........ en zo heeft Strovan op dag 5 de volgende test met glans doorstaan! Gisteren heb ik de paarden vanwege het stromachtig-slechte weer al heel vroeg in de middag naar stal gehaald, ze stonden er koud, nat, miezerig bij en holden met plezier naar hun stallen.
Ik was benieuwd vanmorgen hoe de bodem die extra uren doorstaan zou hebben. Omdanks dat de dames flink gemest, gepiest en gerommeld hadden, was het na het uitmesten, wat nattigheid verwijderen en weer gladstrijken, weer even mooi en fris al voorheen.
Duimpje op voor Strovan dus! ( In vergelijking met mijn vroegere bodem: dan had ik na een dag als gisteren nu de hele stal moeten schoonscheppen en er compleet nieuw strooisel in moeten doen)
Er is wel iets anders, minder positief, wat mij opviel. Het zonnetje scheen vrolijk in de stal bij het uitmesten en ik zag dat bij het uitschudden van de mestvork, er toch behoorlijk veel stof in de lucht komt. In mijn geval is dat niet zo'n probleem want de paarden staan toch buiten na het mesten en blijven daar totdat het echt donker wordt. Maar een paard met gevoelige luchtwegen zou hier best 's last van kunnen hebben..
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 11-02-09 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt