Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 13:18

Mooie platen Kiki.

De wei met sneeuw is goed!
De paddock is ondanks recht harken best slecht, maar nog wel verantwoord. Uitmesten doe ik met de mestboy met een heel handig harkje (xl versie van Kramer).

Ik maak me ook wat zorgen over de wat dooi en weer opvriesperiode

Denk dat ik op het straatwerk stro gooi om gladheid op te lossen. Desnoods laat ik t wat insmelten door heet water erop te gooien.

De paardenmest wordt voorlopig ook niet opgehaald, februari pas weer. Ik ga vanaf nu beginnen met een potstal, alleen de mestballen eruit natuurlijk.

Ik vind de sneeuw echt heel mooi, maar leuk naar bloemetjes in de tuin kijken met een zonnetje erbij lijkt me ook wel.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:08

Woehoe, hier is het voorlopig koopcontract getekend.. 1,6 hectare, op rij afstand van de bossen. Qua huis en loods gaan we erop achteruit, maar de potentie is er *\o/*

En de sneeuw.. pff blij als die weg is. Picasso komt amper buiten met zn ijzers, tis n grote energiebom maar met de trailer naar de binnenbak zit er ook niet in. Als ie aan huis komt gaan de ijzers eronderuit.
De kleintjes daarentegen gaan goed op de sneeuw :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:19

Gefeliciteerd :D Welke regio, als je dat wil delen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:23

Gefeliciteerd!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:45

Wauw, dat klinkt goed!!!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:46

Gefeliciteerd, wat fijn.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:49

Qimm schreef:
Gefeliciteerd :D Welke regio, als je dat wil delen.

Noord-Limburg.

Dankjewel allemaal!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:03

Gefeliciteerd! Dat klinkt heel goed!
Mooi groot perceel ook!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:30

Gefeliciteerd!

Kun je geen sneeuwbeslag doen? Deed ik met mijn merrie ook toen ik haar thuis kreeg.. die kon echt niet op blote voeten.

Ik had even de deken afgedaan zodat ik mijn merrie even lekker kon poetsen want ze is al aan het verharen en toen moest er ook weer even gekontkriebeld worden :-)

https://youtube.com/shorts/Mdt9A0sqQRg? ... 67XP9ctmmC

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:46

Gefeliciteerd, klinkt goed!!

De shet is helaas weer bevangen, door de white line disease.
Kanteling licht toegenomen tov 3 jaar geleden.
Dus nu weer pijnstillers en bloedverdunners. Als ze qua pijn wat stabieler is komt de smid de losse hoefwand wegsnijden en plakzooltjes zetten om haar te ondersteunen.

De ruin en merrie vandaag op de wei gelaten, die gingen toch een partij sjeezen, ik moest echt mn ogen dichtdoen 8)7

Ik had bijna weer een wasmachine vandaag, helaas hebben de de afvoer kapot gegraven :')
Morgen weer een nieuwe poging haha.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:48

@Charaz, ohja ik was even vergeten dat jij een dorp verder woont :o

@horsii, klinkt heftig!
Je jongste weer opgeknapt nu?
En uitzicht op oplossen van het werkgedoe?
:(:)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:57

Gefeliciteerd Lys! Gaaf!

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 21:16

kiko schreef:
Gefeliciteerd!

Kun je geen sneeuwbeslag doen? Deed ik met mijn merrie ook toen ik haar thuis kreeg.. die kon echt niet op blote voeten.

Ik had even de deken afgedaan zodat ik mijn merrie even lekker kon poetsen want ze is al aan het verharen en toen moest er ook weer even gekontkriebeld worden :-)

https://youtube.com/shorts/Mdt9A0sqQRg? ... 67XP9ctmmC

Ja t zou in theorie kunnen, hij heeft ook schroefgaten en er zijn van die handige dingen die je daarin draait.. maar zolang hun eigen paarden dat niet hebben zetten ze m toch niet buiten. De ene is zo aan m gehecht. Dat wordt nog wat :+ de smid denkt dat eronderuit halen geen problemen zou moeten geven, hij heeft goede hoeven. Heeft ijzers vanwege deels verharde paddock waardoor zn voeten teveel af sleten.

Haha die merrie, ze zegt bijna: "daar, ja daar ja"

Ahh hb, zo vervelend! En ook echt sneu om te zien.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 21:32

Karin_deB schreef:
Gefeliciteerd, klinkt goed!!

De shet is helaas weer bevangen, door de white line disease.
Kanteling licht toegenomen tov 3 jaar geleden.
Dus nu weer pijnstillers en bloedverdunners. Als ze qua pijn wat stabieler is komt de smid de losse hoefwand wegsnijden en plakzooltjes zetten om haar te ondersteunen.

De ruin en merrie vandaag op de wei gelaten, die gingen toch een partij sjeezen, ik moest echt mn ogen dichtdoen 8)7

Ik had bijna weer een wasmachine vandaag, helaas hebben de de afvoer kapot gegraven :')
Morgen weer een nieuwe poging Hahaha.

Wat ontzettend naar, hopelijk voelt ze zich vlug beter.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 21:35

Gaaf Lys, gefeliciteerd.
Vlakbij dan, hier grens Noord Limburg/Brabant.
Maar helaas maar een klein perceel.

Karin, gelukkig wel.
Nu vader de medische molen is dus de ellende lijkt hier niet op te houden helaas.
Interim zou er tot eind december zijn, verlengd naar eind maart.
En ik vrees voor nog een verlenging, aangezien er nog steeds geen nieuw afdelingshoofd is aangenomen.
Artsen zijn nu wel dossier opbouwen ook dus hopelijk eind maart van hem af anders ga ik een andere baan zoeken.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:33

Gefeliciteerd LP, mooi veel ruimte en ideaal dat het op rijafstand van het bos is. Heb je nog ‘geruild’ met de verkoper?
Vervelend dat Picasso nu bijna niet buiten kan. Fijn als hij straks zonder ijzers kan. Dan kan je indien nodig altijd nog hoefschoenen nemen ter overbrugging.

Wat naar Karin dat de shet toch weer bevangen is. Balen van je wasmachine.

Haha Kiko, wat grappig.

En t sneeuwt weer flink…net met de hond uit geweest en je raakt enorm gedesoriënteerd in de sneeuwbui. Het is 1 grote vlakte, paden en sloten niet te onderscheiden. Gelukkig staan er hier en daar nog wat palen om richting aan te geven. En de JRT volgen, die weet paden wel redelijk te vinden. Naast het pad, is de hond nauwelijks te onderscheiden zover zakt ze weg in de sneeuw.
Moet er nog niet aan denken straks als alles gaat smelten, wat een natte bende wordt dat met paddocks onder water….

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:41

Gefeliciteerd Lys!

Hier 1 paard op ijzers, maar valt gelukkig mee met de ijsklompen. Zodra hij op bepaalde stukjes komt, zoals de verharding bij het hooi, vallen ze er weer onder uit. Maar ik merk wel dat hij minder beweegt, hij blijft toch een beetje uit de sneeuw.
Valt ook nog mee met hoeveel hier ligt, maar ben benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren.

Ze eten hier wel als bootwerkers. In 4 dagen tijd met z'n tweeën door een midi ronde baal heen...

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:29

Hier haalde ik ze gisteren binnen met allemaal enorme klompen onder hun voeten. De sneeuw was echt veranderd van structuur en enorm gaan plakken.

Vanochtend hebben we 3 uur lang een sneeuwstorm gehad ofzo. Mijn hooivoorraad is volledig ingesneeuwd en zelfs in de schuren is het flink ingesneeuwd. Nu waait het nog wel heel hard, maar het is gestopt met sneeuwen dus ik probeer ze zo toch weer even buiten te zetten zodat ik kan uitmesten.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:46

Hier geen sneeuwklompen, wel eten ze als een malle. Ik voer wagonladingen hooi en hoofdzakelijk in de schuilstal.

Vanochtend was het bijzonder slecht op de weg. Ik vond het niet meer grappig. Ga alleen nog maar lopend het erf af vandaag.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:49

Ik heb de mijne hooi gegeven maar ze kozen voor de wei zonder beschuttinhg en daar staan ze inmiddels al 2 uur :Y)
Ze zoeken het maar uit haha.

Vanmorgen met de hond gewandeld:
Afbeelding

Mn wasmachine doet het weer *\o/*

@horsii, je krijgt het wel voor je kiezen zeg :(:)

Ik heb net nog een skibroek en skihandschoenen gescoord voor mn kinderen en we mogen vanmiddag in de tuin van de buurman van de heuvel af met de slee *\o/*

Ik kan geen poep scheppen, mn huis is een bende maar ik maak er maar het beste van haha.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:25

Hier heb ik ze vanmorgen in de sneeuwstorm (die reuze meeviel) buiten gezet met hooi en haal ze denk ik over een uurtje ofzo naar binnen.. dan zijn ze er toch lekker uit geweest. Stallen zijn gedaan en netten gevuld dus ze kunnen ieder moment naar binnen als dat moet.

Gelukkig gestopt met sneeuwen en hopelijk blijft dat zo. De tuinman is al de hele ochtend aan het sneeuwruimen bij onze garage. In de hoop dat we dan onze auto’s binnen kunnen zetten maar moet het wel te doen zijn want is schuine helling en er lag dik 20cm sneeuw.

Vanmorgen toen ik aan het mesten was lag de hond voor de kachel
Afbeelding
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:46

De smid komt zo en heb ze rond half 11 binnen gezet. Net toen het begon te sneeuwe. De onderste laag wat er nog lag was erg glad

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:55

gisteravond was het spekglad, ben glibberend met de auto naar huis gereden. nu nog volop aan het sneeuwen. Ik vind dit om eerlijk te zijn echt ontzettend leuk weer :) maar volgens mij ben ik een van de weinige.

Gefeliciteerd met de huiskoop Lys! 1,6ha is een mooie plak.

Een van mijn paarden heeft sinds gisteren een hele dikke plek naast de kaak (wang) zeg maar, iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn? Heeft geen koorts, maar het lijkt wel pijnlijk.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:23

Gefeliciteerd met aankoop huis Lys!

Heerlijk de diertjes voor de verwarming Kiko

Ze staan hier wel iets meer op stal, maar grootste gedeelte toch wel gewoon buiten. Gisterennacht hebben ze alledrie wel binnen geslapen zag ik op de camera maar verder staan ze toch wel het meest buiten, ook als het waait en sneeuwt :brr:

Van het weekend een sneeuwpop in de wei gemaakt. De kleine pony was er als de kippen bij en de wortel was binnen no-time verdwenen. Mijn paard vondt het toch wel spannend dat gekke ding in de wei >;)

Afbeelding

Afbeelding
Das pech, neus weg :=

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:45

Afbeelding
De paarden hier vonden het zo erg buiten dat ze spontaan stopten met eten.
Ik heb ze op stal gezet en nu het wat minder sneeuwt weer voor een paar uur buiten gezet. Nu wilden ze wel eten gelukkig.

De wei is open met hooi, maar daar willen ze niet zijn. Vooral Ice is een watje, ze lijkt wel gehandicapt hoe ze haar hoofd houdt :D