Mijn man gaat vandaag wandelen met een van de honden, heb maar gezegd dat hij na het lopen haar maar jasje aan moet doen voor de spieren. Ze heeft al geen goede rug en die kou heeft ze wel eens last van. Vanavond eigenlijk ook speuren met de andere maar denk dat ik mij ga afmelden, gevoelstemperatuur van -5 vind ik te gek om ze te laten speuren namelijk. (en dan zou ik de lessen die ik zelf geef afzeggen en de les waar ik les bij krijg door laten gaan dat is wel raar).
Heb mijn man de opdracht gegeven dat hij vandaag de drinkbakken in de gaten moet houden. Al moet ik zeggen dat Guus het eigenlijk zelf open houd? Denk dat die dat op de manege wel geleerd heeft, neem namelijk niet aan dat ze daar de drinkbak vrij hielden in de wei... Daar werd ook niet snel hooi in de wei gegeven aangezien de andere flink voernijd had en ze dan in elkaar gemept werd.
Enge vind ik wel altijd met vriesweer is dat oudje meestal bij koud weer koliekerig is geweest. Sinds we Guus hebben is het niet meer voorgekomen volgens mij maar geef wel extra voor we gaan slapen nog wat voer en als het koud is dan ook nog warmgemaakt met warm water. Mijn gevoel was vooral dat hij dan minder eet en minder drinkt en de darmen wat te stil komen te liggen. Hooi gaat er volgens mij ook niet meer goed in en is vooral het kauwen wat hij doet en dan af en toe wat naar binnen.