Luizen, mijt... Ik krijg al jeuk als ik het lees. Wij hadden afgelopen zomer mijt bij de kippen.
Toen ik ( zonder dat ik het wist) het hok zoals elke maandag leeghaalde en schoon had gemaakt... Liep er smiddag ineens een beesie over mijn iPad ..... Ik dacht oliebol ik heb luis... Nooit aan die kippen gedacht.
Mezelf helemaal behandeld, volgende dag weer.... Helemaal in paniek inmiddels... Jas zat eronder... Dacht nog steeds aan luis..... Bleek die bende in mijn fleesjas te zitten, inmiddels andere jassen er ook onder wat een toestand.
Mijt krijg je ook zowat niet verdelgd.... Ze sterven pas bij temperaturen lager dan 10 graden... Zomer, zie je het voor je... Ik heb alle gifrotzooi geprobeerd ... Veearts gevraagd, en uiteindelijk met een ongediertespray van de welkoop zijn ze icm temperatuur dood gegaan. Dat heeft mij een hoop geld en tijd gekost.
Enasil, fijn voor je dat je paard thuis staat... Maar dit kan echt niet hoor...toevallig staat er een shetje op markt.... ( volgens mij voor de geef) En heb je het wel afgesloten rondom je stal met draad? Ik zag op de foto dat het naar de weg toe open is... Ff schrikdraad plaatsen, hoor! Alle begin is lastig.... De meeste van ons hebben al heel wat ervaring, weten wat er allemaal mis kan gaan en spreken de bezorgdheid naar je paard toe .
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 02-02-16 22:56, in het totaal 4 keer bewerkt