Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:45

goede morgen, moest weer even bijlezen dames :roll:

double prachtige stallen!

Tinky mooie aktie van je merrie, hopelijk snapt de hond het.

Las op facebook dat iemand in een losloopgebied zijn herder naar een klein wit hondje liet stuiven en naroept dat ze de hond maar weg moeten sturen.
Eigenaar van wit hondje , grijpt herder in nekvel, legt hem plat en loopt door.
Eigenaar herder loopt naar zijn hond, blijkt de hond doodgestoken.

Enna wat een gave tinker <3

kvulden netjes! klasse hoor! +:)+

volvo's zijn fijne wagens, lekker luxe en trekken fijn maar veels te klein om al je zooi kwijt te kunnen en het hooi zat al rap van achter tot voor dus voor mij geen volvo meer.
Doe mij maar een bus.

Wat fokken betreft, niet mijn ding.
Er zijn zoveel leuke veulens te koop die al precies zijn zoals ik dat graag zou willen, waarom zou ik er dan zelf 1 proberen te fokken?
Scheelt een hoop stress en zorgen, gewoon kopen als ze 4 maanden zijn, heb je nog werk genoeg.

Hier al dagen zeikweer :r

meggiemeg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:55

Wat een verhaal van die honden spatter, lijkt me vreselijk om je eigen hond dood te zien liggen na zo'n aktie.

Gisteren door een nieuwe boswachter aangesproken dat ik mijn honden niet meer los mag laten lopen :(
De boswachter die vlakbij ons woont maakt er geen problemen van dat ze los lopen, hij weet dat ze luisteren en dat ik erg alert ben op eventueel wild en dat ik ze dan direct aanlijn. Volgende keer als de nieuwe boswachter me weer zag lopen met de honden los krijg ik een boete van 99 euro waren zijn laatste woorden en hij stapte in de auto en was weer weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:10

Jeetje wat een maffe mensen zijn er toch!

Ik heb een Volvo station en daar gaat wel wat in, maar heb ook ooit een VW bus gehad en dat is inderdaad helemaal ideaal!

Zo meggiemeg, deze boswachter is goed streng! Hoe gaat het eigenlijk met je buren? Jij had toch van die gekke buren met vuurwerk enzo?

karev ik ben benieuwd of het je iets gaat brengen, de reading.

Ennasil ik hoop niet dat we je hebben weggejaagd, met onze kritiek? Het is echt beter voor je paardje om een soortgenoot te hebben. Nogmaals; probeer of je je ouders kan overtuigen van het nut van een soortgenoot en een grotere stal. Want het is natuurlijk wel supergaaf om je paard straks lekker dichtbij je te hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:16

Ik ben ook ontzettend benieuwd naar wat er uit de reading komt Tamara!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:21

[***] schreef:
Zo meggiemeg, deze boswachter is goed streng! Hoe gaat het eigenlijk met je buren? Jij had toch van die gekke buren met vuurwerk enzo?

Het is heel rustig nu, blij toe. Heb ze niet meer gezien of gesproken nadat ik de politie er bij had gehaald en de buurvrouw op hoge poten verhaal was komen halen. Wat mij betreft mag het zo blijven. Het is jammer dat het zo heeft moeten gebeuren met de politie erbij maar op een gegeven moment is het genoeg geweest en ik was er helemaal klaar mee.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:31

De zon schijnt... :oo

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:32

Hier niet -O-
Hier weer miezer....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:37

Hier ook regen.
@kvulden: mooie kombi, ga je veel plezier van hebben.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:38

Zon schrok er zelf ook van...hij is alweer hard weggerent :P
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 02-02-16 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:43

LOL... hier heb ik hem niet gezien iig :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:58

De reading was erg interessant. ..
Gelijk de spijker op zijn kop voor wat betreft mijn prangende vraag.

Karev meldde direct dat ze tevreden is met het hier en nu.

Ik Had heel erg het idee dat ze niet blij was en sip. Maar ze zei direct ik ben tevreden.

Ook altijd gedacht dat ze het qua voer moeilijk heeft gehad. Ze kon altijd als een malle haar hooi op eten alsof het de laatste x zou zijn. Dat gaf ze ook aan. Ze was blij dat het eten voor haar alleen was nu en dat ze het niet hoefde te delen met veel paarden.

Ook gaf ze aan dat ze van de rust geniet hier. Ze Had ergens gestaan waar het druk was en daar was ze niet blij. Klopt..als 3 jarige naar de manege gegaan waar ze het niet top hadden.

Toet liet ook van zich horen. Gaf aan dat ze tekort gehad heeft qua vitaminen. Daarna vertelde ik dat ze verwaarloosd was geweest dus dat klopt ook..

Toet was echt bijzonder om te zien. Karev was er vlot klaar mee maar toet ging echt helemaal er in op.

Die viel bijna om toen ze de healing deed..zooooo relaxed. Echt wonderlijk..

Toen ik vroeg of karev pijn Had gaf ze dat niet duidelijk aan..wel wat ongemakken maar geen ondraaglijke dingen.

Al met al moet je het zelf ervaren denk ik maar ik vond het echt verhelderend. .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:07

@karev: ik vind die readings altijd wel interessant maar ben altijd een beetje 'bang' voor wat de dames hier te vertellen zouden hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:09

Hahaha my thoughts exactlly, DD!

Aan de ene kant wil ik dolgraag eens weten of ze gelukkig zijn bij mij, maar vrees het ergste...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:14

Interessant zeg, ik weet alleen nooit of ik het geloof. Lijkt me op zich wel leuk om eens te doen :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:17

Pluim voor jouw karev want je doet het goed met en bij je dames!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:25

ohjajoh6 schreef:
Hahaha my thoughts exactlly, DD!

Aan de ene kant wil ik dolgraag eens weten of ze gelukkig zijn bij mij, maar vrees het ergste...

Hahaha! Dat heb ik ook. En ik geloof er ook nog niet eens echt in, maar als dan gezegd wordt dat het niet goed gaat, blijft dat natuurlijk toch hangen! _O- Ik wil alleen een reading als ik gegarandeerd goed nieuws krijg! :+

Kvulden, echt stoer dat je die trailer helemaal zelf hebt opgeknapt! Petje af, hoor.

En even over het alleen staan of in de kudde. Hoeveel paarden is een kudde? De tinker staat nu alleen (zou ik ook geen fan van zijn), maar straks met veulen staan ze met zijn 2-en. Maakt een extra shet dan nog veel verschil qua opvoeding? Oprechte vraag. Ik ben gek op kuddes. Ooit gelezen dat een kudde van 6 het meest in balans zou zijn (niet de boodschapper neerschieten, als jullie het er niet mee eens zijn :evaw: Heb het ook maar gelezen), dus dat zag ik als ideaal. Ik ben tot 5 gekomen. Eigenlijk niet ideaal, want ik heb 2 stellen en een 1-ling. Vind ik dan weer zielig, maar hij is nogal stom in de groep en tja, dan maak je geen vrienden natuurlijk.... Hij staat ook vaak apart door zijn blessure. Moet wel zeggen dat het in de groep beter gaat (ook als hij er wel tussen staat) sinds hij apart gezet is.

En dat verhaal van die hond dan! Ik zou ook niet blij zijn als er een herder op mijn kleine witte ding af komt stormen, maar dood steken?! %)

Net een korte rit gemaakt. Niet te veel wind, buienradar gecheckt, zeker 1,5 uur droog, dus op pad. Nou, de buienradar had ons mooi gefopt! We zijn aardig nat geregend! Maar goed, toch wel weer even weg geweest.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:31

Dank jullie wel, vond het nog wel even spannend om de foto te plaatsen, maar ik ben super trots en blij. Het was een behoorlijke klus, maar ik heb hem in mijn eentje toch maar mooi geklaard. Gisteren en vandaag al lekker mee rond gereden, zonder paard. Moet natuurlijk zelf ook even weer wennen en dat doe ik liever zonder paard, maar je bent er zo weer aan gewend. Rijden, achteruit draaien. Geen probleem haha Vandaag even rondje vloerbedekking gedaan. En er staan er nog wat op de planning. hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:37

Waarom spannend, Kvulden? Ik vind het een knap staaltje werk wat je verricht hebt hoor!!

En wat kudde's betreft; Ik heb er maar 2. Waarvan mijn pukkie dus de trouwste is van de 2, want grote presteert het nu al weer om de hele dag te staan lonken naar een kudde mini's, die een stukje verder op staan en dat terwijl ze haar eigen pony heeft!! -:(- |o
Die grote is echt net een vent af en toe; gras is altijd groener aan de overkant, de sloerie... :=
Maar dat houd ook in dat ik niet zo gemakkelijk een 3e erbij neem, ik ben bang dat mijn puk het dan moet ontgelden...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:39

_O-

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:41

Iemand een idee wat dit kan zijn??
Bultjes gaan richting uier. Een kant heeft ze net zelf opengebeten......
Wat moet ik er nu op doen heAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:44

Als ze dat zelfs heeft open gebeten dan heeft ze er duidelijk veel jeuk aan. Kán een eiwitprobleem in de voeding zijn.

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:02

Heb besloten om de veearts te laten kijken.
Ze staat hier bijna dubbelgevouwen van de jeuk.
Ze heet wel voeding verandering natuurlijk gehad na het verhuizen.
We gaan het zien vanmiddag

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:02

Of jeuk van het scheren, deken.
Ik zou er een klodder groene klei op doen, koelt lekker en zorgt dat de boel tot rust komt, mocht het erger worden dan even verder zoeken.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:04

karev schreef:
De reading was erg interessant. ..
Gelijk de spijker op zijn kop voor wat betreft mijn prangende vraag.

Karev meldde direct dat ze tevreden is met het hier en nu.

Ik Had heel erg het idee dat ze niet blij was en sip. Maar ze zei direct ik ben tevreden.

Ook altijd gedacht dat ze het qua voer moeilijk heeft gehad. Ze kon altijd als een malle haar hooi op eten alsof het de laatste x zou zijn. Dat gaf ze ook aan. Ze was blij dat het eten voor haar alleen was nu en dat ze het niet hoefde te delen met veel paarden.

Ook gaf ze aan dat ze van de rust geniet hier. Ze Had ergens gestaan waar het druk was en daar was ze niet blij. Klopt..als 3 jarige naar de manege gegaan waar ze het niet top hadden.

Toet liet ook van zich horen. Gaf aan dat ze tekort gehad heeft qua vitaminen. Daarna vertelde ik dat ze verwaarloosd was geweest dus dat klopt ook..

Toet was echt bijzonder om te zien. Karev was er vlot klaar mee maar toet ging echt helemaal er in op.

Die viel bijna om toen ze de healing deed..zooooo relaxed. Echt wonderlijk..

Toen ik vroeg of karev pijn Had gaf ze dat niet duidelijk aan..wel wat ongemakken maar geen ondraaglijke dingen.

Al met al moet je het zelf ervaren denk ik maar ik vond het echt verhelderend. .

Fascinerend Tamara! Lijkt mij ook echt wel eens bijzonder om te doen, vooral bij Viool. Geen idee wat zoiets nou kost..? :P Mag per PB!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:07

spatter schreef:
Of jeuk van het scheren, deken.
Ik zou er een klodder groene klei op doen, koelt lekker en zorgt dat de boel tot rust komt, mocht het erger worden dan even verder zoeken.

Ik zou er ook klei op smeren. Beer heeft ook eens wat gehad dat daar op lijkt, was een soort stootwond/bloeduitstorting die open ging, duurde heel lang voor het over was en geen idee hoe ie er aan gekomen is. Met groene klei was het met een week of 2 mooi dicht.

Het hoeft niet direct dikke jeuk te zijn. Zodra hier de deken af gaat staat Beer ook mijn zijn tanden overal lekker te rossen, is na een paar minuten over. Zodra het lekker weer is staan die paarden elkaar dagenlang zonder deken af te knagen.. :')