Geplaatst: 6 min geleden
verdorie, ik heb ineens 2 bevers ( hout etende paarden)
1 staat apart en is opknapper die er tijdelijk staat en die is aan 1 paal bezig
de andere is de jonge ruin die ineens aan de omheining van de paddock begint ( auwww beurs, was niet goedkoop) Aan de binnenkant is stroom maar daar knaagt hij aan de verticale paal en buitenom ga ik nu wel een draadje spannen. Jaar lang doen ze er niks mee en ineens begint het geknaag
er is gewoon hooi.
Ik heb spray en pasta van Cribox, spray is handig maar denk wel dat die eraf spoelt. de pasta is heel dik en smeert erg lastig uit en plakt ook enorm, wil daar eigenlijk geen omheining mee insmeren. hebben jullie nog andere ideeën?
Ik vermoed een combinatie stress ( oud en nieuw) en verveling bij de jonge ( ondanks hooi, complete track en paden en een bal), de opknapper is niet helemaal in orde, heeft in beginsel maag medicatie gekregen omdat ze helemaal niet meer at omdat ze lange tijd amper tot geen voer heeft gehad bij vorige eigenaar. is ook vel over been en begint langzaam aan op te knappen.
Ik heb nog wilgentakken, misschien die bij de jonge erbij gooien? Kan de wilg daar nu tegel als ik eraan ga snoeien?
Zolang die ander het bij die ene paal laat vind ik het niet erg die vervang ik wel als ze weggaat over 2 mnd.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 1 min geleden, in het totaal 1 keer bewerkt