Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:20

Tinky, Ik zal er straks even en foto van maken, ik weet zeker dat het een berenklauw is.
Als ik de zoekfunctie op het forum gebruik, lees ik meerdere berichten dat paarden ze eten.
Ik wil ze sowieso weghalen hoor, want ik wil niet 100 van die dingen hebben straks. Maar weet even niet hoe ik ze veilig weg kan halen.

Wat super goed van Tika! En wat blijft het een leuk dier om naar te kijken.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:24

AbbyBlues schreef:
My knight in shining armor. _O-
Eindelijk een vliegendeken die past! Hopelijk. Wat vinden jullie? Dit is de grootste maat.[ [url=m/AQvVnq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welke maat is dat?

Was van de week ook al op zoek naar een nieuwe vliegendeken, maar vind dat stof van devliegendekens niks mij te warm allemaal. Heb nu een oude hh van dat plastieke horregaas, die zijn eht goed en sterk, maar die worden niet meer verkocht -O-

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:33

abby zit zelfs nog wat strak volgens mij, ziet er wel stoer uit!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:36

Berenklauw is giftig,zou het dus wel weghalen.Doodspuiten of met goede kleding aan uitspitten en verwijderen.

Abby...volgens mij wat strak maar als er niet groter is,houd het op (Engelse merken willen nog wel eens een paar cm ruimer zijn ;)
Voor nu lekker tegen het vliegverkeer...en die pet...dat is echt een minimaat _O- die flap hoort over de neus te vallen :')

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:37

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:45

Ik ga er vanavond wel even mee aan de slag, zag ook 3 JKK staan! :oo Heb er 1 al van uit gehaald. Maar de rest lukte niet met de hand, dus die moet ik er ook uitsteken. In de fik er mee. :Y)

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:12

Nou naar gisteren alle paarden ontwormt te hebben en vandaag de mest gecontroleerd. Vind ik in de mest van Rosie niet net als de vorige keer 1 worm, maar nu al 5. Bij de anderen niet.
Moet ik Rosie nu over 2 weken weer ontwormen? Ik had 2 wormkuren van Ohjajoh overgenomen, maar die zijn nu dus op.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:23

Merk qhp maat 225
Hoofdding hebben ze eigenlijk ook niet nodig. Dazen zitten nooit zo op hun hoofd. Maar zag er zo geinig uit voor de foto. :')
Bij Stef past het nekstuk prachtig en de body wat krap. Bij Rachel precies andersom, diknek. _O-

Net weer een heerlijke les gehad van Anke. Nu zelfs helemaal zelfstandig kunnen opstappen zonder hulp. Heel erg blij mee! +:)+
Ook meteen wat zitles en dressuur meegenomen. Topwijf die Anke!

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:02

Abby, wij hebben precies dezelfde dekens. 4 stuks, variërend van maat 135 tot 195. Altijd een leuk gezicht, 4 daltons in hun pakkie, van groot naar klein :))
De hoofdkap is bij de onze ook te klein voor 2 van de 4. En we hebben er twee waarbij de borst iets te laag hangt. Dus daar moeten we zelf wat aan vernaaien. Maar verder zijn het echt fijne deken!

Rosie heeft dus toch meer wormen dan je dacht. Ja, ik zou haar nog een keer ontwormen. Misschien zelfs nog wel twee keer. Want je hebt nu wel een kuur met de juiste werkzame stof toch? En vorige keer niet?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:28

Bah, gisteren is mijn 3 jarige naar de keuring in Dronten geweest. Ze zou eerst naar Boyl, maar omdat mevr de doos bedacht had dat als je je been 3 dagen van te voren even open haalt aan een hek, je dan even vakantie krijgt, was ze met veterinair attest verplaatst naar Dronten. Degene die haar traint vond haar de beste die ze op stal had en een aantal hengstenhouders waren ook zeer te spreken over haar en vooral haar sterke beweging... Dus dan is de verwachting hoog. Ik kon er niet bijzijn vanwege begin van de vakantieperiode (en dus het drukke seizoen voor ons), maar hoorde dat ze haar nog net niet afgebrand hebben.. Ze staat nu weer lekker thuis (na 3 maanden te zijn weg geweest) in de wei en mag lekker nog even puppy zijn, In het winterseizoen zie ik wel even of ik haar ga laten beleren. Mijn man zei al: "Je kan haar nu beter verkopen...deze training heeft genoeg gekost en niets opgeleverd en dan straks ook nog beleren... " :') Ach ja, paarden kosten nou eenmaal geld en ik ben wel gek met dit beest.
Zo, moest even mijn gal kwijt :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:29

Hier had ik vorige week wat larven in de mest na het ontwormen, maar geen idee van welk paard die kwamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:48

Happy B-Day, pappa! Y)(^)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:05

Gefeliciteerd palousa

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:07

@ Janinew: hier erg veel ervaring wat betreft slurfjes. Helaas, met operatie tot gevolg dus ruime ervaring zeg maar. Mijn pb staat open.

@AbbyBlues: wat een mooie pyama. Zoveel last van vliegen en horzels? Gelukkig hier aan de kust weinig prikkende.

@Chasey: berenklauw geen idee. Als het giftig is en ze eten dan moet het er zeker uit. Wat betreft sintjacobskruid kun je het beste verwijderen met wortel en al. Staat het op de wei waar ze lopen, ze eten het echt niet op. Gedroogd is een ander verhaal. Wel kan je het het beste weghalen voor het bloeit

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:38

Gefeliciteerd papalousa !

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:43

Bedankt meiden Y)(^)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:02

Gefeliciteerd PB! :D

Wat vervelend Donja! -O-

AbbyBlues, Wat goed! Opgestapt zonder hulp!

Ik ben vanavond niet meer met de weide bezig geweest. David is niet lekker in orde en kwam er achter dat hij de waterpokken heeft.
Morgen maar samen met Daan onkruid uit de weide halen.
Vanavond hebben we gewoon lekker gezeten.
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:04

Gefeliciteerd!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:53

palousa van harte gefeliciteerd! Y)(^)

donja balen van je paardje -O-

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 06:33

Nog gefeliciteerd Papalousa Y)(^) :)F

Zonde Donja...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 08:37

Balen Donja!
Zit dat lekker sokken in teenslippers? Kan er zo al niet op lopen maar dat lijkt me helemaal niet fijn!
Nog gefeliciteerd palousa_boy!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:34

Grrr, maandag komen ze mijn kunststofpalen leveren. En wat een stom bedrijf is dat. Eerst moet ik 6 keer mailen voordat ik antwoord krijg. Gewoon NIET reageren he.Na die 6 mailtjes weet ik dat de palen afg. donderdag bij hen aankomen en dat ik spoedig bericht krijg wanneer ze ze bij mij afleveren. En dat duurt maar. Nu komen ze maandag, dat hoor je dan vrijdag. En het is onmogelijk om een tijdsvak te noemen. Belachelijk, iedereen kan ochtend of middag aangeven. Ik ben niet mobiel, dus dan zijn extra handen helemaal handig. Ik bestel daar nooit meer iets. Alsof ik voor een tientje heb uitgeven. Ik heb 100 palen gekocht.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:06

Heerlijk he zulke bedrijven Antheman!
Hier kwamen ze laatst een poort leveren en ze zouden me tijdig iets laten weten wanneer. 'S avonds om 20.30 uur gaat de telefoon: 'we komen morgen de poort leveren!' En ook hier was een tijdsbestek niet vooraf aan te geven.. Uiteindelijk maar afgesproken dat ze me een uur van te voren zouden bellen. Heel handig allemaal!

Palousa, alsnog gefeliciteerd!

Wat jammer Donja! Daar steek je dan zoveel tijd, moeite en geld in..

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 11:06

Verschrikkelijk zulke bedrijven...

Ach, ik ben verder heel blij met het beest, alleen als iedereen zo lyrisch is over haar, dan is het zo'n deceptie ...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 11:11

Donja schreef:
Verschrikkelijk zulke bedrijven...

Ach, ik ben verder heel blij met het beest, alleen als iedereen zo lyrisch is over haar, dan is het zo'n deceptie ...

gezondheid gaat voor he :)