@santos: mooi dat je de wintervoorraad weer binnen hebt.
Ik hoop dat ik genoeg heb liggen nu om de 2e snee te halen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Solleke_Noah schreef:Wij zetten onze paarden ook op het gazon als het gras te lang wordt, maar dit is 1) een niet erg onderhouden gazon dus niet heel rijk en 2) zijn warmbloeden en niet gevoelig voor hoefbevangenheid.
Wilt ze ze er permanent opzetten? Dan is een paddock maken en een stukje gras voor de knabbel overhouden misschien handiger.
[***] schreef:Ik kan mij zo voorstellen dat er in bepaalde gazon grassen behoorlijk meer suiker zit, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet zeker.
Heb nog wel een ervaring over op een diervriendelijke manier mollen verjagen:
Op een Belgische website een filmpje van een hovenier gezien die met grote stelligheid vertelde dat mollen een ontzettende hekel hebben aan de geur van de bol van "de roze tuingloxinina" oftewel de Incarvilea Delavayi.
https://www.google.nl/search?q=roze+tui ... B598%3B600
Een mol blijft zeker minimaal 7 meter uit de buurt van deze bol. Nou dacht ik, dat is 2 vliegen in 1 klap. Leuke bloemetjes in de tuin en de mol gaat lekker de andere kant op. Ik heb de bloemen verleden week woensdag in de tuin gezet en ha, ha, ha, vanmorgen is er keurig rondom de bloemen een soort landschapje gegraven door een overijverige mol![]()
. De bloemen zijn nog net niet omhoog gedrukt.
Conclusie: het werkt niet....
Solleke_Noah schreef:Dan kan ze beter investeren in een paddock. Meteen de boel draineren, stukje laten verharden voor (eventuele?) stallen. 12 are blijft anders niet lang goed en wordt een complete modderpoel in de winter. Tenzij jullie op zand zitten?