Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:55

Ieeee nare beestjes! Gelukkig geen ervaring mee, hoop ik zo te houden maar weet niet of ik dat geluk heb.

Tinker hier heeft ook vaak/lang alleen gestaan en is idd niet zo sociaal vaardig helaas. Maar die was mooi slim, toen ze vorig jaar alleen stond ging ze mooi elke keer aan de wandel, gewoon de wei uit en hobbelde een paar honderd meter naar een pensionstal waar ze dan bij de andere paarden ging staan <3 Toen ze dat elke dag deed hebben ze haar daar maar laten staan. Tot dat ze weer een maatje hadden gevonden.

Die trailer mag je super trots op zijn kvulden! Heel stoer. Leuke combo met de volvo.

Heerlijk gereden vandaag! Toch weer bijna 15 km. En pas om 18.00 min of meer donker. *\o/*

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 05:15

Ennasil: Wat de container betreft...6 meter is lang zat maar 2,5 meter is eigenlijk net even te smal.Moeilijk idd met passeren.
De deur waar ik het over had zat ook niet zoveel ruimte tussen de deur en de vloer,veulen was toch sterk genoeg geweest om dat voetje eronder te wurmen.

Iemand mijn slaap gezien?Ben hem kwijt -O-

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:07

Die was zeker bij mijn slaap, dan. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:23

Sorry dames, volgens mij heb ik die gepikt , ik kom toch net uit een coma...
Mogguh!!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:26

Lekker zeg! Had ik ook zwaar behoefte aan, maar helaas. Ga zo toch maar eens de fysio bellen voor mijn rug. Die is echt niet helemaal jofel. En ik ben al dagen echt bekaf. En rust niet echt lekker uit. Vast vakantiestress. Nog 8 dagen en dan vertrekken we naar Noorwegen. Heb r wel zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:30

Oh, heerlijk!! Dan zou ik het ook wel even voor je weg gaat , nagekeken willen hebben idd. Beterschap!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:39

Ook ik had de kippen gekregen... Ze lopen nu rond op een groen school.... Ik hoef dat niet meer... Eenmaal mijt op kippen en het blijft terugkeren.
Aangezien ik daar helemaal hysterisch van word..... Voor mij niet meer.

Zo... Spierpijn is nog niet over, bah alles kost moeite.
Maar de dames staan er weer schoon bij, op naar mijn werk!

Ik hoop vanmiddag even te kunnen rijden....☔️

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:43

Tis allemaal niet zo erg, hoor. Maar gewoon niet helemaal lekker.

Zit net 2 filmpjes te kijken van Working Equitation. Ik vind dat echt heel tof! Zelf doe ik vooral buitenritten (wel endurance training, maar echte training doe ik ook pas sinds vorig jaar) en dressuur. Maar ik ben gewoon niet zo van de laatste puntjes op de i. Dus ik kan best veel met mijn paardjes, maar op een gegeven moment ben ik uitgekeken op steeds weer diezelfde oefeningen. En aangezien Caj nóg sneller is uitgekeken op steeds die oefeningen, is wat meer verandering en actie wel leuk. Ga straks nog weer eens oefenen met Sjaak. Wel aan de hand dan. Maar die vindt het ook heel interessant, al die nieuwe dingen. En aangezien het nogal een heethoofd en stresskip is, is dat ook wel weer lachen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:53

Goedemorgen! Ben al een tijdje wakker, maar nog geen tijd gehad om te reageren.

Ik vind de container zo klein lijken op de foto, ik zie echt niet waar die 6 meter blijven, maar 6 meter is wel lekker. 2,5 is inderdaad een beetje te smal, maar goed, ik denk ook dat er wel genoeg over is gezegd.

Wat Hilary schrijft is exact de reden dat ik geen inloopstallen heb ivm met merrie }> , las er een ander paard onverhoopt (gedwongen ivm ruimte) te dicht bij komt dan timmert ze er ook op los en dat is niet grappig. Mijn merrie is een echte "einzelgänger", maar flipt serieus als ze alleen staat.

Working Equitation is echt gaaf! Ik heb ooit een clinic gedaan, pffff dat valt nog niet mee.....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-16 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:05

Morning!
Ik ben op mijn werk en er is verder nog niemand.... saai. Tis dat ik op kantoor wat moet regelen, anders had ik lekker thuis gewerkt.

Over paard alleen heb ik ook een uitgesproken mening. maar daar is al genoeg over gezegd.

Ik had wat grappigs joh... de laatste maanden deden we in de avond de wei niet meer dicht omdat ze er toch niet naar toe liepen omdat er geen gras meer stond.
Ging ik gisterenochtend naar mijn werk om 5.45 en lag ik wat in mijn ooghoek in de wei... ik dacht is vast niks. Krijg ik later een appje van mijn man dat de paadjes er vroeg bij waren vanmorgen omdat ze al in de wei stonden.
En gisteren avond ging ik de hooinetten verwisselen rond 19.30 en toen waren er geen paardjes in de stal.... stonden ze gewoon weer in de wei. Ik snapte er geen drol van. Want de laatste tijd met het zeikweer gingen ze er maar een paar uurtjes per dag heen.
Toen kwam manlief met het idee dat het misschien komt omdat het gras weer groeit. Hij had nl iets ingezaaid en daar kwamen nu ook sprietjes op. Lijk me op zich wel een logische verklaring... zal wel lekker zoet zijn die opkomende sprietjes.
Dus gisterenavond de knollies uit de wei gehaald en afgesloten... dat gaan we nu dus maar weer standaard doen. Haha.
Of hebben jullie misschien een andere verklaring?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:56

Haha, dat zijn juist de lekkerste sprietjes die allereerste!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:58

Ennasil ik sluit me op zich aan bij de rest. Wat betreft de afmeting van de stal, sorry op de foto lijkt de container veel korter dan 6 meter maar dat heb ik dan niet goed gezien. Verder blijf ik er bij, je moet een paard niet alleen houden. Het veulen alleen met moeder laten opgroeien zou absoluut al niet mijn voorkeur hebben maar de merrie tot de tijd dat het veulen komt alleen, nee dat echt niet… (en hoe ga je dat dan weer doen met het afspenen, staat ze dan weer alleen?) Dat je ouders het niet goed vinden dat je er wat bij zet is voor mij ook geen reden om haar dan maar alleen te zetten, dan zou je moeten zoeken naar een plekje waar ze wel met andere paarden kan staan. Ik hoop dat je naar aanleiding van de berichten hier je keuze in heroverweging neemt.

Goh wat worden de dagen al lekker langer zeg! Ik begin het nu ook in de ochtend te merken, heerlijk! En Tinky heeft eindelijk die föhn wat zachter gezet, bedankt! ;)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:20

Goedemorgen!

Shirley, ik denk dat je goed zit haha, slimme paarden weten wel wat lekker is! :P

Onze bak is een soort van droog.. niet te geleuven.. ik werk thuis vandaag dus ik ben vroeg begonnen en ga zo in de bak even stretchen met Viool en haar westernzadel. <3 Misschien nog even Beer longeren daarna want dat heb ik al tijden niet gedaan en hij vindt dat zo leuk, alles op stemcommando's en hij wordt zo fanatiek en wacht op het volgende commando, echt leuk om te zien en voor de afwisseling ook wel weer eens fijn om te doen.

Net in een uur al meer gedaan dan in een ochtend op het werk. :') Altijd veel te druk en rumoerig etc... we hebben van die open landschappen waar je samen werkt, er zijn een paar plekken waar je je kunt terugtrekken maar die zijn bijna altijd in gebruik voor gesprekken etc. Geen lessen vandaag dus vandaar lekker thuus. Wel blij met zo'n flexibel team hoor.. is niet vanzelfsprekend in onderwijsland. :x

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:27

Ik ben sowieso anti-container of hij moet geïsoleerd zijn anders zijn het zomers ovens en 's winters vrieskisten én het paard mag niet groter zijn dan 1,20 omdat ze anders niet fatsoenlijk kunnen draaien.
Die van mij willen op bepaalde dagen de schuiltent al niet in omdat de druppels van het doek/dak vallen :D

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:27

Welkom terug Lisa!

Ennasil... ondanks dat mijn standpunt het zelfde blijft vind ik het wel netjes zoals je elke keer reageert.

Haha slimme paarden Shirley. Kan me voostellen dat je raar stond te kijken.

Ik heb gisteravond ook heerlijk gereden in de buitenbak. Zo genieten onder de sterrenhemel. En over die fohn gesproken... de bak ligt naast een grote beukenhaag. Het effect als je daar rijdt en de fohn gaat aan hoef ik jullie vast niet te vertellen :+

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:29

En geniet van je dag kristel! Ik zit te balen dat ik met dit weer de hele dag op kantoor zit. En inderdaad wordt het langer licht. Heerlijk!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:33

Klinkt goed Kristel. Geniet ervan!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:35

Graag gedaan hoor Daan :o

Hmmm...land is lekker droog nu maar vanmiddag gaat weer regenen...blegh.Jongens nu maar 3 uurtjes op het gras gemikt,weet niet of vanmiddag kan.Als ze mazzel hebben mogen ze nog een uurtje,anders hooi.

Heb nooit clinic gedaan,had nooit tijd voor...was altijd onderweg.Nou ja,misschien ooit op een dag.

Hier blijf mooi geen draad open richting gras...ik hoef er niet op te rekenen dat ze er af gaan...ja hooguit voor slokje water :+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:50

Nou hier schijn nu het zonnetje lekker. Wel jammer dat ik niet fit ben. Heb net de paardjes gedaan. Rosie heeft nog steeds wel jeuk. Maar lijkt iets minder agressief als voor heen. Ik heb een paal waar ze zich aan kan schuren. Nu twijfel ik een beetje. Moet ik die laten staan zodat ze kan schuren, of moet ik voorkomen dat ze kan schuren. Mocht het iets van beestjes zijn zou MArinka het dan ook niet moeten hebben? Die staan de halve dag tegen elkaar aan.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:58

Goedemorgen!

Leuk dat je in de buurt woont Fabster :) Lekker, naar Noorwegen! Is het daar niet heel koud nu?

Zapje: Fijn dat je zo lekker hebt gereden :D

Tinky12: Hij is niet hier, want ik kan de hele week ook al niet in slaap komen... Heb ik normaal nooit.

Working Equitation vind ik ook wel gaaf. Een van de paarden is geblesseerd geweest, maar ze is nu weer voor de volle 100% hersteld gelukkig. Het rijden oppakken gaat erg goed, dus ik wil weer gaan trainen en 2017 het liefst weer de endurance in. Vond ik toch wel errug leuk om te doen (en leuk omdat je dan samen kunt rijden) en paardlief ook :D

Sure_lee: Van de week had ik hier eigenlijk ook het idee dat er weer wat groei in 't gras komt. Dus misschien is het wel echt zo :+

Eindelijk schijnt er weer een lekker zonnetje! *\o/* Paarden maar snel op het land gezet vanmorgen :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:35

Hier ook zonnetje. WE parcour klaargezet en ga zo met 3 perfjes aan de slag.

Paal laten staan! Vreselijke jeuk en niet kunnen krabben is echt niet tof. Hoop dat het wel een paal is waar ze zich niet aan open kan halen.

En ja, Noorwegen is koud. Maar niet zi koud als je zou denken. Van -4 tot -10 's nachts. En sneeuw. Wel lang donker. Maar hopelijk óók het noorderlicht. Want daar ga ik voor heen!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:44

Heerlijk Fabster Noorwegen! Ik ben daar een paar jaar terug met mijn vriend geweest. Zo ontzettend mooi. Vooral de fjorden langs de kust. Waar gaan jullie precies heen?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:00

Mooie vakantie in het vooruitzicht Fabster, lekker genieten!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:06

Haha ik krijg net foto's van mijn bijrijder van de paardjes die liggen te chillen in de wei (kun je zien hoeveel gras er nog staat hihi)
Mijn draver lijkt wel dood :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:13

die zijn gewoon lekker van het zonnetje aan het genieten!
Hier staat nog veel gras maar ze kunnen het land niet op want het water staat te hoog. Gras komt tot aan mijn enkels bijna..