Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flubberboot

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 10:15

Hier ook een voorkeur voor gladde binnenvoering. Vind dat fleece altijd vol horen komt te zitten en als ze eens gek doen en wat zweten, voelt de deken bij mij al snel 'zwaar' aan.

Ik heb trouwens een vraagje voor de mensen die een camera op stal hebben, welke camera hebben jullie? Wij willen namelijk een camera op stal hebben zodat we ze makkelijker in de gaten kunnen houden en als ik dan eens een gek geluid hoor vanuit de stallen, kan ik makkelijker kijken wat er aan de hand is en hoef ik niet telkens mijn bed uit als ze kabaal maken.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 10:27

Ik heb twee Ezviz camera’s die op de stal gericht staan en een google home die de hele stal filmt en meldingen geeft ivm veiligheid. Staat gericht op de deur.

Hier belde de da om 8.15u of hij meteen mocht komen dus de paarden zijn weer geënt en de tanden gedaan. Mijn grote speelde weer voor giraffe en moest verdoofd worden. Mijn IJslander is zonder gelukt want die is wat kleiner. De grote staat nu zijn roes uit te slapen want zelfs van een heel klein beetje is ie een tijd van de kaart.

En het regent gelukkig goed hier!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 10:54

Het is hier droog, maar als ik naar BR kijk moet het 5 km verder in Veenendaal oid regenen..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:11

Hier regent het al heel de ochtend en stopt het zo te zien ook nog niet.
het is echt regenen op een fijne manier. Geen stortbui die wegspoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:12

Eens. Maar geen weer om buiten bezig te zijn. Ik ga vanmiddag even naar de club met Mo. Lekker binnen rijden :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:14

Nee dat niet, het is geen buiten klusjes/rij weer als dat niet perse nodig is. :)
Maar vind het wel lekker.
Verbaasd me dat de paarden nog niet met 300 km per uur voorbij zijn gebokt want dat is meestal ook wel zo als het nog niet gewend zijn.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:16

Hier staan ze buiten met de regendekens op. Het zou de hele dag blijven regenen. Moet alleen even kijken wat ik met het weekend doe, we gaan weekend weg. Ouders verzorgen de paarden maar ik gok dat mijn vader niet zo handig is om elke dag de deken op te doen als het gaat regenen zoals ze nu voorspellen. Denk dat ze met weekend dan maar op laat ook in de nacht.

Camera's heb ik van de action, de buitencamera. Hier werkt het goed, kaartje erin zodat ik nog terug kan kijken wat zich al regelmatig geloond heeft. Ik heb de stallen, voor de stallen en de wei kan ik zien. Ik kan eventueel ook meldingen aan zetten maar dat is op beweging en aangezien ze niet steeds stil staan is dat ook niet fijn.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:26

Hier de camera's van Unifi.

Ja, ik heb Tess inderdaad alternatief laten behandelen. Dat was in Mei. Ik denk niet dat het zo lang kan doorwerken :o

Het regent hier de hele ochtend al. Op zich een mooie regen en alles buiten is mooi fris en groen.

De paarden vinden het wel best op stal :D
Afbeelding

Fijn dat de paarden gedaan zijn Marloes.
Ik ben benieuwd wat de tandarts volgende week over het gebit van Diekke zegt.
Als ze muesli eet, lijkt dr kaak wel ontwricht :( . Als ze hooi eet ziet het er normaal uit. In haar mond kan ik iig niets raars ontdekken en ze reageert ook normaal op het bit.

Het wordt op bewolkte dagen als deze echt vroeg donker. Ik heb nog geen bakverlichting. Die moet ik 1 van deze dagen ook maar eens gaan kopen.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:44

@Boemel hopelijk kan de tandarts helpen. Hij had vorig jaar al aangegeven dat dit jaar wat meer werk was. De snijtanden moesten deze keer ook bij beiden en bij de grote is ook nog tandsteen verwijderd. Maar doordat hij ze jaarlijks bijhoud is zelfs het grote werk zoals van vandaag minimaal. Eerste paar jaar was meer werk toen ik die grote had. Nu altijd maar een beetje gelukkig.
Hij heeft zelf dravers en vind mijn IJslander ook leuk.

Ik had even getwijfeld om de regendeken op te doen bij de grote omdat hij gevoelig is op enten (afwijkende entstof gebruiken wij bij hem) maar ik vind het nog te warm. Stond zelf te zweten met een fleecevest en gisteren stond hij ‘s avonds in het donker nog heel relaxed terwijl het toen ook regende en wilde hij niet komen. Normaal staat hij roepend bij het hek als het zulk weer is dat hij naar binenn wilt. Volgens mij doe ik hem er dus nog geen plezier mee nu.
Mijn IJslander hoef ik sowieso niet nu een deken op te doen, veel te warm.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:24

Ik kan jullie echt niet bijhouden helaas.
Super druk op werk en dan na werktijd een race tegen de klok om de paarden te verzorgen.

Heb niet bijgelezen (sorry). Maar om in te haken op de camera. Wij hebben camera's van Eufy. Super tevreden over!
Verder staat mijn 31jarige PPIDér nog zonder deken. Mijn ruin krijgt 's nachts de Recuptex mesh op ter ondersteuning van zijn rug, maar dat is grotendeels een vliegendeken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:51

Flubberboot schreef:
Hier ook een voorkeur voor gladde binnenvoering. Vind dat fleece altijd vol horen komt te zitten en als ze eens gek doen en wat zweten, voelt de deken bij mij al snel 'zwaar' aan.

Ik heb trouwens een vraagje voor de mensen die een camera op stal hebben, welke camera hebben jullie? Wij willen namelijk een camera op stal hebben zodat we ze makkelijker in de gaten kunnen houden en als ik dan eens een gek geluid hoor vanuit de stallen, kan ik makkelijker kijken wat er aan de hand is en hoef ik niet telkens mijn bed uit als ze kabaal maken.

ali express
https://nl.aliexpress.com/item/40004503 ... pt=glo2nld

Ik heb 1 deken met fleece maar die ligt niet lekker. Ik geef toch de voorkeur aan gladde dekens.
2 scheer ik niet , 1 voorheen wel (half) mar vorig jaar niet gedaan en vacht was door de dekens nog vrij kort.
Hier regent het al de hele dag Ik heb een aantal wilgentakken en wilde aan een wal beginnen maar dit weer nodigt niet echt uit om te beginnen. iet er ook niet naar uit dat het nog droog wordt vandaag

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 13:49

Dank allen voor de antwoorden! Ik ga even kijken welke mij het beste lijkt passen :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 14:02

Hier voorkeur voor dekens met gladde voering.
Anders vaak schuur plekken en al die haren erin..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:38

Hier ook gladde voering

Kaatje heeft een gekke plek, leek eerst op een insecten beet, daarna korstjes en nu dit :? Ik vind t niet direct op schimmel lijken maar twijfel

Wat denken jullie? Ong een twee euromunt groot

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:50

Het is niet volmaakt rond en er zit wat 'rommel' in het middel, maar het doet me toch wel wat aan ringworm denken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:18

Zat ik braaf te wachten tot mijn bietenpulp geweekt was, ben ik vergeten er water op te doen ;( )sorry paardjes, nog even geduld...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:28

Marjan, is het geen bijtplek? Ik vind het niet op schimmel lijken

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 05:26

Nee geen bijtplek, t is wat rond en dik. Plek zag ik zo’n twee weken geleden voor het eerst. Vind t zelf ook niet direct schimmel maar wat wel?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 08:18

Prikwondje dat een beetje ontstoken is geraakt?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:31

Solleke_Noah schreef:
Prikwondje dat een beetje ontstoken is geraakt?

Zo vind ik het er ook uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:34

Ik ook.

Dit is echt te grappig. Mo en mo zijn hengstig dus zitten aan elkaar geplakt :')

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:43

Momo dus :+

Ja denk t ook, ze heeft nu een deken op dus straks even kijken of t er nu anders uit ziet als er geen vliegen bij kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:53

Hahaha ja.

Ga straks voor het eerst op Morita een ritje maken <3

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:16

Zo ff zitten na 3 uur naast de paarden gestaan te hebben i.v.m osteopaat.
Eigenlijk bij beide paarden enkel wat kleine dingetjes.

Wel leuk om te horen dat beide paarden er erg goed uitzien en er qua verzorging of voeding geen verbeterpunten zijn.

Diekke was voor haar leeftijd (13) uitzonderlijk goed. Netjes recht in haar lijf en mooi soepel.
Alleen liggen zowel haar westernzadel als haar dressuurzadel achterover.
Vooral van mijn dressuurzadel baal ik behoorlijk, want heb daar 1,5 week geleden de zadelmaker bij gehad.

Ik had zelf ook na 3x rijden het idee van, dat ie minder fijn ligt.

De paarden hebben nu een week rust. En dat is mooi, want dan kan ik even los gaan op de tuin en rijbak. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:25

Mooi dat de boel door de osteo is goedgekeurd :)
En een achterover hellend zadel is toch makkelijk op te lossen door een pad/inlage die aan de achterkant iets dikker is ?