Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Redrumfox schreef:Als je niet de mogelijkheden hebt om een paard te houden, moet je er gewoon niet aan beginnen. Punt.
Sim0ne schreef:Yamcha schreef:Dat laatste stuk vind ik dan raar. Je mag je paard rustig tussen 4 kale muren zetten, mits je die vloeroppervlakte hebt, en een minimaal raampje... ik vind het echt bizar... dat is toch een donker klein stalletje?
Met minimaal bedoelen ze hier dat het een bepaalde minimale grootte moet hebben, zij geven dus juist aan dat groter beter is,
rashida schreef:Redrumfox schreef:Als je niet de mogelijkheden hebt om een paard te houden, moet je er gewoon niet aan beginnen. Punt.
kort maar wel waar!!
Apple schreef:Hier leeft alleen ook nog de stevige mening dat een paard af en toe een 'dagje rust' nodig heeft.
Of dat een uurtje stil staan in de paddock ook goed is (ja, dan is hij in elk geval ook de boks uit).
Dat is niet mijn persoonlijke standaard die ik er op na hou.
fransje23 schreef:Ik heb Erik van Breda weleens tijdens een lezing zeer duidelijk uit horen leggen dat een rustdag tijdens de training geen boxrust betekend. Eigenlijk triest dat er mensen bestaan die dat wel zo op zouden kunnen vatten.
rashida schreef:Redrumfox schreef:Als je niet de mogelijkheden hebt om een paard te houden, moet je er gewoon niet aan beginnen. Punt.
kort maar wel waar!!
Redrumfox schreef:Als je niet de mogelijkheden hebt om een paard te houden, moet je er gewoon niet aan beginnen. Punt.
fransje23 schreef:Redrumfox schreef:Als je niet de mogelijkheden hebt om een paard te houden, moet je er gewoon niet aan beginnen. Punt.
Tja, de mogelijkheden niet hebben is een ruim begrip...
kort maar wel waar!!
en ga ik zelf niet
Staat mn pony op stal ben ik er vaak 2 keer per dag wij hebben echt kleine stallen (het minium wat moet ) en dan wil ik als ie 24/7 op stal staat dat ie en los zelf kan rollen/lopen klieren in paddock soms alleen soms met een ander paardje op stal samen klieren is leuker hé
) en wil ik dat ie longeert rijdt wandeld in t park oid.. veel van mn stal vinden t onzin maar een paard is gebouwd op bewegen he
fransje23 schreef:Redrumfox schreef:Als je niet de mogelijkheden hebt om een paard te houden, moet je er gewoon niet aan beginnen. Punt.
Tja, de mogelijkheden niet hebben is een ruim begrip...
..... Urko schreef:Manege's en stallen zonder weidegang of padocks mogen in mijn ogen niet eens bestaan Ik vind dat paarden vrijheid verdienen, en helemaal paarden die nooit van stal komen of amper gereden worden. Nee ik ben het niet eens met zulke manege's. Maar ja het kan nou eenmaal niet anders. Neem aan dat ze toch wel gewoon een binnenbak hebben? Daar zou je de paarden ook los kunnen zetten? Of is dat een heeel stom idee? Bij ons gebeurt dit bij vorst ook gewoon.
Mensen die in de randstad wonen, en een 40 uur in de week werken en dus niet elke dag tijd hebben voor hun paard moeten er simpelweg niet aan beginnen en gewoon op manege paarden gaan rijden, of een bijrijder zoeken die er wel tijd voor heeft.