Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:25

Hier regent het nu. Volgens de buienradar tot ong 14.00 uur. Konden hier wel wat gebruiken, maar heb zelf niet goed opgelet. Dus nu ligt het hooi te versnotteren in de paddock en staan alle paardjes onder het afdak :\ . Dus straks maar even een plukje extra ophangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:48

Oh wat een nare situatie Surelee, vreselijk om dergelijke dingen over je zus te horen en helemaal naar dat ze geen hulp wil. Ik kan je dan ook alleen maar sterkte wensen en hopen dat je zus tot inkeer komt.

:(:) :(:) :(:)

Hier zou het volgens buienradar flink gaan regenen, maar we hebben hooguit 5 min wat spetters gehad.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:14

sterkte sure lee, moeilijke situatie.

Ik heb nu tijdelijk 2 paarden , pensionklant maand op training. Nu in 2 maanden van 4 naar 2 op de wei, wat scheelt dat een hoop werk zeg! Ben zo klaar met opruimen. Wilde vanmorgen rijden maar toen ik eindelijk klaar was regende het/ Nu droog maar de kids hier dus kan ik niks meer.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:30

Weten jullie nog serieus iemand voor mijn shetlander? Ik ga hem helaas echt weg moeten doen.
Staat nu bij een andere shetlanderhengst (hij is nu overigens een dikke 5 weken gecastreerd maar kan tot eind augustus eventueel op het plekje blijven waar hij nu staat) en staat 24/24 op het gras zonder problemen. Bij mij stond hij ook 9 uur per dag op het gras en voor de rest op voordroog of hooi. Is nog nooit ziek geweest en is helemaal in orde met inentingen en ontwormingen en de hoefsmid (hij staat nu zelfs bij mijn smid) Hij is in februari of maart 4 jaar geworden.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:34

Geen kinderpony toch Yontheke?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:35

Wat bedoel je met kinderpony? :)

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:42

Een pony geschikt om mee aan te tutten/rondjes te stappen met kleine kinderen :p Is hij beleerd? En voor de kar? Hoe groot is hij? Het is/was nogal een boef toch? :P

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:45

Buiten die dag met oudejaarsnacht is hij nooit meer onder/door/over/tussen de draden gegaan en heeft hij ontzag voor stroom gelukkig :D
Hij is natuurlijk nog maar net gecastreerd dus de hengstenkuren zullen er nog niet helemaal uit zijn.
Hij is geloof ik maar 70 cm hoog, veel meer zal het niet zijn. Is niet beleerd voor de kar of onder het zadel maar er hebben al wel kindjes zonder zadel opgezeten en dit deed hij wel gewoon heel braaf.
Kent de trailer, wassen, tutten, poetsen, loopt braaf mee aan de hand maar er is het laatste half jaar niet heel veel mee gedaan.
In de omgang is het gewoon een grappige pony en eigenlijk niet direct een boef. De reden waarom hij soms zo naar Andor vloog was omdat zijn hormonen hem parten speelden en dan ging hij eerst naast de merries ijsberen en vloog dan uit frustratie naar Andor om hem lastig te vallen.
Heb hem zelfs bij een andere hengst gehad en dat ging prima.

Maar het is uiteraard geen dooie dodo en heeft zoals de meeste shetten wel een eigen willetje. :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:48

Een shet lijkt me super leuk maar ik vrees dat ik er niet mee aan moet komen bij mijn vriend :+

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:07

Ben wel op zoek naar een pony, maar boven de 1 meter :)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:17

Sure lee veel sterkte :(:) je handen ervan af trekken is idd het verstandigst wat je kan doen maar ja, het blijft wel je zus.

Esra is bang voor shetten :P maar ik zal eens opletten

Kliek is weer helemaal zichzelf *\%/* nu alleen nog 2x per ernstig teleurgesteld in me omdat hij nog niet zijn volledig rantsoen krachtvoer krijgt. Arm paard

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:57

Wat een vreselijke situatie surelee. Veel sterkte!

Yontheke, jammer je had iets eerder moeten komen. Dan had ik zeker interesse.

Heeft er hier iemand een appelboom op zijn weide of verstand van appelbomen? Op dat deel staat mijn gras nog erg hoog zon 50 a 60cm er staan alleen 2 appelbomen op. 1 vrij kleine, maar de andere is flink met behoorlijk veel appels.
Durf mijn ponys er niet bij te zetten. Wanneer is zon boom appelvrij? Ze groeien natuurlijk niet het hele jaar door

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:23

Bericht gehad van de verkoper. Ze blijft volhouden dat ze niets van de asbest af wist en dat ze niet in gebreke is gebleven.
Dat houd in dat er voor ons geen andere weg meer is dan naar de rechter te stappen. ;(

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:27

_ENGEL_ schreef:
Wat een vreselijke situatie surelee. Veel sterkte!

Yontheke, jammer je had iets eerder moeten komen. Dan had ik zeker interesse.

Heeft er hier iemand een appelboom op zijn weide of verstand van appelbomen? Op dat deel staat mijn gras nog erg hoog zon 50 a 60cm er staan alleen 2 appelbomen op. 1 vrij kleine, maar de andere is flink met behoorlijk veel appels.
Durf mijn ponys er niet bij te zetten. Wanneer is zon boom appelvrij? Ze groeien natuurlijk niet het hele jaar door

appels oogst je in de oogstmaand :) sept/okt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:29

Balen ab, succes ermee.

Appels kun je morgen ook plukken ;) dan zijn ze ook weg.. Je kunt ze alleen nog niet eten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:35

Je boom wordt vanzelf appelvrij, maar dan ligt je land vol......

Ik zou ze gewoon nu plukken.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:42

[***] schreef:
Je boom wordt vanzelf appelvrij, maar dan ligt je land vol......

Ik zou ze gewoon nu plukken.

Jeetje, wat zonde! De appels kun je de hele winter bewaren en opeten. Appeltaart, appelmoes, aan je paard voeren.....

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:07

Sept okt duurt nog best lang. jammer jammer had gehoopt dst het eerdet was. Even bedenken wat nu. Ik kan ze ze ook steeds voor een uurtje erop zetten dat mijn gras wat gekort word . Of met een bosmaaier het lange gras eraf maaien anders ligt alles plat, dat is ook niks

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:11

_ENGEL_ schreef:
Sept okt duurt nog best lang. jammer jammer had gehoopt dst het eerdet was. Even bedenken wat nu. Ik kan ze ze ook steeds voor een uurtje erop zetten dat mijn gras wat gekort word . Of met een bosmaaier het lange gras eraf maaien anders ligt alles plat, dat is ook niks

Je kun t toch ook afzetten rondom de bomen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:25

Gatver Abby. Het zal ook eens makkelijk gaan, hè?! -O- Ik wens je sterkte en succes. Hoop dat je iets gedaan krijgt via de rechter.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:31

Afzetten eromheen vind ik niet handig. Dit stukje met de boom is maar ongeveer 600m2 nalsnik daar ruim omheen afzet blijft er niks over. Ook moet er stroom op

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:32

_ENGEL_ schreef:
Afzetten eromheen vind ik niet handig. Dit stukje met de boom is maar ongeveer 600m2 nalsnik daar ruim omheen afzet blijft er niks over. Ook moet er stroom op

Het is toch niet erg als de paarden zo nu en dan een appeltje eten?
Ik zou ze er gewoon op zetten tot je echt merkt dat de appels gaan vallen eigenlijk.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:39

Hier blijven ze ook van de appeltjes af...ze zijn nog niet rijp en ze zijn niet gek :D
Heb trouwens wilde appels hier...zit vol momenteel

Abby...ik denk dat je dit wel aan zag komen,naar bah.Nu gaat het dus lang duren nu het via de rechter moet.Geef openlijk geen updates meer hierover zolang de zaak dient. Sterkte :(:)

Surelee...ik had het voorbij zien komen,jij ook sterkte :(:)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:52

@abby: sterkte met dit gedoe! Hopelijk zetten jullie stevig in. En het advies van Tinky is een goede :j
@engel: hier staat ook een appelboom in de wei. Maar zo lang ze nog niet rijp zijn, blijven de paarden er wel van af :j Ik zou ze er dus gewoon bij zetten.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:07

Ahh nee he abby, wat balen voor jullie. Ik hoop dat het niet al te lang duurt, maar dat zal wel ijdele hoop zijn? :(:)

Surelee ook sterkte.

Ik hoop dat ook de kat weer veilig thuis komt.

als ik iets weet hoor je het yonteke. Je vindt vast wel iemand. Hoe oud is hij?