Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 15:28

DubbelFun schreef:
Blijft altijd moeilijk om de zorgen aan iemand anders over te laten, zeker niet als het meer is dan simpel hooi erbij gooien en de mest eruit halen.

Ik heb het hooi klaar gezet. Guus netten, monty zakken. Mest hoeft alleen op de verharding dat is te doen. Stallen en wei doe ik maandag wel. Stro mag hij erbij gooien als nodig.

Enige wat hij moet doen is slobber klaar maken voor de volgende keer.
Komt wel goed, maak me meerzorgen dat ik het gevoel heb dat mijn vader wat achteruit gaat met 68.

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 15:34

Dat is idd wel iets om in de gaten te houden. Je moeder zit er dagelijks dichterbij, maar dan valt het soms juist minder op.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 16:41

Manlief had dit ook en testte negatief. Die was na 4 dagen weer hersteld. Ik ga nu ook weer de goede kant op. Dus ik ga er vanuit dat het gewoon een verkoudheid is. Verder leef ik al in isolement. Alleen als ik de hond uitlaat kom ik soms mensen tegen. Waarvan de helft ons mijd ivm mijn hond.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 17:09

Oh het stormde hier zojuist echt. Verbaast me dat er geen boom omgewaaid is. En wat een regen! Ben benieuwd of we nog een beetje een nazomer krijgen.

Mouse slaapt er in ieder geval goed op :D
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 17:35

@belker: natuurlijke isolatie dus :)
@boemel: je zou er jaloers op worden. Volgens mij heb je dezelfde bank als ik heb :)Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 17:39

Lijkt er wel op, maar volgens mij toch wat anders. Hij is van Pronto in ieder geval :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 17:43

Die van mij van Leen, de Umix.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:38

Mag ik mij hier ook melden? Mijn vriend en ik hebben gisteren te horen gekregen dat we de gelukkige eigenaren gaan worden van een klein boerderijtje met ruimte voor twee paarden (heb er nu een, komt een tweede bij). Een meisjesdroom komt uit, maar tegelijkertijd ben ik rete onzeker. Ben nog nooit eindverantwoordelijke geweest (heb nu 19 jaar een eigen paard), maar heb natuurlijk wel ideeën over wat het meest ideale zou zijn. De bak moet nog aangelegd worden (tenzij ik op goede voet met de buren kom te staan en hun bak mag gebruiken) en stallen/boxen moeten ook nog gemaakt worden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:51

Gefeliciteerd Moska

Je leert het uiteindelijk door het te doen en zal nu dingen op een bepaalde manier doen en over een tijdje ervaren dat iets anders beter past of werkt.
Ik heb ze nu al 23 jaar in eigen beheer en leer nog altijd bij en pas dingen aan

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:11

Gefeliciteerd Moska. Hetzelfde als de voorganger zegt. Gaandeweg leer je. Ik had al 20 jaar paard aan huis en knetterzenuwachtig toen ik een 2e kreeg. En dan heb je ook nog eens dat elk paard een andere behoefte heeft. Eerste avond/nacht vond ik echt eng.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 00:40

Gefeliciteerd, leuk
hier de paarden sinds augustus aan huis en het gaat vanzelf. Hier alleen de eerste twee dagen bezorgd geweest.
Laatst was ze flink ziek en ook toen kon ik relaxed blijven omdat ik vaker per dag kon checken dan op pension.

Wij kijken deze winter aan wat het perceel doet en gaan van daar uit ons definitieve plan maken.

Ja wat een wind hè.

Ah die mouse, droppie.

Oei balen van de kersenboom, niet meer te redden?

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 07:46

Wat leuk Moska, gefeliciteerd. Ik sluit me bij de voorgangers aan. En je alvast inlezen op dingen die je wil veranderen om inspiratie op te doen, dan komen er veel tips naar boven en hoef je het wiel niet uit te vinden.

Lastig om het los te laten Joyce, hopelijk heb je een fijn weekend. Fijn dat al het hooi al klaar stond, komt vast goed.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 08:02

Gefeliciteerd Moska, leuk!! Welke regio ga je wonen?
Ook goed uitzoeken wat je mag qua bak. Je zal niet de eerste zijn die hem weer weg moet halen.
Heb ze nu een jaar aan huis en vind het heerlijk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 08:11

Jaaaa, de dag de kersenboom omgaat. Zonde van zo`n mooie en grote boom maar ook fijn want hij staat zo ongelofelijk lomp. Nu kan ik zaterdag ipv eromheen bestraten normaal doorleggen en ook tzt 3 stallen aan elkaar plaatsen ipv stal boom en dan 4 meter verderop weer 2 stallen

Ik heb al 2 appel en een perenboom geplant en ga nog 1 kersen erbij zetten nu, alleen zo groot en oud als deze nu is ga ik niet meer meemaken, deze is rond de 70 jaar nu.
Ik vind het spannend!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 08:42

Gefeliciteerd moska, komt vanzelf goed! En anders gewoon hier vragen hoe mensen bepaalde dingen doen. Wat hier in t begin een dingetje was was mestsfzet en waar ik goed hooi kon krijgen. Nu heb ik hier langzaam een netwerk waardoor ik niet meer hoef te zoeken naar dingen.

Is er trouwens hier iemand in het topic die in de omgeving van Sint Anthonis woont? Ik moet in november een paar dagen weg voor het werk en zoek iemand die m’n vriend kan helpen met de paarden. Helaas is m’n paarden netwerk niet zo groot (ken alleen koeienboeren in de omgeving nu _O- )

Lynn oh das wel fijn als je de stallen aan elkaar kan zetten! Wel jammer van zo’n oude boom

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 08:44

Mocht je niemand kunnen vinden kan ik wel een x per dag helpen.
Met baby, werk en verbouwing lukt vaker niet.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 08:45

MarjanB, ik heb op de plaatselijke FB groep een oproep gezet. Er zijn altijd wel tienermeisjes die dat tegen betaling willen doen. Ik heb nu ook een meisje die bijspringt als het nodig is.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 08:49

Welkom en gefeliciteerd Moska.
Komt vast goed. Aldoende leer je. Dingen waar ik me een jaar geleden druk over maakte (mestafvoer, hooiinkoop, slechte rijbak, 1 paard alleen achter laten) zijn inmiddels geen issue meer en het wordt steeds meer genieten :o

MarjanB, spannend een paar dagen weg.
Kan je de verzorging voor een paar dagen niet heel simpel houden, zodat je vriend zich toch alleen redt?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 08:51

Ja wil morgen ff iemand bellen met een dochter die paardrijd. Die kan mooi mesten enz tegen betaling. Door alle drukte ben ik nog niet lid van de rijvereniging, anders was het wellicht wat makkelijker geweest.

@boemel, ja hij wil vooral de verantwoordelijkheid niet dat hij niet ziet of er wat mis is zeg maar. Op zich hoeft er verder niet zo heel veel. Moet waarschijnlijk op maandag al weg en vrijdag nacht pas terug -O- heb er zo geen zin in..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:04

Hmm ja, dat is ook best lang. Kan m goed voorstellen dat je er geen zin in hebt.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:05

ik kan altijd even helpen. Is maar een kwartiertje met de auto vanaf hier.
Mesten is ook geen probleem.
Het lukt mij alleen maar een x per dag.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:14

@moska: gefeliciteerd. Je gaat een leuke maar spannende tijd tegemoet.
Je hoeft idd niet opnieuw het wiel uit te vinden, maar voor iedereen is het wiel net een beetje anders rond ;)

@lynn: zonde van de boom, maar soms staan ze gewoon gigantisch in de weg. Maar op zondag kappen?? Is dat niet de 'goden verzoeken...'... :D (ik ben niet religieus, al zou het hier in de buurt 'not done' zijn.)

De buren hadden gisteren de hooglanders verblijd met een hooirek en er een hele baal in gedaan. Ik heb ze vannacht ook niet gehoord (of ik heb goed geslapen :D), maar ze hebben duidelijk wel een feestje gehad met het ding :+
Het is maar goed dat ie vastzat aan de paal van de waterleiding 8-) anders had ie misschien weet-ik-waar gelegen...

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:21

Op zondag wordt in Limburg gewoon doorgeklust. Is verder ook niet zo religieus, veel open op zondag en ook vaak doedingen op zondag.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:28

Hier zijn sommige winkels tegenwoordig ook open, maar er zijn buren die me nog steeds op zondag niet gedag zeggen als ik op paard langs kom :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:40

Hier noord Brabant,op de grens van noord Limburg wordt gewoon doorgeklust op zondag.

Ik weet op de zuid Hollandse Eilanden dat de was buiten hangen of gras maaien al not done is.