Wendy schreef:Gewoon een simpel grondbakjeHoeft niet duur te zijn, is wel heel praktisch.
Trouwens, voor het snoeiwerk heb ik ook nog een tip: koop meteen goed materiaal! Snoeien gaat zoveel makkelijker met een goede heggeschaar op benzine, goede kettingzaag etc. Als je goed materiaal hebt, kun je jezelf veel tijd en inspanning besparen.
Zo'n bakje denk ik ook dat handig is inderdaad, ik vraag me alleen af of ik er voldoende in kwijt kan.
Het idee is om 1x in de week naar de buren te rijden om de mest te lossen dus er moet wel genoeg in kunnen en ik schat dat we ongeveer 3 kruiwagens met mest per dag hebben.
Vandaar dat ik dacht dat ik het misschien wel in een aanhanger kan gooien en die dan iedere week even legen.
Wat betreft het snoeien waren we er al achter dat het slim is om onder andere een goede bosmaaier en kettingzaag te kopen.
Vivat schreef:Iris wij hebben precies hetzelfde hier met wilgenbomen die ze nooit hebben geknot, zou snoeien het laten doen dat gaan wij ook doen. Ik ben geen bomenexpert maar het schijnt dat je knotwilg dus niet zo hoog mag laten groeien omdat ze dan hol worden van binnen, daardoor is het best link ze te snoeien/weg te halen omdat ze makkelijk kunnen afbreken. 2 bomen hebben we wel zelf weggehaald omdat die echt 'stuk' waren en die waren idd ook hele stukken hol
Daar zijn wij ook bang voor en ze staan ook nog in de buurt van een spoorlijn dus moet er niet aan denken wat er gebeurd als ze verkeerd vallen..
[***] schreef:Iris17, jouw omschrijving doet mij aan ons huis denken. Wij hebben op 1 dec de sleutel gekregen en hebben het grote snoei en kapwerk door een loonwerker laten doen. In eerste instantie lijkt het erg duur, maar ik ben tot nu toe elke dag ontzettend blij met het werk dat ze hebben verricht!!
Dus mijn tip is een loonwerker inhuren.
Bij ons zijn in totaal 9 grote bomen (minimaal 15 mtr hoog) gekapt en is er zeer rigoureus gesnoeid en een heg van bijna 2 meter hoog en 1 meter breed verwijderd.
Voor de wilgen gaan we zeker een loonwerker inhuren want dat durven we zelf niet, bovendien is het zoveel hout dat we geen idee hebben wat we ermee moeten doen en zij kunnen dat gewoon meteen meenemen.
Wat betreft de hulp hebben we heel veel geluk, de overbuurjongen werkt bij een loonwerkersbedrijf en regelt dat de grond in de paddock wordt omgezet en nieuw zand aangeleverd en een vriend van ons is boswachter dus die kan ons prima adviseren en helpen met het kappen van de bomen en het snoeiwerk.
Ook zet hij rasters dus de omheining kunnen we ook zelf. Alleen het houten deel en de poort die laten we zetten.