Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:00

Als hij net geslapen heeft is het eigenlijk niet zo vreemd maar dat weet je waarschijnlijk niet?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:04

Nee geen idee. Ze lopen in de paddock. Lees op internet dat de temperatuur in de ochtend wel vaak wat lager is dan later op de dag. Mijn gevoel zegt dat het geen kwaad kan en ik ga hem straks nog even opnemen. Zoals ik hem nu zie, voelt hij zich goed.

En voor de zekerheid informeer ik even bij de d.a.

De andere 2 zaten gistermiddag ook niet onder de 37.

MizzMontana

Berichten: 5699
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:26

Wel een groot verschil ineens.
Weet je zijn basistemperatuur? Mijn merrie heeft in rust altijd onder de 37 dus daar zou ik me geen zorgen bij maken.

Lynn_Nikita

Berichten: 25574
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:46

Heb je het 1 keer gemeten of nog eens?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:09

Zijn basistemperatuur is ook 37, dus ik maak mij er niet zo'n zorgen om.

Ik heb 2x gemeten. Beide keren 36.2. Ga zo nog even meten en doe hem voor de zekerheid even een regendeken op. Het waait hier flink en het wordt de komende dagen wat kouder.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:17

Zo even weer een update vanuit hier met een bakje koffie. Ik merk dat ik gewoon niet of nauwelijks aan bokt toe kom nu ik zo druk ben sinds Daan zijn ongeluk. Bijlezen lukt niet.

Welkom nieuwe mensen. :)

Beterschap voor je paard [***]!

Vorige week ben ik samen met mijn ouders en schoonvader druk bezig geweest om het laatste stukje van ons land helemaal afgerasterd te hebben.
De afrastering staat! En nu is ons eigen landje helemaal klaar om te gebruiken.
Van het voorjaar moet er nog wel opnieuw ingezaaid worden en hier en daar wat glad getrokken, maar voor nu is het wel even goed.

De vijver is intussen ook al mooi vol gelopen. En ik hoop dat de vijver deze stand behoud in de zomer, dan kunnen we met het paard zwemmen!

Gisteren was Daan zijn neef op bezoek en had zijn drone mee. Hij heeft wat mooie plaatjes van bovenaf gemaakt. Een heel ander perspectief! Ik vind het super gaaf om zo te zien!

Met rode lijnen aangegeven wat onze eigen grond is.
Afbeelding

Vanaf de andere kant gezien.
Afbeelding

Ik heb de grond van de buren geblurd, dat vond ik wel zo netjes.

Ons perceel is dus alles behalve recht, het heeft een soort driehoek vorm. De kleine wei rechts op de foto is van de buurman 2 huizen verder op. Er loopt een pad vanuit de paddock naar die weide. We mogen dat stukje gebruiken voor de paarden. Meestal gebruiken we dat als vakantie weitje. Staan ze mooi dicht bij de buurman en intussen is daar lekker veel gras.
De twee langwerpige weides boven in beeld huren we.
Afbeelding

Nick en Blikkie.
Afbeelding

Vijver en paddock vanuit een andere hoek.
Afbeelding

Afbeelding

Langzaam aan wordt het wel wat!

Je kan het nu niet zien, maar er staan dus op verschillende plaatsen bomen en struiken. Fruitbomen, een elsensingel langs de straat kant en hier en daar knabbelstruiken.
Daan zijn neef moet in de zomer ook nog maar eens terug komen. Dan is alles mooi groen en zijn de boompjes goed te zien.

De grote dennen langs de hoogspanning gaan er nog af, die staan te dicht bij de hoogspanning en moeten gekapt worden. (vind ik niet erg, dan krijg de moestuin en het gras beter licht).
Pas als die bomen eraf zijn kan ik samen met mijn moeder de moestuin voor dit jaar aanleggen, want ze moeten dwars over de moestuin om bij de bomen te komen.
Ook daarna pas gaan we alles glad maken en door/in zaaien.

Ik ga weer aan het werk, de hoefsmid komt vandaag ook. Nick was zijn ijzer verloren in de grootste weide... gelukkig heb ik het ijzer terug gevonden!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 10:35

[***], paard van uitersten. Hopelijk warmt ie weer wat op gedurende de dag.

Ik vind jouw poel/vijver echt zo tof he Chasey!! Super leuk. Hoe is het met Daan?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:51

Actuele temp 36,4. Maar hij is fris, hinnikt, zeurt om snoep en hij eet!
Nu dek op en op het land gezet. Straks weer in de bak en meten.
Zo staat hij er nu bij. Met zijn grote ramsneus.Afbeelding

Afbeelding
En zijn gevlekte vriend staat strak naast hem.

Mooi Chasey!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 10:51

Sexy opa. Ik houd van ramsneuzen <3

MizzMontana

Berichten: 5699
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:55

Wat fijn dat hij weer goed te pas is.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:56

Selka, Ook ik ben nog steeds heel blij met de vijver!
Met Daan gaat het nog hetzelfde. Hij zit nog steeds van lies tot enkel in het gips. Het ijzer zit ook nog in zijn been. Vrijdag gaan ze kijken hoe het van binnen aan het herstellen is, hopelijk krijgen we dan ook te horen wanneer het ijzer eruit mag.

MizzMontana

Berichten: 5699
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:00

Spannend chasey! Hopelijk vrijdag postitief nieuws in het ziekenhuis.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 11:15

Hopelijk valt het vrijdag mee in het ziekenhuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:30

Selka schreef:
Sexy opa. Ik houd van ramsneuzen <3

:') Sexy opa, ha, ha! Ik vind ramsneuzen helemaal niet mooi, maar bij mijn ouwe dibbes wel :j . Hij is wel wat afgevallen in een paar dagen, hoop dat hij snel weer wat bijtrekt.

Heb de d.a. net gesproken. Zij geeft aan dat zolang hij eet en weer redelijk fit oogt, ik mij niet teveel zorgen hoef te maken. Wel gewoon goed zijn temperatuur in de gaten houden.

Tjonge jonge, zulke acties zijn niet goed voor mijn gestel := , heb knallende hoofdpijn. Zo eerst maar even lekker met de hond naar het strand, uitwaaien en lekker lunchen.
Rijden op mijn jongedame kan ik even geen zin in krijgen. Die heeft dus nog maar een paar dagen extra vrij, zodat ze opa gezelschap kan houden.

Veel sterkte en succes vrijdag voor Daan!

Karin_deB

Berichten: 8293
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:22

Alvast veel sterkte voor vrijdag Chasey!
Bijzonder gevormd perceel hebben jullie zo van bovenaf gezien :D

@[***], fijn dat hij weer opgeknapt is!

Mer1980

Berichten: 19007
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:40

Chasey, wat onwijs gaaf dat je zulke foto's hebt van je stuk land, maar wat is het onlogisch qua vorm := en zo een hap van de buren eruit ;) wel apart.

superpony
Berichten: 25405
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:56

Chasey, leuk stuk om een pp van te maken. Wij zijn ook al eens een 2 onder 1 kap tegengekomen die aan veel wensen voldeed, maar omdat ik paarden wil houden, durfde ik dat niet. Ook al stonden er nu ook al paarden. Toch bang voor gezeur met buren.
Fijn stuk dat je er nog bij huurt ook. Veel mogelijkheden.

Die hoogspanning zullen ze met de jaren ook wel willen verwijderen daar? Hoorde hier dat ze dat uiteindelijk wel willen gaan doen, maar vraag me echt af hoe.
Zelf zit ik er niet zo mee en soms is een huis ook iets goedkoper daardoor, maar wil wel weten wat ze dan gaan doen. Als ik net alles netjes heb en ze gaan flink graven........

Een vijver, zeker als je er ook echt doorheen kan, is echt wel een droom ook. En een heuvel.

[***], fijn dat de temp gezakt is. Als je paard je nou ook nog even verteld wat hij nou mankeerde........

Ik moet misschien een bril. Had een oogontsteking en druppel dan atropine en pred forte. Dat is aan beide zijde al eerder gebeurt, maar meestal zit er wel een flinke tijd tussen steeds.
Nu blijft het oog heel wazig. Ik denk dat dat restje nog wel wegtrekt, maar spuit Humira en dat maakt alles anders merk ik met dingen.
Als ze links afplakken zie ik met rechts echt slecht. Met 2 ogen zie ik redelijk goed, dus links neemt veel over en dat zou ook vermoeiend zijn op den duur.
Maar omdat ik denk dat het genezen nu gewoon langer duurt, moet ik over 4 weken nog eens testen bij oogarts. Voor nu zou het wel schelen, maar wil het wel zeker weten. Een bril wissel je niet weer zo even in.
Mijn moeder heeft altijd al een bril en was laatste keer geloof ik 600 euro voor alleen glazen kwijt. Ze had de bril net, kreeg staaroperatie, dus heeft alleen glazen toen vervangen.
Ik ben helemaal niet zo modern, heb een ontzettend klein, mager koppie en zou een tijdloze bril willen, maar ja.......
Zonnebrillen vind ik dan wel weer makkelijk uitzoeken.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:00

Citaat:
Sexy opa. Ik houd van ramsneuzen <3


Ik ook!!!

Succes Chasey, hopelijk goed nieuws vrijdag...

Superpony, ik heb lenzen en een bril, en ook een heel klein gezichtje. Ik heb altijd een bril uit de puber-lijn. Die zijn meestal ook wat goedkoper dan van volwassenen. Al zijn de glazen inderdaad meestal het duurst....

Lynn_Nikita

Berichten: 25574
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:25

Wat fijn dat het beter lijkt te gaan met opa paard
Chasey wat fijn dat het bijna klaa is
hoe groot was dat stuk metd ei poel?
Ik ben aan het denken wat ik met de zand ga doen die afgegraven wordt voor het beton storten voor de vloer. Een bergje lijkt mij ook wel erg luk maar ik dendat mijn stuk daar te klein voor is.

Vannacht maakte de hond mij een aantal keren wakker, telkens wilde hij naar buiten omdat hij moest poepen. Vanmorgen ook nog gebraakt dus hoppa door naar de dierenarts. ook koorts en nu spuit gekregen en tabletjes. Ik was eerst bang dat het misschien nog een stukje van dat speeltje kon zijn wat toch nog achtergebleven was maar gelukkig lijkt dat niet zo te zijn

Zometeen kinderfeestje, ik ben mij al geestelijk aan het voorbereiden, zal wel een kippenhok worden met 5 meiden


Is een bril zo duur? jeetje, ik dacht dat zoiets wel meeviel, met al die reclames die ze over 1+ 1 gratis maken

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 14:34

Superpony, ik draag al jaren een bril ondanks -0.25 en -0.50. Ik ben dus absoluut niet stekeblind ;)

Ik draag juist mannenbrillen, lekker grof en groot :D Maar ik heb geen klein gezicht, wel een kleine neus dus kunstof monturen vallen af, die blijven niet mooi plakken. Ik heb onlangs voor € 390,- 2 brillen gekocht beide merkmonturen.

Als je een 1+1 actie hebt en geen merkmontuur dan hoeft een bril niet heel duur te zijn.

Succes Lynn, je zal vanavond wel goed kunnen slapen! Beterschap voor de hond.

Karin_deB

Berichten: 8293
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:30

Guur windje vandaag!
Sta te wachten op de smid.
Afbeelding

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 16:00

Dat klein ding <3

(zowel je zoontje als de shet haha)

superpony
Berichten: 25405
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:45

Mijn moeder had eerst van die multi dinges glazen, extra dun, ontspiegeld etc. We waren de laatste keer ook naar alle zaken geweest met al die aanbiedingen, maar dan is Hans Anders net zo duur als een andere zaak.
Zij kwam eerst bij een kleinere zaak en is nu een paar keer naar specsaver?? geweest.

Karin, hoe schattig :)

Ik denk op dit moment dat een bril echt veel ontspanning zou geven, maar als het nog wegtrekt, heb ik voor niks een bril.
Links heeft geen sterkte nodig, dus vraag me af wat ze dan doen??

En geen idee qua montuur. Ik wil tijdloos en moet lekker zitten, maar het is vooral erg wennen.

belle_boef

Berichten: 10779
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:54

Hier ook brildragend. Ik heb een hip montuur. Heb net nieuwe glazen besteld. Ze waren teveel beschadigd en na 3 jaar zijn mijn ogen weer achteruit gegaan. Ik zit bij een eenmanszaak, echt een wereld van verschil vergeleken met grote concerns. Deze man gaat veel uitgebreider te werk zowel met lenzen als brillen. Daarnaast is hij niet eens veel duurder voor mij.


Afbeelding

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:08

Mag ik hier eens advies vragen over mijn voerbeleid?

Ik geef normaal gesproken onbeperkt arm hooi, zodat ze de hele dag kunnen eten.

Dat redt ik niet het hele jaar, omdat ze in de winter meer voedingsstoffen nodig hebben, dus sinds vorige week geef ik er rijk hooi bij.

Nu stikt mijn 2 jarige, die gevoelig is voor suikers, sinds vandaag van de jeuk.
Hij krijgt al heel lang speciaal voer (suikerarm) dus daar kan het niet aan liggen.
Verder krijgt hij een koffie mok droge speedibeet (die ik daarna uiteraard aanleng met water).

Het arme hooi is echt niet genoeg voor hem op het moment.

Ik heb geen ervaring met paarden die zo gevoelig zijn.

Moet ik toch meer met beleid de portie rijk hooi opvoeren. Of even doorzetten (lijkt me zelf van niet).

Is er nog een andere optie die ik over het hoofd zie?