Jammer dat je niet in de buurt woont, Eb01...
Hier was hooi meestal 3 - 3,50 euro per baal en dat vind ik een mooie prijs. Maar echt sinds dit jaar zijn de prijzen ineens flink gestegen, terwijl er misschien wel meer aanbod is! Snap er niets van.
Waar iedereen zijn best doet om de paarden vol te houden in de winter, doe ik mijn best om geen obesitasstal te krijgen.
Dus ik zou wel het liefst weer goede kwaliteit droge baaltjes voeren. Dan heb ik er wel balen voordroog bij om de tweejarigen gevuld te houden. Heb er ooit één met een stofallergie gehad en die kreeg het hooi gestoomd en de stallen werden gestrooid met Hemparade i.p.v. stro. Ging perfect. Ben nooit meer teruggegaan naar stro.
Heb het hooi nu tijdelijk in een stal liggen, maar dat is omdat alles nu in de oude stal staat. Straks wil ik het hooi apart opslaan.
Ik heb ook tegels besteld voor in de nieuwe stal, maar dan alleen omdat ik een ruin heb die door de tralies heen probeert te spelen met zijn buurman of buurvrouw en hij daarbij strooisel wegschraapt. I.v.m. zijn ataxie en krampbenen wil ik hem het liefst zo lang mogelijk ijzerloos houden, dus dan maar een extra laagje over de betonvloer heen! Ik strooi er niets minder om. Wel duur, die tegels... Meer dan 500 euro per stal.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 12-06-15 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt