Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:27

Waaslander wat vreselijk! Hopelijk komt ze terug..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 06:35

Afgelopen dagen wel meegelezen maar te weinig energie om te reageren.

Een buurvrouw getroost na het overlijden van haar man...fijn als je er kunt zijn op die manier.Soms willen mensen gewoon even hun ei kwijt zonder dat iemand er doorheen kakelt met goed bedoelde woorden en adviezen.

Ook nog iemand anders met een nare ervaring maar dan met een jong iemand,dat maakt indruk...sterkte beide.

Vermiste kat,hopelijk komt hij snel weer thuis.Afschuwelijk om je huisdier te missen.

Nog een paard met koliek,hopelijk weer beter nu.

Abby...geef het tijd,jullie kennen elkaar net.Ik heb het 1e jaar Fax regelmatig achter het behang willen plakken,zo'n dwarse draak heb je nooit meegemaakt (Drakenpit was zijn bijnaam :D ) Alles wat ik wilde,wilde hij niet.We draaiden beide een ander programma met raakvlakken :+
Maar toch,hij is mijn alles...ik vertrouw hem in alles wat hij doet,al is hij stout.Hij is heel eerlijk en super braaf en vooral 100% betrouwbaar met kostbare lading (lees=kleine kindertjes en mensen met weinig vertrouwen of als ik zelf te zwak ben dan doet hij geen stap verkeerd).Moet hij je niet dan hangt hij je in de boom :D
Het is een echte bosklosser met een mening.
Sterkte met asbest-perikelen...

Wat het bewerken en inzaaien van land kost kun je het beste met een loonwerker bespreken.Ik heb toen de tijd E180,- betaald voor nog geen 2000m2

Put laten slaan,ik heb gekozen voor een bedrijf wat ook bij de buren had gedaan.Zeer goede service en geen geneuzel.Zit op 14m diepte,helaas is het water niet geschikt om te drinken...er zal een filter tussen moeten maar dat vinden we niet de moeite momenteel.
We hebben gekozen voor een ondergrondse pomp ivm geluid,weer en diefstal.Hij hangt op 7 meter diepte :) en geeft 9 kuub onbelast en ruim 7 zoals hij nu is opgesteld.

Ik kan 2 tiksproeiers tegelijk gebruiken die een reikwijdte hebben van 25meter...

Afbeelding

Dieren thuislaten terwijl je op vakantie gaat zonder dat er iemand voor zorgt??Sorry...dan ben je geen knip voor je ogen waard...wat een waardeloze mensen heb je toch.Alhoewel ik weet dat het ook bij kleine kinderen gebeurd :+

Claudia :(:)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 06:35

Afgelopen dagen wel meegelezen maar te weinig energie om te reageren.

Een buurvrouw getroost na het overlijden van haar man...fijn als je er kunt zijn op die manier.Soms willen mensen gewoon even hun ei kwijt zonder dat iemand er doorheen kakelt met goed bedoelde woorden en adviezen.

Ook nog iemand anders met een nare ervaring maar dan met een jong iemand,dat maakt indruk...sterkte beide.

Vermiste kat,hopelijk komt hij snel weer thuis.Afschuwelijk om je huisdier te missen.

Nog een paard met koliek,hopelijk weer beter nu.

Abby...geef het tijd,jullie kennen elkaar net.Ik heb het 1e jaar Fax regelmatig achter het behang willen plakken,zo'n dwarse draak heb je nooit meegemaakt (Drakenpit was zijn bijnaam :D ) Alles wat ik wilde,wilde hij niet.We draaiden beide een ander programma met raakvlakken :+
Maar toch,hij is mijn alles...ik vertrouw hem in alles wat hij doet,al is hij stout.Hij is heel eerlijk en super braaf en vooral 100% betrouwbaar met kostbare lading (lees=kleine kindertjes en mensen met weinig vertrouwen of als ik zelf te zwak ben dan doet hij geen stap verkeerd).Moet hij je niet dan hangt hij je in de boom :D
Het is een echte bosklosser met een mening.
Sterkte met asbest-perikelen...

Wat het bewerken en inzaaien van land kost kun je het beste met een loonwerker bespreken.Ik heb toen de tijd E180,- betaald voor nog geen 2000m2

Put laten slaan,ik heb gekozen voor een bedrijf wat ook bij de buren had gedaan.Zeer goede service en geen geneuzel.Zit op 14m diepte,helaas is het water niet geschikt om te drinken...er zal een filter tussen moeten maar dat vinden we niet de moeite momenteel.
We hebben gekozen voor een ondergrondse pomp ivm geluid,weer en diefstal.Hij hangt op 7 meter diepte :) en geeft 9 kuub onbelast en ruim 7 zoals hij nu is opgesteld.
Was niet goedkoop (ruim E2000,- incl pomp) maar super service door een gecertificeerd bedrijf en geen gezeik,meteen de juiste diepte en glashelder water.Ze waren binnen een paar uur klaar :)

Ik kan 2 tiksproeiers tegelijk gebruiken die een reikwijdte hebben van 25meter...

Afbeelding

Dieren thuislaten terwijl je op vakantie gaat zonder dat er iemand voor zorgt??Sorry...dan ben je geen knip voor je ogen waard...wat een waardeloze mensen heb je toch.Alhoewel ik weet dat het ook bij kleine kinderen gebeurd :+

Claudia :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:47

Tinky leuk dat je weer mee kan schrijven ipv alleen lezen :(:) .

Hier verder geen nieuws, gisteren werkelijk prachtig mooi zomerweer *\o/* , maar ook bij ons meer dazen dan normaal. Vandaag bewolkt, maar vooralsnog droog. Morgen les met mijn kleuterknol :D .

Iedereen die op vakantie gaat, goede reis!

Waaslander wat een mooi kat! Hoop dat je hem nog terug vindt/krijgt.

Ik ga niet op vakantie (vrijwillig) dus heb geen zorgen over het verzorgen van mijn dieren.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:56

Ik zwaai alleen even. :wave: Lees nog wel mee... maar zit flink in de .... ja in wat eigenlijk... een nachtmerrie?.... een spannende film? Mensen die mij op fb hebben hebben er wat van meegekregen denk ik..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:57

Oei, klinkt niet goed, hopelijk alles snel terug in orde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:58

Oh jeetje, klinkt niet leuk Sure Lee. Ik ben Toos Facebookloos, dus ik kan je alleen maar sterkte wensen!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:03

Ik ben ook Koos Facebookloos. Ik dacht dat ik de laatste der Mohicanen was, maar er zijn er blijkbaar meer. Ik wens je dan ook sterkte Sure-Lee.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:04

Jenny_S schreef:
anthman: ok ik merk dat de prijzen wel redelijk gelijk zijn voor 5000m2 of 1 ha, dus dat is fijn

abby: jammer dat het opnieuw moet. had je het niet opgemerkt in eerste instantie?

fabster: dat zadeltje ziet er aangenaam uit. wat is dat?

prachtig die uilen. Wij hebben blijkbaar ook een uilennest op het terrein die jaarlijks door een vereniging wordt bijgehouden.

Jenny, hier nog een foto van mijn zadeltje:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:05

Fabster schreef:
Ik ben ook Koos Facebookloos. Ik dacht dat ik de laatste der Mohicanen was, maar er zijn er blijkbaar meer. Ik wens je dan ook sterkte Sure-Lee.

Misschien kunnen we daar een club of vereniging voor oprichten? :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:06

Haha, ja. Zal geen grote club worden, denk ik :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:06

Sterkte Sure_lee!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:11

Fabster schreef:
Haha, ja. Zal geen grote club worden, denk ik :D

Ik ben ook lid. Ben ook facebookloos!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:15

Ook van mij sterkte shirley!

Ik ben trouwens geen toos facebookloos, maar ik heb er weinig/geen bokkers op zitten :n Dat krijg je als je sporadisch iets plaatst op bokt, zoals ik ;)
@tinky: fijn dat je weer even een teken van leven geeft!
@fabster: ziet er fijn uit inderdaad :)
@waaslander: hopelijk vinden jullie de kat alsnog terug!

We zijn eindelijk aan het idee gewend dat dit nu écht ons eigen huis is, ons stekkie voor heel lang. Dus we zitten helemaal in de plannenmakerij: we gaan in september een nieuwe stal bouwen :j Daarvoor moeten we de schuurtjes die er nu staan leeg maken, slopen, etc. Maar we gaan tegelijkertijd ook de omheining aanpassen, daarvoor is vorige week het grootste gedeelte al bezorgd (wordt volledig houten omheining).
Zo leuk om nu vooruit te kunnen kijken, de plannen echt uit te werken.
Door een minder handige actie van mijzelf kan ik nu helaas even niet rijden, de huid aan de binnenkant van mijn benen ligt open. Dat moet eerst genezen.
Gisteren toen ik thuis kwam lag er helaas een dode fazant op de weg. Tja, dat hoort er ook bij. Dus die heb ik maar even een kleine verplaatsing gegeven naar de berm. Ik vind het anders ook zo sneu als zo'n dier helemaal uit elkaar gereden wordt op de weg. In de berm kan de natuur zijn gang gaan.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:16

Oke, voor de fb loze club zal ik het bericht wat ik op fb geplaatst heb even delen. Dan hebben jullie een beetje een idee. Maar door dit bericht is er nog veel meer naar boven gekomen door pb's die ik krijg van mensen. Het is echt om te huilen... en gho.. laat ik dat nu al de hele ochtend aan het doen zijn -O-

Lieve vrienden en familie.

Ik ben nooit een voorstander voor het delen van familie drama’s op facebook. Maar ik vind dat het nu niet anders kan. Het gaat om mijn zus. Ze zit in Egypte, getrouwd en in een ongezonde relatie. Vol machtsmisbruik en geweld. Wij willen dus graag dat ze naar Nederland komt. Maar ze wil zelf niet. Ze wil alleen maar geld om daar verder te kunnen. Op het moment dat we het contact met haar wilden verbreken kwam ze met mishandelingen op de proppen. Wat doe je dan als familie? Alles op alles zetten om haar daar weg te halen. Buitenlandse zaken en RTL ingeschakeld voor hulp en instanties voor opvang in Nederland. Ze had namelijk niet alleen aan ons geld gevraagd. Maar heeft sommige mensen honderden/duizenden/zelfs 10 duizend euro’s afhandig gemaakt met mooie verhalen en beloftes. Schuldeisers komen dus om de hoek als ze hier aan komt en ze heeft echt psychische hulp nodig.

Dit is het verhaal in een notendop. Maar dit weekend was de druppel. Ze vroeg om een ticket. Ik heb dat ticket voor haar gekocht maar ze is niet gevlogen. Weer allemaal excuses en leugens.

Ik deel dit bericht ook om iedereen te waarschuwen. De kans bestaan namelijk dat ze nu andere mensen om geld gaat vragen. Rond de 13e moet de huur van het appartement weer betaald worden. Ken je mensen die ze eventueel ook zou kunnen benaderen voor geld? Laat dit dan ook aan hun weten. Het is ieders eigen keus om wel of geen geld te geven. Maar wees gewaarschuwd. Ze trekt alles uit de kast om geld te krijgen. Ik weet niet meer wat ik wel of niet moet geloven. Ik wens haar heel veel wijsheid en succes toe. Wat mij betreft is ze nu op zichzelf aangewezen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:19

Wat heftig om mee te maken Shirley! Ik wens je heel veel sterkte hiermee :(:)
Ik weet gewoon even niet wat te zeggen, ben er stil van.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:22

Wat verschrikkelijk Shirley. :(:)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:23

Vervelende situatie Shirley. Helaas is je handen er vanaf houden in dit geval het beste dat je kan doen in mijn ogen. Ik heb ook ervaring met een gelijkaardige situatie gehad. Veel sterkte!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:28

Heel veel sterkte en wijsheid gewenst! Y;(

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:40

fabster oei, afsluitingen zijn niet fijn maar gelukkig een reddende engel!

waaslander sterkte met de poes :(:)

tinky mooie samenvatting en luxe pomp!

sure lee sterkte! :(:)
Jeetje, wat een verhaal en wat moeilijk om daar als familie mee om te gaan.
Vraag is altijd , komt dit uit haar of staat ze onder druk van haar schoonfamilie om dit te doen.
Zijn jullie er ooit geweest?

Ik heb gisteren weer heerlijk gelest aan huis, bak is nog ietsje ongelijk maar verder goed te rijden.
Gistermorgen nog gesleept dus hij lag er ook heel netjes bij.

Nu wachten op de DA voor de jaarlijkse entingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:55

Sterkte lieve Shirley.

En aan iedereen die een knuffel nodig heeft... :(:)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:19

Shirley ik krijg kippenvel bij je verhaal. Heel herkenbaar ook. Blijft moeilijk sterkte en wijsheid gewenst.

Ik heb wel fb maar van vele van jullie ken ik de juiste naam niet. Mij kun je vinden op Kirsten van ulden. ;-)

Gisteren heel veel regen gehad alles weer kletsnat. Grrrrr
Nu een dagje Emmen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:25

kvulden schreef:
Ik heb wel fb maar van vele van jullie ken ik de juiste naam niet. Mij kun je vinden op Kirsten van ulden. ;-)

Gisteren heel veel regen gehad alles weer kletsnat. Grrrrr
Nu een dagje Emmen.

Ik heb je toegevoegd, leuk om jullie op facebook te hebben :j Ik zet mijn naam alleen liever niet helemaal in het topic. Via PB natuurlijk wel!
De regen was redelijk plaatselijk, we hebben hier maar één bui gehad. En op mijn werkplek zelfs géén...

Veel plezier in Emmen!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:28

Gatver Sure-Lee. Vervelende situatie. Heb soortgelijk iets met schoonfamilie gehad. Ik heb wel mijn handen ervan af gehaald. Als iemand niet geholpen wil worden, lukt dat toch niet. En het heeft mij veel rust gegeven.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:15

Hier dreigde gisteren de hele tijd met buien, je zag ze aankomen maar steeds gingen ze langs af.
Vanacht heeft het wel ietsje geregend maar niks bijzonders en vandaag al weer heerlijk zonnig en niet te warm.

DA is geweest en alles is weer geent.