Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:44

Ik vind het ook altijd heel fijn als de was buiten gedroogd is. Ik doe het alleen te weinig :+

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:11

Ik kom toch ook weer eens meekletsen als dat mag?

Misschien dat de oude garde mij nog wel herkent: Ik heb de eerste delen gezellig meegekletst toen mijn merries Lona en MiniMe nog leefden. Toen er een tijdjes tussen uit geweest en hier nog gepost toen ik Woods net had.

Ik ben ondertussen weer eens verhuisd en woon hier nu al weer bijna 2 jaar ( is zo wie zo uniek voor mij, want ik leek wel een zigeuner met elk jaar weer verhuizen) en heb het echt helemaal fantastisch hier.

Ik huur een klein gedeelte van een woning en heb dus vrij en alleen (ik deel het paardengedeelte dus niet) 2 hc weiland, rijbak en een paar containerstallen tot mijn beschikking in de provincie Groningen.

Woods mijn reus van zomaar 1.85 (of ik krimp of hij is echt nog meer gegroeid ;) ) is nu bijna 3 jaar bij mij en staat sinds eind vorig jaar volledig in de WAJONG. Hij heeft heerlijk gezelschap in de vorm van een welsh A pony van 1 meter ongeveer van een vriendin van mij en die 2 zijn echt 2 handen op 1 buik.
Omdat het een "tijdelijke" (pony staat er ook al weer ruim een jaar bij) is in principe en ik toch graag nog eens wat zou willen hobbelen, al een tijdje opzoek naar nog een tank erbij waar ik nog wel eens af en toe een rondje erop mee kan maken.

Verder ben ik een beetje aan het tobben of en wanneer ik kan gaan hooien, want het droogt maar niet hard genoeg op, dat de trekkers er overheen kunnen rijden (kleigrond).

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:09

Welkom (terug)!
Wat irritant dat de grond niet genoeg droogt in te hooien. Dat is wel echt het nadeel van zo lang zo nat

Ik heb net ook de was buiten gehangen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:10

Welkom terug!

Ik ben druk aan het werk, wel op tijd klaar vandaag. Vanavond gaan we Bob in de kudde invoegen en een ritje maken.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:14

Thanks! En idd, gaat het ergens op lijken qua opdrogen, gisteravond weer een flinke plens erover heen. Wordt er wel nerveus van want ik ga nooit genoeg hebben zoals het er nu uit ziet...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:28

Welkom terug! :D Klinkt als een mooi plekje zo <3

Wat een raar commentaar Dais, tis al wel duidelijk van hier geloof ik, maar toch nog ff: lekker niks van aantrekken :D En ik vind het op die foto helemaal niet raar ogen, juist een mooie combinatie zie ik <3

Wel grappig dat jij zo'n bui hebt gehad Karin, hier niks hoor _O- En ik zit al te wachten op onweer sinds eergisteravond!! :') Wat een teleurstelling weer haha

Fijn dat je je halstertouwen af hebt DF! :D En da's waar inderdaad: op die Quarters rijden helemaal grote/brede gasten terwijl het zelf echt nog maar ponietjes zijn :P

Geeft de burger moed, dat nu alle hooi weer aangevuld gaat worden!! Hopelijk kan Venhorst dan ook weer zakken in de prijs :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:36

Oooh bij ons is gisteren echt zo'n bizarre bui gevallen, binnen 10 minuten stond de hele plaats blank. Buddy zat per ongeluk nog in de ren en die vertikt het om daar zijn hok in te gaan dus die was zeiknat _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:45

Whahaha ahhh verzopen hond _O- Dieren houden er sowieso vaak rare manieren op na :') Waarvan wij denken: helemáál niet handig := Zij vinden dat blijkbaar een goeie oplossing _O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:49

Arme buddy :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:54

Stinkende Buddy ook vooral _O-

Maar afdrogen vind ie fijn dus dat is dan winst.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:06

Dat scheelt weer!

Paarden staan hier in de regen ook buiten en dan als de zon schijnt binnen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:08

Hier hetzelfde, gaan ze naast de schuilstal staan met zo'n bui 8)7

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:14

Hier niet hoor, al is Jasmijn niet zo moeilijk. Boon is met de eerste druppels verdwenen óf er moet nog ergens eten liggen :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:32

Maartje_M schreef:
Dat scheelt weer!

Paarden staan hier in de regen ook buiten en dan als de zon schijnt binnen :+

Dat is mij hier ook al opgevallen. Met de zon staan ze in de schuilstal, met regen staan ze lekker buiten.

Mijn was hang ik bijna nooit buiten. Het waait hier te hard en ik heb nog geen droogmolen die de grond in kan. En anders moet ik droogmolen inclusief was van de zeedijk gaan plukken haha.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:45

Welkom terug neetoch. Wij kennen elkaar nog van vroeger in Zeeland, heb nog met MiniMe mogen mennen <3

De weersvoorspelling hier ziet er goed uit. Als t zo blijft na het weekend hooien *\o/* Land staat mooi vol dus gok dat er flink wat pakjes vanaf zullen komen.
Paarden staan nu hele dagen op de wei, doen ze super allemaal. Ze kunnen fijn in de schaduw van de bomen staan en af en toe chillen ze een uurtje in de stal. Volgende week gaan we de roosters op de uitloop plaatsen en over 2 weken wordt de track gekeerd. En dan komen er waarschijnlijk nog wat betonroosters voor de voerplaatsen, dan zijn we klaar voor een winter met droge voetjes :):)

Gister met de regen stonden ze ook allemaal buiten met de billen tegen de regen in. Behalve de jongste, die houdt van water :')

Afbeelding

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 13:02

Jinte schreef:
Welkom terug neetoch. Wij kennen elkaar nog van vroeger in Zeeland, heb nog met MiniMe mogen mennen <3

De weersvoorspelling hier ziet er goed uit. Als t zo blijft na het weekend hooien *\o/* Land staat mooi vol dus gok dat er flink wat pakjes vanaf zullen komen.
Paarden staan nu hele dagen op de wei, doen ze super allemaal. Ze kunnen fijn in de schaduw van de bomen staan en af en toe chillen ze een uurtje in de stal. Volgende week gaan we de roosters op de uitloop plaatsen en over 2 weken wordt de track gekeerd. En dan komen er waarschijnlijk nog wat betonroosters voor de voerplaatsen, dan zijn we klaar voor een winter met droge voetjes :):)

Gister met de regen stonden ze ook allemaal buiten met de billen tegen de regen in. Behalve de jongste, die houdt van water :')

[ [url=m/eJB47E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hai!!! Wat leuk en idd daar heb ik nog foto's van volgens mij...

Woods is een echte kerel... Concept "mannengriep" is echt op hem van toepassing namelijk.
Die staat rustig te knarsen als een malle als het de hele dag regent, heeft er dus duidelijk een hekel aan. En nou stond hij dus gisteren te puffen en te steunen omdat hij het warm had en aan het zweten was, stond hij na het afspuiten ook weer doodleuk te klagen omdat hij druppels aan zijn buik had hangen... Pfff... :D :') :(:)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 14:14

Ja die foto's heb ik ook nog ergens! Leuk dier was dat toch :+:

Haha, een echte vent! Mijn draver is vaak ook zo, maar ja.. de rest bleef gister op de wei staan dan kan hij niet t mietje zijn dat naar de stal rent :')

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 14:21

:+: Ja mooi stel was dat samen. Blijf toch wel een merrie vrouw diep in mijn hart hoor...

De jongens zijn ook geweldig en ik heb weer echte lieverds staan, maar soms weet ik gewoon weer waarom ik geen relatie meer wil, heb ik al gegeten en gedronken van de 2 badapen hier... :D Gemutsefluts wat de jongens kunnen doen, echt hoor! :')

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:14

Volgens buienradar komt er zo een zwarte wolk deze kant opgewaaid. Ik ben benieuwd. Het heeft wel wat geregend de afgelopen paar dagen maar zeker niet zoveel als voorspelt was.

Net de mest weggebracht. Er stond weer een uitdagend slalomparcours achteruit om bij de juiste plek te komen. Maar het is gelukt met aan weerszijden een paar centimeter over. In elk geval dat wel droog kunnen doen (mocht het daadwerkelijk gaan regenen hier :P )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:35

Hier komt 'het rode' vanavond laat pas aan rond 11 uur.
Als het echt zo heftig blijft als het er u uit ziet doe ik ze wel op stal.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:42

Als het zo heftig word als gisteren kunnen we zelfs hooi droog droog binnen krijgen _O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:51

Oh komt best wel wat aan ja, we wilden bbqen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:54

Oh dear, wij gaan met zijn allen rijden. :+

En bob invoegen :=

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:00

Hier ook pas vanavond onweer en regen. Mij benieuwen wat er valt.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:16

neetoch schreef:
:+: Ja mooi stel was dat samen. Blijf toch wel een merrie vrouw diep in mijn hart hoor...

De jongens zijn ook geweldig en ik heb weer echte lieverds staan, maar soms weet ik gewoon weer waarom ik geen relatie meer wil, heb ik al gegeten en gedronken van de 2 badapen hier... :D Gemutsefluts wat de jongens kunnen doen, echt hoor! :')

Herkenbaar! Mn draver (ruin) is goud waard hoor. Maar sinds ik mn jonkie heb (merrie, nu 2 jaar) weet ik wel weer waarom ik altijd voor merries ging.. :')