Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Marjo89 schreef:Zijn er hier nog meer mensen die ervaring hebben met een verwarmde waterbak ?
Ik twijfel erg, aan de ene kant denk ik. Ja hoe vaak vriest het nu nog in nederland. Aan andere kant.
Toch handig als je niet hoeft te sjouwen...
Caily schreef:Haha Fabster, hoezo voor je eigen leeftijd het laatste jaar? En waarom zo vroeg? Je kan haar toch ook later in het seizoen nog wel weg brengen? Of zijn haar klachten langdurig?
Ik heb dus geen ruiterbewijs, maar ook nog nooit nodig gehad, dus het nut daarvan mogen jullie mij dan ook wel uit leggen
Paar weken later waren we het rijden zo gewend dat ik dat na de verhuizing hier ook wel even dacht te doen. Eerste keer ging prima. Dus weekje later zelfde rondje nogmaals. Zijn we niet op het verkeerde moment op de verkeerde plek geweest. Een klojo die met rotgang een steeg "alleen bestemmingsverkeer, doodlopend op fietspad" ingereden kwam. Ik snel in de berm. veulen stond langs de flank van moeder aan de buitenkant (dus moeder tussen auto en veulen), maar veulen stond dus wel met dr kontje achter uitgestoken achter de dikke bips van mamma. En dat had bestuurder niet gezien. Dus die stak zo krap op mijn merrie heen dat veulen onderuit gereden is. Veulen heeft zich langs de zijdeur (achterbank) omhoog weten te drukken, dus voor toen was het gelukkig met de sisser afgelopen (behalve dat meneer claimde dat mijn paard had geschopt en hele heisa incl. politie maakte). Heb nog wel heel wat werk (gehad) om veulen verkeersmak te krijgen terwijl we voordien met trekker erbij door de weide reden en madam voor de rest hondsbrutaal naar de hele wereld is. En het is afwachten of er vanbinnen iets kapot is, ze is nooit kreupel of dik geweest, maar zeker weten doe ik het pas als er over een jaar of 5 - 10 nog steeds geen opmerkelijke schade/artrose zit aan die kant.
Daarna durfde ik uiteraard niet meer op pad met veulen, en ook met het veulen daarna niet. Heel erg jammer, want het is zo onwijs leuk. Moeder is erg makkelijk en veulens leren zoveel. Maar ik durfde niet meer. Wie weet als ooit een van de dames een veulen heeft dat de angst wat versleten is....