Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JasmijnCW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 09:29

Zijn hogere kasten beter dan laag en breed?

DubbelFun

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 09:37

Hoog = minder bukken, behalve als je niet zo groot bent :)
Laag/breed = leuk als je er de ruimte voor hebt, maar het vergaart wel veel troep er bovenop.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:18

Wat hebben jullie goede tips. Onze kast moet nog goed geordend worden. We hebben hem laten maken. Super stevig en mega veel ruimte
Afbeelding

Die dekentassen van de IKEA willen wij ook nog halen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:22

Is hij onbehandeld aan de binnenkant of zit er blanke vernis op ?? (ivm kromtrekken)
En verder zie ik maar 3 scharnieren per deur (te weinig voor dat gewicht) én aan de buitenkant (inbraakgevoelig).....
En ik zou er nog wielen onder zetten ipv stenen :)

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 21:53

DubbelFun schreef:
Is hij onbehandeld aan de binnenkant of zit er blanke vernis op ?? (ivm kromtrekken)
En verder zie ik maar 3 scharnieren per deur (te weinig voor dat gewicht) én aan de buitenkant (inbraakgevoelig).....
En ik zou er nog wielen onder zetten ipv stenen :)

Die bij ons in de schuur (overkapping) heb ik al 3 jaar. Deze is nog steeds als nieuw. Op gebruikerssporen na. Ik vind het een hele fijne kast. Wielen hoeft van mij niet. Zou waarschijnlijk wel kunnen. Maar niet om gevraagd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 20:04

Ik heb al jaar of 6 of 7 een kast van dat materiaal onbehandeld staan en die trekt niet krom. En die heb ik 2ehands gekocht.

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:55

Ik heb hem dan toch eindelijk gehaald, en tot nu toe, mega blij mee....

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn nu nog wat meer puntjes op de I gezet en de twee zadelhoezen (guess which color) zijn in de maak

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 00:04

Mooie kast! Zou er wel meteen andere zadelsteunen in handen in het belang van je zadels.

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:01

manzano schreef:
Mooie kast! Zou er wel meteen andere zadelsteunen in handen in het belang van je zadels.

Het is een bareback pad en een Wintec om aan een zadel te wennen tijdens longeren, dus voorlopig nog geen noodzaak

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:23

Maar wel goed om bij stil te staan want bij die wintec ga je dus wel vervorming in de kussens krijgen wat ook bij beleren vervelend kan zijn. Verder echt mooie kast!

Sta wel altijd te kijken wat voor enorme kasten sommige mensen neer kunnen zetten. Ideaal, maar ik ben op pension al verwend met kast even groot als een binnendeur (we hebben dus allemaal kasten met normale deuren, dus 2m hoog minimaal enzovoorts) alleen de indeling van binnen is niet ideaal. Daar moeten we nog wat aanpassen.

Sowieso 1 zo'n vreselijke zadelsteun waar je dus niks aan het behalve voor dekjes enzo, maar dat is de bovenste. De onderste is een goede, maar die is door degene die hem ooit opgehangen heeft ook scheef opgehangen. :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:10

Zelf weten idd. Snap niet zo goed dat ze zulke dure kasten überhaupt leveren met dat type zadelsteun (en ja, die andere zijn ook in roze :D ).

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:34

manzano schreef:
Zelf weten idd. Snap niet zo goed dat ze zulke dure kasten überhaupt leveren met dat type zadelsteun (en ja, die andere zijn ook in roze :D ).

Dat begrijp ik ook niet inderdaad! Ik kocht jaren geleden een grote dure metalen kast. Na de levering meteen de zadelsteunen gesloopt :') Daar keek iedereen ook wel raar naar :+

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:35

manzano schreef:

Denk dat gewoon heel veel mensen niet weten dat ze niet zo handig zijn voor je zadel. Ik wist dat tot een paar jaar terug ook niet, het is dat mn zadelmaker het tegen me zei.

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 15:23

Ik breek even in, ik heb zo'n zadelrek op mijn kar. Ivm gebrek aan een fijne kast hangt mijn (ghost) zadel altijd op de kar. Wat is dan een goede zadelsteun?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 15:43

Volgens mij is een simpele enkele stang (die tussen de kussens valt) het beste, zodat er geen deuken in je kussens kunnen komen. Een grote ronde waar het hele kussenvlak op ligt kan volgens mij ook geen kwaad. Eigenlijk alles wat niet je kussenvorm veranderd is prima

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 16:16

Zo'n stang die tussen de kussens valt idd. Alles waar de kussens op rusten zorgt ervoor dat die vervormen, aangezien de tijd dat een zadel doorbrengt op een stang echt veel meer is als op de rug. Zelfs 1 waar het hele kussenvlak op ligt kan voor vervorming zorgen, omdat het niet dezelfde vorm heeft als de rug en het zadel zich dus gaat vormen naar de steun.

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 19:41

Dat wist ik niet. Dan maar een stang in de muur boren in de zadelkamer

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 20:07

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:15

Skessa_ schreef:
manzano schreef:

Denk dat gewoon heel veel mensen niet weten dat ze niet zo handig zijn voor je zadel. Ik wist dat tot een paar jaar terug ook niet, het is dat mn zadelmaker het tegen me zei.

Dat snap ik (tot op zekere hoogte), maar van een bedrijf dat op grote schaal deze kasten maakt mag je dat wel verwachten.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 14:41

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 14:52

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 16:37

Als ze wat aan de kieren bij de deuren doen en de scharnieren inbraakproof maken!!

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 16:44

Joltsje schreef:
Ik ga waarschijnlijk. Van stal verhuizen en dus een Zadelkast nodig

Ik zag deze: https://www.woodandplay.nl/a-72097873/z ... anbieding/

Dan zelf in elkaar zetten. Is dit wat? Iemand tips?

Ik heb deze nu 2 jaar, is totaal scheef nu. Ga hem deze winter uit elkaar halen en opnieuw in elkaar schroeven. Deuren zijn ook te zwaar voor de scharnieren die erin zitten, die moest ik na een jaar al vervangen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 16:58

2 scharnieren voor een deur van die hoogte/breedte is ook veel te weinig, zéker als er ook nog eens dingen aan komen te hangen of ingebouwde schapjes heeft. 3 scharnieren is het minimale, maar persoonlijk zou ik er zelfs 4 doen.

StarofSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:45

Hoi allemaal! Ik ben op zoek naar een kast waar een westernzadel in past, en ik heb helaas geen eindeloos budget. Van die grote kasten van 80 cm diep zijn vaak zo duur. Heeft iemand de gouden tip? :D