Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Selka schreef:Ik ben bang van niet of althans ik heb ze niet gevonden toen ik deze zomer zocht.
Als je tijdelijk een goedkope oplossing wilt kun je voor houtsnippers gaan. Mijn paddock was erg duur maar die blijft tot nu toe wel mooi droog.
-Namiro- schreef:Ik word echt verdrietig van mijn paddock en de modderzooi.. ik wil toch gaan inventariseren hoe dit aan te pakken..
hoe hebben degenen met een droge paddock dit aangepakt?
We hebben een zand/klei ondergrond en zakken nu een 30cm in de blubber.
Ik zelf dacht dat de enige optie is om een stuk af te graven.. drainage aan te brengen en dan ander zand erin te gooien.. maar wat een geld kost dat!!![]()
![]()
Zijn er andere opties of tips waardoor het goedkoper kan?
Selka schreef:Ze hebben een deel weggegraven, daarna puin gestort als een berg zodat het water aan 2 zijden de sloot in zou lopen, dan een speciaal granulaat en afgemaakt met drainagezand.
Dit bedrijf legt op deze manier manegebodems aan bij ons in de omgeving. Weet niet waar je iemand zoekt? Ken inmiddels een bedrijf dat wel
met drainage aanlegt en die zijn goedkoper.
Onze buren hebben het huis te koop Ellen. 3ha grond, huis geloof ik 200m2.
Mer1980 schreef:-Namiro- schreef:Ik word echt verdrietig van mijn paddock en de modderzooi.. ik wil toch gaan inventariseren hoe dit aan te pakken..
hoe hebben degenen met een droge paddock dit aangepakt?
We hebben een zand/klei ondergrond en zakken nu een 30cm in de blubber.
Ik zelf dacht dat de enige optie is om een stuk af te graven.. drainage aan te brengen en dan ander zand erin te gooien.. maar wat een geld kost dat!!![]()
![]()
Zijn er andere opties of tips waardoor het goedkoper kan?
Ik heb dit:
[ [url=m/wTyR88.jpg]Afbeelding[/url] ]
omgetoverd tot dit (hier was het nog niet helemaal af):
[ [url=m/mNPEtp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor onder de 5000,-
Een freelance beunhaas (€25,- p/u incl. shovel en graafmachine) die alles heeft afgegraven en de sleuven heeft gedaan. Zelf via internet goedkoop drainagebuizen gehaald en worteldoek (was bij elkaar 830,- euro). Zand is het duurste maar dat kreeg ik voor €85,- per vracht (12 / 14 kuub per keer) en 14 wagens (totaal was 160 kuub).
Selka schreef:Ja maar Mer jouw zand was ook wel heel erg goedkoop! Ik ben het in ieder geval nog nergens voor zo weinig tegengekomen
Ah jammer. Ik in de Betuwe. Mijn boertje gaat vast niet naar Limburg.
Mer1980 schreef:Klopt ik heb kennissen met een sloop bedrijf die zand moesten afvoeren wat goed gebruikt kon worden voor een bak, maar zij zijn vast niet de enigen. Dus ik zou gewoon een add op marktplaats zetten.