Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 20:15

Bij de action kan je magnetische haken ( die liggen bij het gereedschap) kopen die veel aan kunnen, die zijn erg populair bij ons op stal waar we ook metalen kasten hebben en niet mogen boren.
Daarnaast heb ik bij Alie wat grotere haken gekocht waar ook halsters aan kunnen hangen.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 21:55

Ik wil graag een nieuwe zadelkast maar Het Pakhuis is er helaas mee gestopt, hebben jullie (soortgelijke) aanraders? Er moet een westernzadel in passen. :)

PeterVH72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 07:46

Ik zou graag zelf een zadelkast maken met OSB platen, maar de enige platen die ik in de doe-het-zelf zaak kan vinden zijn platen met tand en groef. Is dat niet vervelend om een kast te maken met die tand en groef platen? Ik zou ook betonplex kunnen gebruiken, maar dat is een stuk duurder en ook donkerder.

Wat hebben jullie gebruikt?

Afbeelding

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:01

Mijn man is timmerman, OSB trekt snel vol met vocht en trekt dan krom. Hij adviseerde underlayment.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:28

OSB is prima te gebruiken zolang je zowel de binnen- als de buitenkant maar goed in de vernis/lak/olie zet. Underlayment is de goedkopere tegenhangen van multiplex, maar ondanks de verlijmde lagen kan dat ook kromtrekken en moet dus 2-zijdig afgewerkt worden.

De tand en groef kun je er best afzagen als je die paar mm kunt missen in je project :)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:40

PeterVH72 schreef:
Ik zou graag zelf een zadelkast maken met OSB platen, maar de enige platen die ik in de doe-het-zelf zaak kan vinden zijn platen met tand en groef. Is dat niet vervelend om een kast te maken met die tand en groef platen? Ik zou ook betonplex kunnen gebruiken, maar dat is een stuk duurder en ook donkerder.

Wat hebben jullie gebruikt?

[ Afbeelding ]

Gamma heeft OSB platen met rechte kanten! Daar heb ik ze jaren geleden zelf ook vandaan gehaald nadat ik tegen het zelfde probleem aan liep bij andere bouwmarkten

https://www.gamma.nl/assortiment/osb3-1 ... dJgIWDZ2OU

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 13:30

Heeft iemand tips voor magnetische hangers met haakjes of mandjes voor in/op een stalen zadelkast?
Op mijn nieuwe stal moet ik een kast van hun gebruiken en ik ben op zoek naar manieren om optimaal gebruik te kunnen maken van de ruimte.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 14:05

Wij hebben stalen kasten op stal en bijna iedereen heeft magnetische haken van de action in de kast. Ik heb daarnaast nog wat grotere bij Alie vandaan. Handig om van alles aan op te hangen.

Ook hebben diverse mensen zo’n opbergzak aan de deur hangen voor allerhande spullen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 08:39

Ik heb inmiddels ook die magnetische haken, die werken beter dan verwacht!