Ik heb 2 weken vakantie gehad en lig 11 pagina’s achter dus ik haak hier gewoon weer aan
Ik hoop dat de regen nog even wacht hier, morgen eerst hooi van het land halen
_Penotti
Geplaatst: 09-08-20 13:06
Hier geeft buienradar al de hele ochtend aan, over een uur regent het, maar na een uur zegt hij nog steeds, over een uur regent het. En uiteindelijk valt er dus niets. Dus zal wel mee gaan vallen Maartje voor je hooi. Wij hadden het vrijdag weer binnen, heerlijk.
Hier is het gort en gort droog. Heb geen spriet gras meer en alles wordt met de seconde bruiner. Ik hoop gauw op regen!!
belle_boef
Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-20 13:40
Ik heb alles nog groen, voordeel van veengrond denk ik. 1 hortensia die het blad laat hangen en de bloemen die indrogen. De beukenhaag die ik verplant heeft heeft het al sinds het verplaatsen zwaar ondanks het vele water. Wat daarin kapot gaat is dan maar zo. Meer wateren heeft geen zin is mijn ervaring bij deze haag
Hier ook alles bruin, het gras knispert als je er op loopt. De hortensia's hangen slap, maar bloem hebben ze toch al amper want de knoppen zijn bevroren. Dus die krijgt ook geen water. Het enige wat het hier doet zijn Afrikaantjes, net onkruid, dat groeit en boeit altijd
Maartje_M
Geplaatst: 09-08-20 13:44
Hier nog best groen ondanks de warmte. Vanmorgen hadden we drie druppels regen en dat was het. Zou pas donderdag weer gaan regenen, het is nu strak blauw. Ik kijk er nog niet naar uit alles morgen binnen te halen 200 kleine pakjes Tijdje terug een wilg in de paddock gezet en die doet het wonder boven wonder echt heel goed, krijgt ook iedere dag een slok water. Wil nog wat meer in de paddock zetten mastbok wacht nu even tot het wat vochtiger wordt. Volgens mij komt ik niet eens de grond in met mijn poppenkracht
DD beterschap!
Delaja
Geplaatst: 09-08-20 13:51
Karin_deB schreef:
Hier is het gort en gort droog. Heb geen spriet gras meer en alles wordt met de seconde bruiner. Ik hoop gauw op regen!!
Hier ook helaas. Voor volgend jaar besloten om de hele wei van sproeiers te voorzien...
belle_boef
Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-20 13:51
Los van valfruit hebben de mijne een appelboom vakkundig omgebracht met hun bips. De bladeren en schors vonden ze ook lekker
Hier vallen de appeltjes van de boom en ook in de smaak van de paardjes. Straks gaat de grote bups weer naar een naburige stal, want wij eten ze lang niet op.
Ik hoorde net op het nieuws dat het morgen in het oosten zou gaan regenen. Hopelijk zitten wij net oostelijk genoeg om er wat van mee te krijgen.
Hier is het zojuist weer gaan regenen! Maar goed, ik vind het niet erg want het is hier kurkdroog en wij zitten op keileem, wat er op neerkomt dat de grond net beton is momenteel... plus al het gras is verbrand.
Ik heb zojuist voor het eerst sinds donderdag het gordijn een stukje opgedaan, aangezien de katten dan even naar buiten kunnen kijken (zijn binnenkatten, komen alleen buiten in de ren)
Wij leven buiten, hij het zwembad binnen wel alles dicht. De kat zit steeds buiten, de hond binnen en de paarden wisselen af, al staan ze vandaag meer buiten dan de afgelopen dagen. Iedere dag even de sproeier aan voor ze, hebben ze in ieder geval natte voeten
Vandaag voor het eerst dat ik me na de ochtendronde hooi niet úren helemaal futloos voelde. Het voedsel blijft ook wat langer binnen en ik eet ook met meer graagte. Dus we gaan de goede kant op.
Poes kan op de tegels gaan liggen, maar die ligt ook liefst op schoot als ze de kans zou krijgen Ik heb haar wel even goed geborsteld en er kwam een hoop haar af.
Een aantal planten in de tuin (o.a. de rodo's) gaan toch wel ernstige tekeningen van dorst vertonen. Dus ik hoop dat er snel wat regen komt.
Peppy's oogje gaat ook goed. Gister met touwtje aan het halstertje een klein stukje in de paddock gewandeld en lekker gekroeld voor zover hij niet bang werd; kontje en beentjes zijn nog een no-go area. Hij kan onder de draadjes door naar Boon toe, maar ik zie nog geen tekenen van vriendschap. Vannacht niet de ijzeren staaf er tussen gedaan en vanochtend leefde hij nog. Dus dat laten we maar zo
Lees nog steeds mee, druk met de verbouwing van ons nieuwe huis. Hectische tijd. Vorige week afscheid moeten nemen van één van onze katten en vandaag van Pablo. Daan was vorige week begonnen aan de stallen metselen, maar helaas zal Pablo er nooit meer in staan. Dag lieve Pablo, we gaan je ontzettend missen! Hij is aan het einde van de dag rustig ingeslapen. Zijn lichaam was op.