Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
-Namiro- schreef:Ik word echt verdrietig van mijn paddock en de modderzooi.. ik wil toch gaan inventariseren hoe dit aan te pakken..
hoe hebben degenen met een droge paddock dit aangepakt?
We hebben een zand/klei ondergrond en zakken nu een 30cm in de blubber.
Ik zelf dacht dat de enige optie is om een stuk af te graven.. drainage aan te brengen en dan ander zand erin te gooien.. maar wat een geld kost dat!!![]()
![]()
Zijn er andere opties of tips waardoor het goedkoper kan?
Lynn_Nikita schreef:Dat is al voorzichtig positief. Hopen dat die straks eetlust terugkrijgt
Lust die nu ook geen slobber
Azmay ga je helpen verzorgen en rijden of wat zijn de plannen? Gaat alles nog goed tussen de shet en Diva?
Foreverkliek schreef:-Namiro- schreef:Ik word echt verdrietig van mijn paddock en de modderzooi.. ik wil toch gaan inventariseren hoe dit aan te pakken..
hoe hebben degenen met een droge paddock dit aangepakt?
We hebben een zand/klei ondergrond en zakken nu een 30cm in de blubber.
Ik zelf dacht dat de enige optie is om een stuk af te graven.. drainage aan te brengen en dan ander zand erin te gooien.. maar wat een geld kost dat!!![]()
![]()
Zijn er andere opties of tips waardoor het goedkoper kan?
Je kan ook met roosters gaan werken. Klein stukje afgraven, zand erover en klaar. Kost ook best wat maar minder dan draineren. Het word dan nog wel nat maar je zakt niet meer weg.
Google maar eens op grastegels of paddock rooster.
Nu ga ik verder bijlezen
MizzMontana schreef:Hoe gaat het inmiddels met je oudje [***]?
Selka schreef:Ze hebben een deel weggegraven, daarna puin gestort als een berg zodat het water aan 2 zijden de sloot in zou lopen, dan een speciaal granulaat en afgemaakt met drainagezand.
Dit bedrijf legt op deze manier manegebodems aan bij ons in de omgeving. Weet niet waar je iemand zoekt? Ken inmiddels een bedrijf dat wel
met drainage aanlegt en die zijn goedkoper.
Onze buren hebben het huis te koop Ellen. 3ha grond, huis geloof ik 200m2.