiwagen in 4 uur op. En normaal kregen ze op de hele dag 3 kruiwagens. Z stoppen ook niet met eten voor dat alles op is. Die draken. Blijkbaar super lekker spul. Vandaag 2 baaltje stro gehaald kijken of dat wat uithaalde.

Komende week komen ze 3 bomen omhalen en dan kan ik verder met mijn mestopslag. *\o/*

Zo als het er nu naar uit ziet gaat de drainage erin in de eerste week dat de kinderen weer naar school gaan. *\%/*

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:30

Chasey schreef:
meggiemeg, Dat is luiheid. :P de "Geen zin om schoenen aan te trekken modus" ;)

Antheman, wat een flut bedrijf... Ik zou al niet meer met ze willen werken...

Nee, maar wat moet je? Ik vond maar 2 bedrijven die kunststtofpalen leveren.

Heerlijke paardendag gehad! ik reed Floki, Penny Andor en met de kleintjes zijn we gaan wandelen met de rolstoel. Ging best :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:27

Mmm... lastig dan! En blijkbaar weten ze dat ze een van de enige zijn, anders ga je wel beter met je klanten om lijkt mij.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:55

Ben wel benieuwd naar de kunststofpalen! Ga je ook foto's plaatsen? Wat is de reden dat je voor kunststof hebt gekozen? Onderhoud?

Fijn kvulden dat je plannen vorderen!

Karev zie ik nou je zadel op fb? Zag een bekend paardje voorbij komen. Past hij niet meer goed?

Zag dompelpompen bij de aldi, mocht er nog iemand op zoek zijn.

Iemand postte een tijdje terug een link over het gebruik van weilanden! Super interessant. Maar.. Mijn weides staan er niet op! Precies die zijn blijkbaar een uitzondering, hoe zou dat kunnen? Iemand een idee.. 1 is van sbb, de ander "gewoon" weiland. De weides er omheen kan ik wel vinden. Was een tip van hilary/vriendin dacht ik.

Mijn vliegendeken is te groot, trekt naar achter. Zou de borst wat strakker vastnaaien helpen?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 05:18

Boer&bunder was een tip van sakvis, dus dat heb je goed onthouden Zapje :)
Alleen weilanden die echt van boeren zijn die hun landgebruik moeten doorgeven staan erop. SBB zal dus wel niet, en als je zelf een stukje niet-agrarisch hebt, hoeft 't volgens mij ook niet. Maar uit de info van de omliggende stukken kun je vaak ook al veel info halen.

kvulden, wij hebben een tijd twee hooinetten over elkaar gedaan, een fijnmazige aan de binnenkant en een iets grovere maas aan de buitenkant. Bij ons was het vooral tegen het knoeien, dat vindt mijn Welsh een leuke bezigheid (als je die een bak los hooi geeft, wroet ze haar neus naar beneden en geeft dan een flinke zwieper zodat al het hooi naast de bak ligt. Dan eerst de bak dweilen en daarna pas wat er naast ligt. Muts.)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:12

Chasey schreef:
Mmm... lastig dan! En blijkbaar weten ze dat ze een van de enige zijn, anders ga je wel beter met je klanten om lijkt mij.

Ja...

mijn vriendin zei al dat ik moest melden dat ik ze een slechte recentie ga geven.

Waarom ik voor kunststof ga? Ik woon in de polder, met wat veengrond en op plekken zand erop. Hout rot hier snel weg. Ik wilde eerst robuust en duurzaam eiken. Mijn loonwerker die hier vandaan komt, raadde dat met klem af. Impregneren was zijn antwoord. Maar dat is buitengewoon slecht voor t milieu. Door bruin kunststof te nemen valt t niet zo op en staan ze hopenlijk 20 jaar. Er komt vast wel een foto. :j Maar plaatsen gaat nog niet lukken, tot eind aug. kan ik helemaal niets door mijn gebroken knie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:41

Zapje schreef:
Iemand postte een tijdje terug een link over het gebruik van weilanden! Super interessant. Maar.. Mijn weides staan er niet op! Precies die zijn blijkbaar een uitzondering, hoe zou dat kunnen? Iemand een idee.. 1 is van sbb, de ander "gewoon" weiland. De weides er omheen kan ik wel vinden. Was een tip van hilary/vriendin dacht ik.

Die link heb ik gemist :o , ben wel even nieuwsgierig naar deze link. Zou je die nog even willen plaatsen?

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:17

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:17

Afgelopen week is de oude oprit eruit gehaald. En vandaag heeft Daan de paddock vergroot, zoals hij uiteindelijk wordt. Langzaam aan begint het wel ergens op te lijken :)

Paddock is nu ongeveer 18x11m.
Afbeelding

En Nick heeft een nieuwe vliegendeken gekregen. Hij droeg de oude van James, maar dat kon ik niet meer aanzien... :n Dan leek hij als 2 druppels water op James. Dus totaal wat anders voor hem gekocht!
Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:40

Nou alles staat klaar voor weer een trailer training. Het zou mooi zijn als Madam nu rustig blijft. Dan ben ik van plan er even mee weg te rijden. Ik ben zelf wel nerveus. Grrr. Dus nu eerst even een broodje eten. Als het nu niet lukt dan vanavond nog een keer. ;-)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:40

Haha! Leuk, hè, die giraffen! Heb er zelf ook 1 lopen :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:41

kvulden schreef:
Nou alles staat klaar voor weer een trailer training. Het zou mooi zijn als Madam nu rustig blijft. Dan ben ik van plan er even mee weg te rijden. Ik ben zelf wel nerveus. Grrr. Dus nu eerst even een broodje eten. Als het nu niet lukt dan vanavond nog een keer. ;-)

Zelf ook rescue spray gebruiken. Werkt heel goed, hoor! ;)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:51

Fabster schreef:
kvulden schreef:

Zelf ook rescue spray gebruiken. Werkt heel goed, hoor! ;)

Wat is dat?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:52

Ok. Note to self: vliegendeken opdoen in bikini omdat je paarden last hebben van de dazen is geen goed idee...
Kim 0-5 dazen

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:53

Hahaha Abby! :')

kvulden, succes!!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:18

Haha! Abby! Die ken ik ook! Fietsen met paard in korte broek en hemdje en paard belemaal inpakken in de dekens...,

Kvulden, dat is van Bach Bloesem. Kun je gewoon bij elke drogist kopen. Werkt heel goed ontspannend zonder bijwerkingen. Is homeopatisch.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:40

Net terug van een 20 minuten trailer rit. *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Een hele overwinning voor zowel haar als mij. :+

Dit was denk ik wel 10 jaar geleden. We hebben er lang naar toe gewerkt.
Ze ging in 3 keer op de trailer geen stress. De stang mocht ik gewoon tegen haar binnen drukken. Ik heb alles dicht gedaan en haar beloond met een schep warme musli. Die ging er in als koek. Ze was niet echt onrustig. Wel een beetje natuurlijk. ;-)
Ik ben in de auto gaan zitten en heb met de camera gekeken. Van buiten de trailer klinkt het vel heftiger. Ik heb de auto gestart en ben naar het eind van de inrit gereden. Ze werd er niet paniekerig van eerder rustiger. Dus ben gaan rijden. Rond je en weer thuis uit laden. Ook weer rustig. Eerst beloond met nog wat musli. En daarna de klep open. Nog weer eens naar voren en aaien en belonen en toen de stang er uit. Wel wat snel eruit, maar goed controleerbaar. Deze week nog maar eens doen.

Ben zo blij. ;-) kom maar op ponykamp haha

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:56

Ik ben op mijn voorhoofd gestoken door een daas ziet ook belachelijk uit.

Fijn die grotere paddock chasey

Mijn trailer is klaar ( nieuwe remmen bodem klep en wanden) Wil nu ook gaan oefenen. Tips?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:57

Toppie kvulden!!! *\o/*

Auw Lynn_Nikita :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:59

Och wat fijn een braaf trailerritje!
Rustig op de trailer moet ik ook echt aan gaan werken. Het banketstaaf is dat ik geen trailer of trekauto heb..

Momenteel ben ik beide dames weer opnieuw aan het spenen. Ze zijn minimaal een jaar apart geweest maar nu ze met zijn tween staan zijn ze letterlijk onafscheidelijk. Niet handig als ik dadelijk op pad wil met een van beide. Nu dus een in de paddock en een in de wei, zit zon 70 meter tussen en ze kunnen elkaar op sommige plaatsen wel zien. Gaat tot nu toe best redelijk :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 14:19

Een giraffe <3

Hihi oeps AB :=

Wat goed kvulden! :D

Azmay, waarom? Paarden zijn nou eenmaal kuddedieren. Die van mij doen ook gek als ik met een bij de ander weg ga. Maar zodra ik buiten zicht en gehoor ben is er niks maar aan de hand. Enige vervelende is dat een van de twee in het verleden heeft geleerd omheiningen te springen dus die moet op stal. Maar ik kan daar kort of lang op oefenen, ze weet dat ze springen kan dus veilig buiten laten zal het nooit meer zijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:24

kvulden +:)+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:52

Caily schreef:
Een giraffe <3

Hihi oeps AB :=

Wat goed kvulden! :D

Azmay, waarom? Paarden zijn nou eenmaal kuddedieren. Die van mij doen ook gek als ik met een bij de ander weg ga. Maar zodra ik buiten zicht en gehoor ben is er niks maar aan de hand. Enige vervelende is dat een van de twee in het verleden heeft geleerd omheiningen te springen dus die moet op stal. Maar ik kan daar kort of lang op oefenen, ze weet dat ze springen kan dus veilig buiten laten zal het nooit meer zijn.

Omdat het handige is als ze apart kunnen :o
Mijn paddock word ook mijn "rijbak" dus dan moet degene waar mee gewerkt word wel enigszins te bereiken zijn en niet alleen rond rennen op zoek naar de ander.

Ik heb ze nu 3x apart gehad en de eerste keer deed Diva alleen moeilijk, Kim stond op de paddock kalm te grazen. De tweede keer Kim in de wei en toen deden ze beide even moeilijk en net weer zo en binnen een kwartier was alles rustig. Zodra ze tot rust zijn gaan ze dus ook gewoon weer samen overigens.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:48

Oeh, Abby, au!

kvulden +:)+

Lynn, wil paard de trailer niet in? Komt ie er snel weer uit? Of komt ie er helemaal niet meer uit?