Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiko

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:46

Hier vanmiddag de slee achter de shet gedaan en lekker de oprijlaan op en neer gegaan.. enorm genoten en gelachen.. ze had er zin in en moest soms met voeten afremmen omdat ze wilde galopperen maar dat vond ik geen goed idee.
Afbeelding
Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:11

Sneeuw *\o/*

Hier is alleen wat regen gevallen, hopelijk krijgen wij ook nog wat wittigheid.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:14

Zo leuk met de slee <3

Hier toch ook nog sneeuw uiteindelijk. Had ik nou daarvoor maar gemest :Y)

De shet loopt nog steeds niet denderend. Werd net ook opgejaagd door de ruin en dat deed haar geen goed.
Morgen nogmaals overleggen met de smid en anders ga ik van de week toch maar DA bellen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 6 min geleden

verdorie, ik heb ineens 2 bevers ( hout etende paarden)
1 staat apart en is opknapper die er tijdelijk staat en die is aan 1 paal bezig

de andere is de jonge ruin die ineens aan de omheining van de paddock begint ( auwww beurs, was niet goedkoop) Aan de binnenkant is stroom maar daar knaagt hij aan de verticale paal en buitenom ga ik nu wel een draadje spannen. Jaar lang doen ze er niks mee en ineens begint het geknaag
er is gewoon hooi.
Ik heb spray en pasta van Cribox, spray is handig maar denk wel dat die eraf spoelt. de pasta is heel dik en smeert erg lastig uit en plakt ook enorm, wil daar eigenlijk geen omheining mee insmeren. hebben jullie nog andere ideeën?

Ik vermoed een combinatie stress ( oud en nieuw) en verveling bij de jonge ( ondanks hooi, complete track en paden en een bal), de opknapper is niet helemaal in orde, heeft in beginsel maag medicatie gekregen omdat ze helemaal niet meer at omdat ze lange tijd amper tot geen voer heeft gehad bij vorige eigenaar. is ook vel over been en begint langzaam aan op te knappen.

Ik heb nog wilgentakken, misschien die bij de jonge erbij gooien? Kan de wilg daar nu tegel als ik eraan ga snoeien?
Zolang die ander het bij die ene paal laat vind ik het niet erg die vervang ik wel als ze weggaat over 2 mnd.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 1 min geleden, in het totaal 1 keer bewerkt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 4 min geleden

Wat irritant. En waarom dan hè.