Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ir111 schreef:De poort bij de weg hebben wij afgesloten met een extra ketting met slot. Om de voorkomen dat de paarden zelf uitbreken maar vooral ook om te voorkomen dat een of andere debiel besluit het hek (draad) open te zetten.
We willen deze zomer nog een hek bij de oprit plaatsen zodat de paarden -als ze onverhoopt loslopen- niet het erf af kunnen.
@ricojoreen; wat voor poortgrepen heb je nu? Ik heb nog nooit meegemaakt dat die dingen kapot gaan (anders dan door er met je trekker overheen te rijden)
Hilary schreef:Die metalen veren vind ik eng, heb er al meerdere keren staarten in zien zwiepen en blijven hangen. Gelukkig stonden die beesten steeds te snurken en hadden ze het niet eens door. Ik kon dus voorzichtig de staart lospeuteren uit de veer. Daarna gelijk die stalhoudster gewaarschuwd, volgens mij heeft ze ze acuut vervangen.
Wij hebben deze:
https://www.gallagher.eu/nl_nl/softgrip ... ad-4-stuks
En deze:
https://www.gallagher.eu/nl_nl/poortgre ... -promopack
Ir111 schreef:Oh dat heb ik 1x kapot gehad toen ze niet doorhadden dat het draad dichtzat en ze er dus doorheen renden...Maar daar is geen enkele greep tegen bestand lijkt me.
Ik zou eerder uitzoeken waarom ze door het draad gaan denk ik?
Daihyo schreef:Dat ziet er super handig uit. Waar komt je water nu uit?
Ooh ik ben zo blij! De hooileverancier die ik op het oog had, bezorgt toch ineens niet. Balen, want eigenlijk heb ik geen zin om maandelijks 40 baaltjes te gaan halen. Nu heb ik een boer in een dorp verderop gevonden die een laatste partij van vorig jaar verkoopt en de eerste keer komt brengen. Maar die heeft niet heel veel meer liggen, dus dat is voor de eerste paar maanden een oplossing, maar dan?
Gisteravond hadden we een feestje waar we met een groep heen gingen. Een van hen woont op een oude boerderij achter mijn nieuwe wei. Hij heeft altijd de pinken van zijn broer daar gehad, maar nu niet meer. Het gras staat torenhoog in het zaad. Mooi gemixt gras. Wij reden daar gisteren langs naar het feest en toen zei ik al voor de grap tegen mijn partner: zo, dat staat mooi hoog. Ideaal voor de paarden om te hooien.
Op het feest vroeg deze persoon hoe het was met de wei en wanneer de paarden kwamen. Dus verteld hoe ver we zijn en dat ze volgende week komen. En dat ik nog op zoek ben naar een hooileverancier. Dus ik voor de grap: ‘wat ga jij eigenlijk doen met al dat gras?’
Zegt hij: ‘Hooien en verkopen’
Dus ik (nog steeds voor de grap): ‘Als ik het bij jou op mag slaan, je het lang laat drogen en in kleine onverpakte baaltjes perst, koop ik alles van je.’
‘Zegt ie: ‘Dat is goed.’
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het gras staat echt super hoog, hij wil het een een week droog hebben, dan gaat hij maaien, in kleine baaltjes persen en bij hem de schuur in. Dat is zeker een hectare, dus ik hoop dat daar een baaltje of 200 vanaf komen. Voor 2 maanden heb ik hooi. Dan zitten we in augustus. Met 200 baaltjes moet ik in theorie bijna 7 maanden kunnen doen. En als er nog een 2e snede af kan komen zit ik helemaal gebakken voor een jaar![]()
Het is jkk vrij, gemengd gras, het is letterlijk om de hoek dus makkelijk te regelen. Ik ben heeeeeeeel blij.