Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lynn_Nikita schreef:Ik heb voorverpakt via het werk, ik heb zelf amper gras dus niet genoeg en toen ik wel genoeg weiland had was het te duur omdat ik niks zelf kon doen, inkopen via familie toendertijd was goedkoper.
Wel vond ik het geweldig om mee te helpen hooi binnenhalen, de stress als er regen naderde, het samenwerken en het voldane gevoel als alles weer op tijd binnen was.
Vers hooi in de trailer opslaan zou ik niet doen, niet genoeg lucht, ooit 1 keer gedaan en deel gaan schimmelen
Ethelate schreef:Op mijn vorige plek ook tijd hooi uit trailer gevoerd (kom er precies 2 grote 400kg balen in kwijt) en met de raampjes open en op mooie dagen deurtje en klep open, geen beschimmeld hooi gehad. Werkte beter dan alles elke dag onder zeil inpakken![]()
Het suiker gehalte in hooi vind ik heel interessant, niet alleen ondergrond en bemesting bepalen het, ook het tijdstip van maaien, eerste of tweede snede, hoeveelheid regen/zon dagen enz.. liefst zou ik in banen op verschillende momenten laten maaien om dan te kunnen gaan testen wat de verschillen zijn
MyChoice schreef:Lynn_Nikita schreef:Ik heb voorverpakt via het werk, ik heb zelf amper gras dus niet genoeg en toen ik wel genoeg weiland had was het te duur omdat ik niks zelf kon doen, inkopen via familie toendertijd was goedkoper.
Wel vond ik het geweldig om mee te helpen hooi binnenhalen, de stress als er regen naderde, het samenwerken en het voldane gevoel als alles weer op tijd binnen was.
Vers hooi in de trailer opslaan zou ik niet doen, niet genoeg lucht, ooit 1 keer gedaan en deel gaan schimmelen
Ik heb 2 jaar vanuit een trailer hooi gevoerd, ging top. Lag er wel hooguit 2 maanden in.