Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:58

Janinevv schreef:
Dankjulliewel!
Vorige maand hadden wij ook erg hoge rekening van da..

Kan soms absurt hoog wezen, wij halen ook niet te snel da er bij..

Mag ik iemand pbn over mattie zn "slurfje"

Pb mag altijd.

Licor

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 00:34

Je mag mij ook pb-en hoor mocht je er nog niet uit zijn.. ik heb ervaring met slurfjes _O-

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 06:10

Hier ook een slurvenclub dus als het nog nodig is dan hoor ik het wel :)

Clau :')

Leuk al die veullies...zo leuk ook met fotograferen <3

Lynn...dat is best geld,zat er soms ook een papiertje bij en gunstige leeftijd?

Dierenartsen schrijven met een vork :Y) :+

Waaslander...geef je de voordroog zo?Op mijn vorige stal hadden we altijd een groot pak en een deel werd voor gebruik uitgeschut zodat het kon drogen.Stopt het fermentatieproces...
Anders is het wellicht een idee om wat op MP te zetten,er wordt toch wel gehooid en de mensen willen vaak toch van de oude meuk af.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 07:24

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:08

Fabster schreef:
Word ik even wakker geroffeld vanmorgen..... Daar ging mijn nachtrust.... >;)

https://youtu.be/HwAUWmI2ImY

Jij moet toch zo nodig je paarden aan huis hebben...zul je het weten ook... :') _O-

Maar troost je,die van mij kunnen er ook wat van als ze weer eens een derby houden...zo rond een uur of 5 's morgens :P :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:08

:') :') Heerlijk filmpje Fabster!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:12

Tinky12 schreef:
Fabster schreef:
Word ik even wakker geroffeld vanmorgen..... Daar ging mijn nachtrust.... >;)

https://youtu.be/HwAUWmI2ImY

Jij moet toch zo nodig je paarden aan huis hebben...zul je het weten ook... :') _O-

Maar troost je,die van mij kunnen er ook wat van als ze weer eens een derby houden...zo rond een uur of 5 's morgens :P :D

Ik had gehoopt op christelijke tijden :') Op zich wel lekker als je zo vroeg zo veel energie hebt. Mss toch eens vragen hoe ze dat doen :z

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:20

Is dit dagelijkse gekheid of last van steekvliegen Fabster? Wel erg leuk om te zien, die andere 2 staan echt zo lekker rustig en denken hun ding en dan 2 die lekker maf doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:53

Soms rossen ze bij mij ook echt met zijn drietjes zo heen en weer en van de week had alleen de jonge merrie het op haar heupen. Vloog van links naar rechts al bokkend en springend terwijl de andere 2 gewoon gras bleven eten. Merrie had er dan ook snel genoeg van om in haar eentje te spelen -O-

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:54

Haha leuk filmpje. Die hebben er zin in terwijl die anderen en rustig bij staan. Mooi gezicht altijd. Wel vroeg maar heb je ook wat. En je camera er ook nog bij. Daar ontbreekt het bij mij altijd aan. Pas was ik ook bij zo'n uitspatting. Geweldig. Gelukkig toen wel me telefoon bij de hand. Is het alleen wel handig als je de camera laat draaien. :+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:53

Fabster, Zo zeg! Die gaan even lekker uit hun plaat. En die andere twee in de hoek doen er echt niks op uit hahaha.

Uitslapen zit er hier ook niet bij hoor. ALs het te lang duurt dan wordt ik wakker gehinnikt door Nick :') "Aandacht! Eten! Drinken! Ik wil de rest van de weide in en wel Nu!"

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:19

Geen last van vliegen hoor. Die waren nog niet wakker. Gewoon even de gekke 5 minuten. Mijn telefoon is mijn wekker, dus camera altijd bij de hand. Dit is gefilmd uit het dakraam. Ik moet t nu zelf wel bezuren. Te moe en niks lukt. Wilde met de paarden spelen, maar omdat alles mislukt, zit ik nu met de moetjes....bleh!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 12:03

Fabster, wat fijn dat Caj zo braaf was! Gekke 5 minuten, haha. Dat is de reden waarom ik het wel chill vond dat de weide 15 km van mijn slaapkamer lag :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:35

Tinky12 schreef:
Lynn...dat is best geld,zat er soms ook een papiertje bij en gunstige leeftijd?

.

papier niet, ( en ook ruin dus kan niet mee gefokt worden) een echt kinder recreatie, voor buitenritjes omdat dochter sport in wilde werd die verkocht dus bijzonder nivo heeft hij ook niet,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:50

Ik zit nu wel als bezigheidstherapie op marktplaats enzo te kijken, maar ik verbaas mij er dus ook nogal over;

Paarden van 20 jaar oud, ruin, waar dan zgn. goed papier bij zit (wat heb je daar nou aan? ) waar ze dan 1.500 euro voor vragen, zag er zelfs 1 van 18 jaar die van de manege kwam waar ze 4.500 voor vroegen, wat zijn dat toch voor fantasie advertenties?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:00

ohjajoh6 schreef:
Ik zit nu wel als bezigheidstherapie op marktplaats enzo te kijken, maar ik verbaas mij er dus ook nogal over;

Paarden van 20 jaar oud, ruin, waar dan zgn. goed papier bij zit (wat heb je daar nou aan? ) waar ze dan 1.500 euro voor vragen, zag er zelfs 1 van 18 jaar die van de manege kwam waar ze 4.500 voor vroegen, wat zijn dat toch voor fantasie advertenties?

Er is maar een gek nodig om dat ervoor te geven..

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:09

ohjajoh6 schreef:

Zag van de week nog een leuke voor je iers x tinker erg braaf

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:06

Wat vinden jullie van deze grasjes?
Het staat in de weide van de buurman. En hij heeft zelf geen dieren, dus mogen onze paarden het opeten.
Ik geef het in strookjes en niet de hele dag door. Gewoon een paar uurtjes per dag. Is dat ok?
Afbeelding

p.s. Onze paarden vreten berenklauw. Ik lees verschillende verhalen erover? Iemand ervaring?

edit. Ojajoh, ik kijk ook wel vaak op mp naar advertenties, en ik verbaas mij soms ook over de prijzen van oude paarden! :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:07

dynamiek schreef:
ohjajoh6 schreef:

Zag van de week nog een leuke voor je iers x tinker erg braaf

Heb je daar geen linkje van? Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben? Geen idee wat ik mij daar bij moet voorstellen eerlijk gezegd?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:10

My knight in shining armor. _O-
Eindelijk een vliegendeken die past! Hopelijk. Wat vinden jullie? Dit is de grootste maat.Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:11

Ziet er goed uit! alleen bij de hals een beetje strak? Of lijkt dat zo. Lijkt me in ieder geval knap lastig om een passende deken te vinden. Hij is wel net een ridderpaard zo ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:14

Heerlijke veulentjes!

Zo wat kan dat paard bokken! :wow:
Ze hebben wel lol :D

Ik heb gisteren met Tika gewandeld en wat was ze braaf, echt super!
Deed ook totaal niet moeilijk om verkeer terwijl er een vrachtwagen met een rotgang de bocht om kwam scheuren, toen wel gelijk op de rem ging en ons rustig liet passeren.
Afbeelding

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:15

Chasey schreef:
Wat vinden jullie van deze grasjes?
Het staat in de weide van de buurman. En hij heeft zelf geen dieren, dus mogen onze paarden het opeten.
Ik geef het in strookjes en niet de hele dag door. Gewoon een paar uurtjes per dag. Is dat ok?

p.s. Onze paarden vreten berenklauw. Ik lees verschillende verhalen erover? Iemand ervaring?

edit. Ojajoh, ik kijk ook wel vaak op mp naar advertenties, en ik verbaas mij soms ook over de prijzen van oude paarden! :roll:

Grasjes zijn prima hoor zolang ze zich maar niet de hele dag vol lopen te proppen :) Heb het hier ook gedeeltelijk zo staan.

Berenklauw eten?Weet je heel zeker dat het Berenklauw is?Er zijn meerdere witte schermbloemen die er op lijken maar veel kleiner zijn...Wilde peen (Daucus carota) is er een van...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wilde_peen

Berenklauw veroorzaakt brandwonden na aanraking en in contact komen met zonlicht.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:17

Lijkt wel een ridderpaard inderdaad, Abby! Haha! Ik heb de vliegendekens van Amigo XL. Die heb je ook in maat 225. Die heeft mijn Belg ook nodig. De regendekens van Amigo XL vind ik heel fijn. De vliegendeken is erg dun en dus niet erg bestand tegen dazen. Welk merk is dat, Abby? Die ziet er wel fijner uit.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:20

Ojajoh, heb net de advertentie voor je lopen zoeken was een 7 jarige bonte, groot, erg braaf in verkeer en rijden. Maar hij is al van mp gehaald hij stond namelijk hier in de buurt te koop, zal al wel verkocht zijn.